Pomo laittaa isolle ryhmälle ihmisiä viestin, että jotain pitäisi hoitaa
Viesteistä ei ikinä ole kenen pitäisi hoitaa mitäkin tai mihin mennessä. Myöhemmin pomo sitten ihmettelee miksei kukaan ole viestiin reagoinut.
No, ehkäpä siksi ettei viestistä edes selviä kenelle se on mennyt vain tiedoksi ja keiden odotetaan tässä asiassa tekevän jotakin.
Miksi johtaminen on nykyään näin heikkoa?
Kommentit (27)
Jos saman palkan saa teki työn hyvin tai huonosti, ei ole mitään erityistä syytä pinnistellä.
Kai tuossa nyt täytyisi sitten niitten alaistenkin pystyä samantien keskenään sopimaan, että kuka sen keissin hoitaa. Ettei viis kuus innokasta ala yhtäaikaa puuhaamaan.
Kyllä johtajalla pitää olla ne langat käsissä ja johtajan pitää tietää, kuka on se sillä hetkellä sopivin ja ehtivin tekijä. Ja ilmoittaa tehtävästä vain näille, ehkä parille kolmelle, jotka kenties voisivat sitten yhdessä sopia, kuka heistä ryhtyy hommaan. Tai sitten ilmoittaa vain yhdelle, ja TIETÄÄ, että tämä yksi siihen ehtii ja pystyy.
Jos jokainen alainen vain kohauttaisi olkapäitään ja tuumaisi, että tehköön joku muu kuin minä, niin mitä töistä ylipäänsä tulee?
Kyllä tuo meillä toimisi. Tiimiesimies laittaa tiimille viestin että tämä asia pitää nyt hoitaa / ratkaista. Tiimi ja tiimiläiset tietävät itse parhaiten kenen erikoisalaa tuo asia on ja järjestävät tarvittaessa töitä uudelleen niin että tekijä saa aikaa asian hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo meillä toimisi. Tiimiesimies laittaa tiimille viestin että tämä asia pitää nyt hoitaa / ratkaista. Tiimi ja tiimiläiset tietävät itse parhaiten kenen erikoisalaa tuo asia on ja järjestävät tarvittaessa töitä uudelleen niin että tekijä saa aikaa asian hoitamiseen.
Näin se meilläkin menisi ja tekijä todennäköisesti kuittaisi pomolle että ok, meikä hoitaa.
Eli siis kun yksi ei osaa johtaa, niin kukaan ei osaa? Jesta tätä yleistysten määrää taas.
Ehkä hän kuvittelee, että alaisensa on aikaansaavaa oma-aloitteista porukkaa.
Tuosta taitaa olla nimenomaan kyse. On opittu siihen, että aina joku paikkaa tarvittaessa vaikka kuinka puolivillaisesti hoitaa asioita.