Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (316)
Les Miserables
Taru sormusten herrasta -Sormusten ritarit
Fight Club
Minulle ne ovat Taru Sormusten Herrasta osat 1, 2 ja 3. Sormusten Ritarit, Kaksi Tornia ja Kuninkaan Paluu.
Jostakin syystä, jokin niissä puhuttelee niin syvästi, että katson aina uusinnat. Osaan ulkoa pitkät pätkät repliikeistä. Tiedän tapahtumat. Mutta silti. Aina. Joka kerta.
"Let this be the hour when we draw swords together. Fell deeds awake. Now for wrath, now for ruin, and the red dawn. Forth, Eorlingas!"
Schindlerin lista
Pianisti
Poika raidallisessa pyjamassa
Forrest Gump
Kummisetä
Django Unchained
Kunnioittamattomat paskiaiset
Pulp Fiction
Interstellar
Dalton Trumbo: Sotilaspoika
Tree Of Life
Parhaat Vuotemme
Uhrilampaat
Avain pakoon
Vihreä maili
Särkymätön
Kuudes aisti
Naisen tuoksu
Vierailija kirjoitti:
Derzu Uzala
Jäniksen vuosi
Postia pappi Jaakobille
Joo olen kaikki nämä elokuvat nähnyt , hyviä kaikki mutta itse en kyllä osaa listata kolmea parasta omalta kohdalta, yhden sanon Hyvät Pahat ja Rumat, näin sen aikoinaan VHS nauhalta teki vaikutuksen minuun ja se musiikki vielä.
Notting Hill
Mitä nainen haluaa
Mamma Mia
Mitä vielä keksisin koska selasin listaa melkein kaikki olen elokuvat olen katsonut mitä täällä ehdotetaan..jään miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää mikä versio titanicista on porukoista se paras, monet listaa titanicin mutta kun siitä on eri versioita
Muuten siitä on olemassa niinkin vanha elokuvaversio, että isäni on nähnyt sen nuorena. (Olen itse nyt 67.)
1953 vuoden Titanic, joka on myös ensimmäinen elokuva Titanicista. Toisessa pääosassa Barbara Stanwyck.
Tästä vuoden 1953 versiosta on James Cameron lainannut paljon vaikutteita vuoden 1997 elokuvaan. Hyvä elokuva on myös tuo 1953 Titanic.
Sadan jalan matka
Belierin perhe
Leon
School of rock
Spaceballs
Dont look up
tuntematon sotilas vanha.
talvisota.
rautaristi.
Keskiyön cowboy
Easy Rider - matkalla
Ilmestyskirja. Nyt.