Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että 40v perusterve sairastuu keuhkokuumeeseen?

Vierailija
26.10.2025 |

Kuinka monella täällä on ollut?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli keuhkokuume 5-vuotiaana.

Myös kaverilla oli keuhkokuume 16-vuotiaana.

Vierailija
2/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kaverilla oli 33-vuotiaana keuhkokuume.

Onhan näitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kohtalaisen yleistä. Paha flunssa ja liian aikaisin liikkeelle lähteminen voi muuttua keuhkokuumeeksi.

Nuorella se yleensä parantuu, mutta ikäihmisen se vie usein hautaan.

Vierailija
4/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ehkä kovinkaan yleistä, mutta täysin mahdollista kuitenkin.

Vierailija
5/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut keuhkokuumeen 19 vuotiaana ja 32 vuotiaana. Kyllä se yleistä on, jos ei lepää ja hoida itseään kun on sairaana ja kuumeessa.Itselläni ainakin alkoi niin.

Ensimmäisellä kerralla olin töissä normaalisti buranan voimalla, vaikka oli kuumetta ja flunssa (fyysinen työ) ja toisella kerralla oli kolme alle kouluikäistä lasta, joita piti hoitaa, valvoa, ulkoilutta jne. omasta flunssasta ja kuumeesta huolimatta.

Vierailija
6/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuumeeton keuhkokuume. Melko harvinainen mutta sitäkin vaarallisempi koska hengästymisen ja jaksamattomuuden laittaa vain huonon kunnon piikkiin.

Vasta keuhkoröntgenissä huomattiin että molemmissa keuhkoissa oli bakteereita =keuhkokuume. 

Vierailija
7/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyään yleistynyt 5G:n ja mRNA-rokotteiden myötä.

Vierailija
8/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 40+ iässä. Kotona podin, suht lievä vaikkei se siltä tuntunutkaan, antibiootit sen kukisti. Se voi olla esim. joku bakteeri kuten mykoplasma, joka voi aiheuttaa keuhkokuumeen. Viime syksynä sitä oli paljon liikkeellä.

Vierailija
9/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ikää katso. Itselläni toistaiseksi ainoa keuhkokuume on ollut alle kolmikymppisenä. Se oli juuri tuo yllämainittu mykoplasma, jota kuulemma oli liikkeellä asuinpaikassani. Suoraan siis nousi kova kuume ja kun sitä kesti päiväkausia, niin menin lääkäriin.

Vierailija
10/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenikäisillä on keuhkokuumeita. Erona on se, että vanhoille ja sairaille ne ovat usein kohtalokkaita.

Perusterveellä pojallani oli keuhkokuume 13-vuotiaana. Isoisälläni oli nuorena useita keuhkokuumeita, joista toipui aikana ennen antibiootteja, ja eli melkein satavuotiaaksi ennen kuin kuoli viimeiseen keuhkokuumeeseensa.

Vierailija
11/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitenkään harvinaistakaan ole

Vierailija
12/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 19-vuotiaana, olin viikon intissä vuodeosastolla.

Vierailija
13/13 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli täysin kuumeeton keuhkokuume, ehkä pientä lämpöä ollut joku yö, mutta ei mitään kunnon kuumetta. Mitään pahaa flunssaakaan ei ole ollut vaan lievä sellainen, jolloin lepäsin pari päivää. Tästä jäi päälle yskä joka kesti pari kolme viikkoa (minulla usein jää kun astma tyyppisiä oireita infektioiden aikana), yskäkin oli sellaista kuivaa, lievää, kunnes alkoi yhtäkkiä pahenemaan. Lopulta yskin pari yötä läpeensä ja tuli paineen tunnetta keuhkoihin yöllä ja oli pakko mennä lääkäriin. Keuhkokuume se oli, oli tosi vaikea uskoa kun yleisvointi kuitenkin hyvä. Olen 42 perusterve, hyväkuntoinen ihminen, joskin juuri nyt minulla ollut paljon stressiä elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän