Tänään huomasin paikallislehdessä vuosikymmeniin kastettuna lapsen nimeksi Pirkko
Kommentit (33)
Miten voi jonkun kastaa vuosikymmeniin?
Pirkko on just pirtsakka kiva nimi!
Pari taapero-Seppoa olen havainnut.
Siitä se lähtee. Kohta tulee myös Railit, Riitat, Päivit, Pertit.. Tietysti se aluksi tuntuu hassulta, mutta äkkiä niihin tottuu ja ne jopa alkavat kuulostaa lasten nimiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanalta kuulostaa! Aivan kyllästynyt Eeliin, Eemiin, Noeliin, Joeliin ja Jonneen.
Vierailija kirjoitti:
Kasteessa otetaan srk yhteyteen. Nimen antaminen on juridinen toimi.
Jäkätijäkäti. Älä puutu keskusteluun. Assit ei ymmärrä kuitenkaan asiayhteyttä mikä on kielessä oleellinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanalta kuulostaa! Aivan kyllästynyt Eeliin, Eemiin, Noeliin, Joeliin ja Jonneen.
Jonne kyllä on tainnut menettää suosionsa jo parikymmentä vuotta sitten kaksoismerkityksensä vuoksi.
Eeva-nimeen törmäsin eilen nuorten tyttöjen kaveripuheissa. Eeva! Hieno nimi. En edes muista koska viimeksi kuullut kenestäkään Eevasta nuorten kohdalla. Tuula, ja Jaana ovat jo niminä tulleet eteen peruskoululaisilla.
Rakkaan äitini nimi on Pirkko. Emme kumpikaan pidä nimestä. Ei se nyt vaan ole naisellinen, loppuukin oohon.
Vanhat aidot nimet tulevat kohta muotiin mykyisten tekonimien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat aidot nimet tulevat kohta muotiin mykyisten tekonimien jälkeen.
Itseasiassa Pirkko ei ole vanha nimi lainkaan, yleistynyt vasta 1920-luvulta alkaen ja ollut suosion huipulla 40-luvulla. Pirkkohan on väännös Birgit/Birgitta -nimestä.
Nämä on sun tulevien lastenlastesi nimiä.