Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiiättekö sen fiiliksen kun tekee ihan himona mieli suklaata/makeisia!! Oikeasti itken. 2 kk ollut ilman.

Vierailija
24.10.2025 |

Kaksi kuukautta ollut jo ilman ja yritän vierottautua sokerista. En ole syönyt ollenkaan, en missään muodossa mitään makeita. Varmaan maustamaton kreikkalainen jogurtti on "makein" mitä olen syönyt.

Olen syönyt sen sijaan kunnon aterioita, paljon kasviksia, lihaa ja rasvaa. 

Tekee ihan sikana silti mieli edelleen makeaa. Etenkin viime päivät olleet vaikeita. Jopa niin vaikeita että olen itkenyt siksi etten voi syödä suklaata tai muita herkkuja. En voi syödä koska se ei ole ratkaisu ja olisin vain kierteessä joka ei pääty. Voin sanoa että tämä on vaikeinta paskaa mitä olen ikinä minkään riippuvuuden kanssa käynyt. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan noin pahaa himoa ole ollut mitään kohtaan. Tsemppiä ap:lle! Mahtavaa, ettet ole luovuttanut.

Vierailija
22/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut ilman jo vuosia. Kyllä suklaa auttaa mutta sitä menee kyllä iiikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviit sitten tilalle jotain muuta. Juothan tarpeeksi nestettä? Jos mulla on jano niin tekee mieli makeaa.

Tai jos ei nuku tarpeeksi

Vierailija
24/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Koko aikuisiän on ollut joka päivä suklaata ja jäätelöä tarjolla.

Vierailija
25/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on aina karkinhimo kadonnut kahden kuukauden jälkeen. Siinä vaiheessa riittää hedelmät ja jos karkkia erehdyn syömään, niin syön yhden ja mietin miksi ostin.

Vierailija
26/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon tarpeeksi ja nukun paremmin kun aiemmin. Ehkä syksy, pimeys ja omat murheet niin tässä vaikuttaa. Sokeri on aina ollut paras lohtu mitä olen saanut. Siksi tekisi mieli käpertyä peiton alle katsomaan hömppää ja syödä ihania leivonnaisia ja suklaata. Tuohan kuulostaa kaikkien mielestä ihanalta.

Minä kuitenkin olen jo sairastunut esidiabetekseen ja tuo käytös jäisi päälle. Se on ihan tietoinen valinta, tahdonko olla terve vain sairas. Jos syön sokeria niin tiedän olen lähtöpisteessä kuukauden kuluessa. Minun täytyy olla realistinen. Ap 

Vierailija
27/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on aina karkinhimo kadonnut kahden kuukauden jälkeen. Siinä vaiheessa riittää hedelmät ja jos karkkia erehdyn syömään, niin syön yhden ja mietin miksi ostin.

Kiitos tästä. Toivon kovasti että minullakin nyt alkaisi helpottamaan tässä. Ap 

Vierailija
28/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, onpahan vaa pitkäkestoset vieroitusoireet! Tsemppiä vaan! 👍 Olet päässyt jo paljon  pidemmälle kuin 99 % ihmisistä ikinä ois päässyt. Toivottavasti pian helpottaa, jos ei niin koita hakea vaikka lääkäriltä apua, ennemmin kuin sokerista.

Täytyy ihailla tuollaista luonteenlujuutta 💪🏻

Vierailija
29/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvivag maneaa. Kokele rusinoita ja hunajaa. Itseasiassa  tummaa suklata on täysin hyväksyttävää syödää 2 oientaa oalaa päivössä. Jos makeanhimo on jatkuvaa ja ei menee yli, voi olla elimistössä sinkin puute. Tutki, mikä ruokaa sisältää sinkkiä. Saat makeannälän kuriin.

Vierailija
30/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, onpahan vaa pitkäkestoset vieroitusoireet! Tsemppiä vaan! 👍 Olet päässyt jo paljon  pidemmälle kuin 99 % ihmisistä ikinä ois päässyt. Toivottavasti pian helpottaa, jos ei niin koita hakea vaikka lääkäriltä apua, ennemmin kuin sokerista.

Kiitos paljon. Olen yllättynyt itsekin miten pitkään nämä vierotusoireet kestää mutta minun kohdalla ne onkin todella syvästi emotionaalisia. Olen niin paljon korvannut tunne-elämäni kohtaamista ruoalla ja sokerilla. Ihan lapsesta asti, minulla oli jo silloin paino-ongelmia. Oli todella turvaton ympäristö kasvaa ja minulle kehittyi erilaisia selviytymismekanismeja. Myöhemmin myös alkoholisoiduin ja muuta.

Nyt olen ytimessä ja siksi tämä on varmaan niin vaikeaa. Pystyin raitistumaan alkoholista, lopettamaan tupakoinnin ja muut riippuvuudet. Tämä on jäljellä ja huh huh todellakin sanon myös. 

Olen kuitenkin päättänyt, että menen s**tana tämän läpi. Menen tämänkin läpi. Kaikesta tässä on selvitty tähänkin asti. Sitä paitsi tiedän, että minua odottaa parempi elämä jos suostun kohtaan kaiken mikä vyöryää tuolta alta tukahdettuna pintaan. Tämä on vasta alkua. Ensin toivun, hoidan riippuvuudet ja sitten minulla on muita suunnitelmia elämälleni. Ne auttaa minua jaksamaan ja kun tiedän sisälläni, että teen nyt oikeasti sellaisia asioita, joita täytyy tehdä elämäni kannalta, sanoi muut mitä haluavat. Ap 

Vierailija
31/32 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon. Olen yllättynyt itsekin miten pitkään nämä vierotusoireet kestää mutta minun kohdalla ne onkin todella syvästi emotionaalisia. Olen niin paljon korvannut tunne-elämäni kohtaamista ruoalla ja sokerilla. Ihan lapsesta asti, minulla oli jo silloin paino-ongelmia. Oli todella turvaton ympäristö kasvaa ja minulle kehittyi erilaisia selviytymismekanismeja. Myöhemmin myös alkoholisoiduin ja muuta.

Nyt olen ytimessä ja siksi tämä on varmaan niin vaikeaa. Pystyin raitistumaan alkoholista, lopettamaan tupakoinnin ja muut riippuvuudet.

Mahtava asenne ap:lla ainakin! 

Vierailija
32/32 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt olen ytimessä ja siksi tämä on varmaan niin vaikeaa. Pystyin raitistumaan alkohol

Kiitos. Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan