Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiiättekö sen fiiliksen kun tekee ihan himona mieli suklaata/makeisia!! Oikeasti itken. 2 kk ollut ilman.

Vierailija
24.10.2025 |

Kaksi kuukautta ollut jo ilman ja yritän vierottautua sokerista. En ole syönyt ollenkaan, en missään muodossa mitään makeita. Varmaan maustamaton kreikkalainen jogurtti on "makein" mitä olen syönyt.

Olen syönyt sen sijaan kunnon aterioita, paljon kasviksia, lihaa ja rasvaa. 

Tekee ihan sikana silti mieli edelleen makeaa. Etenkin viime päivät olleet vaikeita. Jopa niin vaikeita että olen itkenyt siksi etten voi syödä suklaata tai muita herkkuja. En voi syödä koska se ei ole ratkaisu ja olisin vain kierteessä joka ei pääty. Voin sanoa että tämä on vaikeinta paskaa mitä olen ikinä minkään riippuvuuden kanssa käynyt. 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnistele vielä, syö vaikka jotain hedelmää. Kyllä se helpottaa, ja kun olet päässyt riippuvuudesta, voit joskus syödä ihan pienen annoksen makeaa lankeamatta märräilyyn. Ei kannata sittenkään ostaa kotiin koko suklaalevyä.

Vierailija
2/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en todellakaan pystyis olemaan edes noin kauaa ilman...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en tiedä kyseistä tunnetta. Pärjään aivan hyvin ilman karkkia ja suklaata. 

Vierailija
4/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnistele vielä, syö vaikka jotain hedelmää. Kyllä se helpottaa, ja kun olet päässyt riippuvuudesta, voit joskus syödä ihan pienen annoksen makeaa lankeamatta märräilyyn. Ei kannata sittenkään ostaa kotiin koko suklaalevyä.

Todellakin pinnistelen. Minä olen jo pienestä lapsesta asti addiktoitunut sokeriin. Olen myös raitistunut alkoholisti ja muitakin riippuvuuksia ollut. Sokeri on pahin ja se on kaiken ydin. Oikeasti. Nyt on tullut pintaan viime viikkoina valtava yksinäisyys, tyhjyys ja riittämättömyys. Olo on tuskainen välillä. Tämä on oikeasti henkisesti aika rankkaa ja supportaan itseäni päivittäin. Kannan itseäni ja hengittelen syvään. Tänään jouduin hakemaan maustamatonta kreikkalaista jogurttia jota syön harvoin mutta tänään söin jotta en retkahtaisi. Kohta se on tämäkin päivä taas menty. Täytyy luottaa että jossain kohtaa oikeasti helpottaa. Ap

Vierailija
5/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite en todellakaan pystyis olemaan edes noin kauaa ilman...

Niin. Sokeri on pirun addiktoiva aine ja täysin normalisoitu sen kansanterveydellisistä tai globaalistikin terveydellisistä haitoista huolimatta. Siinä on karu totuus jota ei haluta nähdä tai sitä vähätellään. Onhan se hyvää ja yhdistää ihmisiä mutta myös petollinen, joka myös tekee paljon haittaa ja johtaa ennenaikaiseen hautaan. Ap

Vierailija
6/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kasvikset ole makeampia kuin maustamaton kreikkalainen jukurtti 😝

Vierailija
7/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset kykene kohtuuteen? Silloin ei tarvitse kieltää itseltään mitään. 

Vierailija
8/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No syön vihreitä runsaasti, paprikaa, välillä tomaattia, kaaleja. Sillon tällöin porkkanaa. No porkkana ja tomaatti kyllä on mutta jogurtti on nautinnollinen koostumukseltaan ja aavistuksen makeahko. Ap 

Vierailija
9/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän! Onneksi on sokerittomat mehut. Niillä pelastaa.

Vierailija
10/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Hiton väsyttävää. Mikä ihme siinä on, ettei ihmiset vieläkään ymmärrä riippuvuuksia. Minä en pysy kohtuudessa. Olisi hiton hienoa jos pysyisin. Ap 

Vierailija
11/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi noin sisukas kuin ap. Eikä mulla ole mitään riippuvuuksia kun en kiellä itseltäni mitään. 

Vierailija
12/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No syön vihreitä runsaasti, paprikaa, välillä tomaattia, kaaleja. Sillon tällöin porkkanaa. No porkkana ja tomaatti kyllä on mutta jogurtti on nautinnollinen koostumukseltaan ja aavistuksen makeahko. Ap 

Oletko kokeillut herneitä? Paprika ainakin on makeaa.

Vierailija
13/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Hiton väsyttävää. Mikä ihme siinä on, ettei ihmiset vieläkään ymmärrä riippuvuuksia. Minä en pysy kohtuudessa. Olisi hiton hienoa jos pysyisin. Ap 

Sata kertaa helpompaa kohtuus on monessa asiassa kuin totaalikieltäytyminen. 

Vierailija
14/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä semmoista fiilistä. Mutta voipi olla sukua Jallunhimo-fiilikselle, niin kuin just nyt ! Maksakin kurnii... Epäilee varmaan tulleensa hyljätyksi.

Vierailija
15/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä kaupasta voi ostaa kohtuudella niitä herkkuja, se mitä kaapeissa ei ole ei voi syödä. Tietty jos ylipainoa jo on niin voi mennä vaikeaksi.

Vierailija
16/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tule lässyttämään jos et ymmärrä, niin et ymmärrä. Tarjoatko alkoholistille olutta ja viisastelet, että kannattaa pysyä kohtuudessa niin on helpompaa? Ap

Vierailija
17/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviit sitten tilalle jotain muuta. Juothan tarpeeksi nestettä? Jos mulla on jano niin tekee mieli makeaa.

Vierailija
18/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en tiedä kyseistä tunnetta. Pärjään aivan hyvin ilman karkkia ja suklaata. 

Entäs alkoholia, tupakkaa, sipsejä, makkaraa, opioideja, rahapelejä, somea?

Vierailija
19/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tule lässyttämään jos et ymmärrä, niin et ymmärrä. Tarjoatko alkoholistille olutta ja viisastelet, että kannattaa pysyä kohtuudessa niin on helpompaa? Ap

En ymmärräkään ja tarkoitus ei ollut loukata. Itse en olisi noin sisukas. Kyllä susta sitä löytyy kun noin pitkälle olet jo päässyt! 

Vierailija
20/31 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärräkään ja tarkoitus ei ollut loukata. Itse en olisi noin sisukas. Kyllä susta sitä löytyy kun noin pitkälle olet jo pääs

Okei, pahoittelut tavastani ilmaista asiani ja kiitos. Ap