Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tuli" orgasmin saamisen kiertoilmauksena

Vierailija
24.10.2025 |

Varhemmin oli sanonta, että saavutti hekuman huipun. Kun vieraat kielet alkoivat olla kansalle tuttuja, oli sanonta, että sai orgasmin. Vielä myöhemmin ruvettiin käyttämään kiertoilmausta tuli. Kiertoilmaus on siitä hankala, että verbillä tulla on vakiintunut käyttö merkityksessä saapua. 

Jatkuvasti joutuu kelaamaan takaisin, kun ilmenee, että tulemisella tarkoitettiinkin seksuaalista laukeamista, jolla ei ole saapumisen kanssa mitään tekemistä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan pöljä sanonta, saada orgasmi on selvä.

Vierailija
2/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä hyvä ja kätevä, ei siinä ehdi hokea pidempiä sanoja kun tilanne on päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lerpahtaako ap:lla jos alkaa tuota miettiä juuri kun on tulemaisillaan?

Vierailija
4/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä hyvä ja kätevä, ei siinä ehdi hokea pidempiä sanoja kun tilanne on päällä.

Entäs kun kerrotaan menneestä tapahtumasta?

Vierailija
5/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa on kotoisin Usasta. Sievistelevä ja vihjaileva kieli on "politically correct", mutta aiheuttaa sekaannusta. Sieltä on suomeenkin pesitynyt tapa, että uskoisia sukupuolielimiä nimitetään sisäisen sanalla vagina eli emätin. 

Ei myöskään voi olla varma, tarkoittaako ihminen puhuessaan pepusta etu- vai takapuolta, vai kenties molempia.

Vierailija
6/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt oli pointti? Että liian hankalaa? Pitäisikö laittaa pystyyn yhdistys joka vaatii, että kaikille asioille ja ilmaisuille pitää olla olemassa vain yksi vaihtoehto? Kuusi ei voi olla kuusi sekä kuusi, prkl.

Vierailija
7/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt oli pointti? Että liian hankalaa? Pitäisikö laittaa pystyyn yhdistys joka vaatii, että kaikille asioille ja ilmaisuille pitää olla olemassa vain yksi vaihtoehto? Kuusi ei voi olla kuusi sekä kuusi, prkl.

Kiroilu ei ole politically correct.

Vierailija
8/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suomi sisältää runsaasti synonyymejä ja homonyymejä, mutta ei korrektiuden nimissä suosi vihjailua.  

Vierailija
9/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näillä turhien kyselijöillä edes seiso. Siksi niillä on aikaa pohtia joutavia, kun ei mene aika nussiessa hukkaan!

Vierailija
10/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin huohotan h-hetkellä että 'mä tuuuuun ihan just, mä tuuuuun mä tuuuuun.' En kerkee sanomaan että 'ihan kohta olen orgasmin partaalla, ihan kohta saan orgasmin'.

N50

Vierailija
11/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näillä turhien kyselijöillä edes seiso. Siksi niillä on aikaa pohtia joutavia, kun ei mene aika nussiessa hukkaan!

Helpottiko, kun huuteli sopimattomuuksia? Ei kai sentään. On vain sisäinen pakko huudella.

Vierailija
12/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin huohotan h-hetkellä että 'mä tuuuuun ihan just, mä tuuuuun mä tuuuuun.' En kerkee sanomaan että 'ihan kohta olen orgasmin partaalla, ihan kohta saan orgasmin'.

N50

Mistähän johtunee, että kielenkäyttö on sangen sukupuolisidonnainen? Yleinen tapa yhdellä sukupuolella saattaa olla toisella perin harvinainen. Usein kielenkäyttö jopa kirjoitettunakin paljastaa feikkaajan sukupuolen.   

Vierailija
13/13 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaa nyt multa lentää! on parempi ilmaisu miehelle.