Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työnhakusuunnitelma pitää hyväksyä 2 päivässä.

Vierailija
24.10.2025 |

Tajuatteko että 2 päivää tai tulee karenssi. Kunnan työntekijä soitti että suunnitelma pitää hyväksyä 2 päivässä. Ei kannata mokata siis eikä lähteä etelään lomalle ryyppäämään ettei unohdu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän nyt parissa päivässä ennättää hyväksyä vaikka kuinka hyvin.

Vierailija
2/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä Marinin sääntö kuten se, että pitää hakea 100 työpaikkaa X ajassa vaikka mitään ei ole tarjolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä menin työkkärin sivulle niin suunnitelmaa ei tarvinnut hyväksyä. En tiedä miksi.

Minä en matkusta edes kotimaassa. En juo alkoholia.

Vierailija
4/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan työttömyystekijä ei voi tietää että puhelu on esim Algarvessa ja että suunnitelman hyväksyminen onnistuu myös täältä, joo Portugalissakin on jo nettiyhteydet 😅

Vierailija
5/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyväksyä työtarjous. Kummallista, että tehtiin työtarjous, vaikka terveydellisesti työ vaikuttaa hyvin negatiivisesti ja osaaminen ei riitä. Mutta täti päätti näin.

Vierailija
6/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hyväksyä työtarjous. Kummallista, että tehtiin työtarjous, vaikka terveydellisesti työ vaikuttaa hyvin negatiivisesti ja osaaminen ei riitä. Mutta täti päätti näin.

No mene töihin ja jos et pysty, työkyvyttömyyseläke on taas lähempänä. Annat noita näyttöjä, ette vaan pysty. Jos et mene, eläke karkaa käsistäsi.

Vierailija
7/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "työtarjous" on kyllä suoraan Orwellin tuotannosta.

"Työtarjous" tarkoittaa määräystä hakea työpaikkaa jolla ei ole pienintäkään aikomusta palkata sinua ja joka ei ikinä edes halunnut nähdä työhakemustasi.

Todellisessa elämässä työtarjous tarkoittaa sitä että sinut on valittu ja eteesi laitetaan työsopimus jonka saat allekirjoittaa.

Vierailija
8/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta(kin) pitäisi saada oikeuden ennakkopäätös. Kansalaisia ei voi velvoittaa käyttämään internetpalvelua, kun kerran sen suunnitelman voi hyväksyä myös puhelimitse tai henkilökohtaisesti kasvokkain virkailijan kanssa sopimalla. Samoin  haetut työpaikat pitää voida pystyä ilmoittamaan muutenkin kuin internet-palvelussa.

Vierailija
9/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä Marinin sääntö kuten se, että pitää hakea 100 työpaikkaa X ajassa vaikka mitään ei ole tarjolla.

Miksei Orpo ole sitä poistanut?! 

Vierailija
10/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä "työtarjous" on kyllä suoraan Orwellin tuotannosta.

"Työtarjous" tarkoittaa määräystä hakea työpaikkaa jolla ei ole pienintäkään aikomusta palkata sinua ja joka ei ikinä edes halunnut nähdä työhakemustasi.

Todellisessa elämässä työtarjous tarkoittaa sitä että sinut on valittu ja eteesi laitetaan työsopimus jonka saat allekirjoittaa.

Minä olen kaksi kertaa saanut karenssin, kun työtarjouksena tulleen työpaikan vastuuhenkilö satuili työkkärille, että olin kieltäytynyt. En siis ollut, mutta karenssi tuli silti. Olisi pitänyt olla jokin keino nauhoittaa puhelut ja todistaa kantani, mutta eipä ollut.

Vierailija
11/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lisättiin työnhakumäärään yksi lisää, vaikka edellinen virkailija laski määrän, koska työpaikkoja ei ole. Ihme touhua, onko tämä kyykytystä?

Vierailija
12/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi telakalla paljon töitä tarjolla kun niitä jäänmurtajia aletaan rakentaa hesassa ja raumalla. Maalaajia hiukkapuhaltajia etsitään niin saa melko varmasti töitä jos on edes kokemusta hiukan. Niin minä luulin ainakin, olen 10 hakemusta laittanut eikä kukaan ole soitellut perään.

Vierailija
13/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain lounais suomen poliisilaitokselle asiakas ja toimisto tehtäviin. Ei ole kokemusta mutta eipä juuri muitakaan työpaikkoja ole. Tulipa se yksi hakupakko suoritettua.

Vierailija
14/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää lähetellä hakemuksia työhön josta ei ole kokemusta mutta kun on pakko lähettää se joku hakemus

Vierailija
15/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää hyväksymästä suunnitelmaa heti? Ei siihen tarvitse kun kirjautua työmarkkinatoriin hyväksymään se. Ei siinä pitäisi olla mitään selvitettävääkään, kun se suunnitelma on juuri tehty puhelimessa tai kasvotusten virkailijan kanssa. 

Hyvä tietenkin lukea läpi, ettei tullut väärinymmärryksiä, mutta aika selkeät ne on itselläni ainakin olleet. 

Eri asia tietenkin, jos tilanne on se, ettei ole mahdollisuutta päästä hyväksymään sitä, mutta tämä tulee varmasti ilmi jo siinä keskustelussa. Jos ei ole pankkitunnuksia tai pääsyä koneelle. Useimmilla kuitenkin on, joten harvassa on ne, joiden pitäisi lähteä kirjastoon koneelle tai pankkiin hakemaan uusia tunnuksia.

Vierailija
16/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhalutonsuunnitelma. Ei se tarkoita mitään jos sen hyväksyy. Ei se tarkoita että töihin pääsee ja niitä hakemuksia voi lähetellä puoli tosissaan. Sinne pitää kirjoittaa minne on hakenut mutta ei ainakaan ne henkilöstöfirmat soittele perään joten työnsaaminen tuskin onnistuu.

Vierailija
17/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ole valinnut rahoittaa elämäsi oummimalla muilta niin sinun ainoa oikeus on tehdä niin kuin käsketään. Aina on vaihtoehtona on se että hankit töitä ja rahoitat itse oman elämäsi

Vierailija
18/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää lähetellä hakemuksia työhön josta ei ole kokemusta mutta kun on pakko lähettää se joku hakemus

Ei sitä kokemusta saa tekemättä mitään

Vierailija
19/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikutat, eipä siinä muuta voi. Tietysti on raakaa, että joutuu omassa kropassaan kärsimään kivut, mutta eivät jatkossa tarjoa sellaista, josta saikutat.

Vierailija
20/20 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun telakalla on 5000 ulkomaalaista. Olin siellä töissä mutta nykyään sinne ei pääse vaikka on 15 vuotta kokemusta. Ihan järjetöntä ja niille maksetaan 5 euroa tunti. Ulkomaalaisille on neuvoteltu palkat ja palkoista menee asuminen ja muita kuluja ja niille jää käteen 5 euroa tunti. Ilman ulkomaalaisia niitä laivoja eikä jäänmurtajia rakennettaisi suomessa.