"Tämä on tilanne Espoossa: 19000 työtöntä, 570 avointa työpaikkaa" - Tarvitaan pikaisesti 1000000 mmuuttajaa, koska hirmuinen työvoimapula.
Terkuin EK/Kokoomus.
Kommentit (28)
Niin tarvitaankin. Tarvitaan 570 maahanmuuttajaa, jotta työpaikat saadaan täytettyä.
Ei työ vaan kelpaa kela-suomalaisille? Pitää hakea muualta.
Miljoona ei riitä!
"Vuoteen 2020 mennessä työikäisiä mmuuttajia pitäisi olla 1,8 miljoonaa."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001571298.html
t: jykä
Olen nähnyt osan noista Espon 19000 työttömöästä ja voin sanoa, suurin osa niistä ei edes halua työtä.
Riittää se mitä Kelasta saa. Loput pimeesti, suku elättää tai muuten varoissaan. Tai alkoholismi, rikollisuus yms.
Olisi aika puhua suoraan!
Vierailija kirjoitti:
Niin tarvitaankin. Tarvitaan 570 maahanmuuttajaa, jotta työpaikat saadaan täytettyä.
Tämä on totta. Ja lisäksi piilotyöpaikkoja vaikka kuinka paljon. Yrityksen hakee aiavn eri tavalla työntekijöitä tämä surullinen kuuluisan Marinin Aktiivimalli 2:n voimaantulon jälkeen.
Demarit tuhosi työmarkkinat -jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Miljoona ei riitä!
"Vuoteen 2020 mennessä työikäisiä mmuuttajia pitäisi olla 1,8 miljoonaa."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001571298.html
t: jykä
Joista 1,5 miljoonaa jää eläteiksi.
Oikea laita ei pysty yksinaan tekemään sellaista muutosta, joka kääntää isomman osan työttömistä haluamaan firman perustamista. Siinä vika, ettei olla pragmaattisesti Suomen asialla, vaan äänestäjien asialla.
Mitenkähän nuo Espoon 570 avointa työpaikkaa on laskettu? Kuulostaa kovin pieneltä määrältä. Ja eikö espoolainen voisi mennä töihin naapurikuntaan, vaikka Hellsinkiin tai peräti Vantaalle.
Minä olen asunut Vantaalla työssä käyden jo vuosikymmeniä, eikä yksikään työpaikkani ole ollut Vantaalla, vaan oman alani työpaikat löytyvät juurikin Espoosta tai sitten Hellsingistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Ja lisäksi piilotyöpaikkoja vaikka kuinka paljon. Yrityksen hakee aiavn eri tavalla työntekijöitä tämä surullinen kuuluisan Marinin Aktiivimalli 2:n voimaantulon jälkeen.
Demarit tuhosi työmarkkinat -jälleen.
Yksi tuttu joutui työttömäksi, mutta sai heti uuden työpaikan kun itse käveli firmaan ja kysyi. Vain TE-toimiston varaan ei kannata jäädä.
On totta, että piilotyöpaikkoja on maa täynnä.
SDP ja Kokoomus kilpailevat kiihkeästi, kumpi saa roudattua Suomeen enemmän sossu-elättejä ja palkkoja polkevaa halpatyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt osan noista Espon 19000 työttömöästä ja voin sanoa, suurin osa niistä ei edes halua työtä.
Riittää se mitä Kelasta saa. Loput pimeesti, suku elättää tai muuten varoissaan. Tai alkoholismi, rikollisuus yms.
TÄMÄ! Mikään ei korjaannu, ellei asioista puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ! Mikään ei korjaannu, ellei asioista puhuta.
Ja sitten tekoja!
Aloitetaan luomalla Suomesta houkutteleva investointikohde. Datakeakukset ovat hyvä alku.
-Kylmät kädet
Muistan erään tilaston takavuosilta: kun työtttömyys alkoi kasvaa ja töitä ei juuri ollu, niin kotirouvat liityyivät kortistoon.
Koska ei tarvinnut pelätä joutuvansa töihin. Mutta saivat mukavat shoppailurahat työttömyyskorvauksista.
Miten tänään? Kuka tietää?
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän nuo Espoon 570 avointa työpaikkaa on laskettu? Kuulostaa kovin pieneltä määrältä. Ja eikö espoolainen voisi mennä töihin naapurikuntaan, vaikka Hellsinkiin tai peräti Vantaalle.
Minä olen asunut Vantaalla työssä käyden jo vuosikymmeniä, eikä yksikään työpaikkani ole ollut Vantaalla, vaan oman alani työpaikat löytyvät juurikin Espoosta tai sitten Hellsingistä.
Helsingin ja Vantaan luvut ovat varmaan vähintään yhtä surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Muistan erään tilaston takavuosilta: kun työtttömyys alkoi kasvaa ja töitä ei juuri ollu, niin kotirouvat liityyivät kortistoon.
Koska ei tarvinnut pelätä joutuvansa töihin. Mutta saivat mukavat shoppailurahat työttömyyskorvauksista.
Miten tänään? Kuka tietää?
Ei ole mitään tarvetta mennä töihin, jos ei halua, noilla espoolaisten wannabemiljonäärien rouvilla. jos ei mies elätä, niin toinen tilalle ja KELA paikkaa hetkellisen "kassavajeen".
Muuten samaa mieltä mutta kyllä noita maahm. hamuaa yhtälailla vihervas. Kok sentään haluaa työperäisiä kun taas noille toisille kelpaa jokainen tulija
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa se, jos siitä maksetaan sellainen palkka millä pärjää.
Espoolaistenkaan ei tarvitse työllistyä Espooseen. Työn perässä voi muuttaa. Ai niin, mutta kaikilla espoolaisilla työttömillä on omakotitalo, puolison työ ja kolme kouluikäistä lasta ni no can do.
Ei auta tuo määrä mmuuttajia koska siltikin jää paljon työttömiä. Et osaa edes laskea
Vois poistaa vaikka luku- ja kirjoitustaidottomat työkkärin listoilta, koska heille ei ole työtä jossa pärjäisi. Miksi ovat ns työttömiä työnhakijoita?
HUUTAVA TYÖVOIMAPULA!