En pyatynyt katsomaan Hohtoa (The Shining) kokonaan kun rupesi jo ahdistamaan ne pikkutytöt ja mielisairauden kehittyminen
Kommentit (13)
Hohto menee ihan heittämällä top 3 pelottavimman elokuvan joukkoon. Ja mä oon nähny ihan sikana jännitysleffoja.
N45
Vierailija kirjoitti:
Hohto menee ihan heittämällä top 3 pelottavimman elokuvan joukkoon. Ja mä oon nähny ihan sikana jännitysleffoja.
N45
Entäs kauhuleffoja?
Paras on se Saw missä sillä muijalla repeää pää 🤣👍
Ovi auki perkele että pääsee katsomaan telkusta Hohtoa!
Vierailija kirjoitti:
N45
Stephen King ei tykännyt.
Minuakin jostain syystä ahdistaa juuri tänään katsomiskokemus, vaikka olen nähnyt leffan useasti. Yritin etäännyttää itseni katsomiskokemuksesta analysoimalla Nicholsonin näyttelemistyötä ja Kubrickin ohjausta ja visuaalisuutta - mutta ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Heittämällä elokuvan karmivin kohtaus.
Dannyn näyttelijä (myös nimeltään Danny) ei muuten jatkanut lapsitähteyttä vaan ryhtyi biologian opettajaksi.
Elokuvaan on saatu vangittua niin pelottavalla tavalla parisuhdeväkivalta ja mielen hajoaminen. Siihen lisänä kaikki ne näyt kuolleista jne.
Yritin nyt kypsemmällä iällä katsoa Hohdon uudestaan ja oli pakko lopettaa kesken. Vanhempana tuntui vielä pahemmalta kuin nuorempana. En ymmärrä, miksi se vaikuttaa noin vahvasti, oon nähny niin paljon niin jännitys- kuin kauhuleffojakin.
Oletpa herkkä, ap.
Minusta Hohdossa on lähinnä tahatonta komiikkaa.
Ahdistava elokuva.