Tiedättekö tilanteen
Missä te tiedätte enemmän jostain asiasta, kun moni muu seurueessa tai saman tietää vain osa seurueessa. Lisäksi voi olla, että ne jotka tietävät, ei tiedä, että sinä tiedät niistä mitä ei ole kerrottu kaikille.
Sitten ihmetellään ehkä outoa suhtautumista johonkin asiaan, tai outoa osallistumista keskusteluun. Käyttäytyisit ja puhuisit eri tavalla, jos et tietäisi tietyistä valheista. Samslka tavalla kun ne, jotka ei tiedä.
Tilanne on vielä sellainen, että tietyistä syistä, et voi paljastaa edes niille, ketkä ei ole valheissa mukana eivätkä tietoisia niistä mitä tiedät, koska hyvin monimutkainen ja hankala kuvio kertoa. Lisäksi sisältää niin uskomattomia valheita, että ilman todisteita sinua ei uskottaisi.
Päädyt siis myötäilemään keskustelussa ihan kuin ssist olisi niin, miten esitetään, vaikka tiedät toisin. Et kuitenkaan viitsi ta hakua mennä mukaan täysillä niin päädyt lähinnä hymistelemään. Voisi tietenkin näytellä henkilöä, joka ei tiedä niistä valheista ja tällöin reaktiosi näyttäytyisi enemmön tavallisena niille muille, jotka eivät tiedä mitä itse tiedät asioiden käänteistä ja miten ne oikeasti ovat.
Et kuitenkaan viitsi lähteä tuollaiseen näyttelemiseen ja miksi pitäisi? Tietenkin voi olla epäedullista käyttäytyä jollain tietyllä tapaa, koska niin monet eivät tiedä, mitää valheita on ja miksi suhtaudut hieman oudosti asioihin esim. jossain keskustelussa, mutta ihan jo niiden henkilöiden takia, jotka ovat itse valheissa ja näyttelemisessä mukana, on tietenkin on tietenkin pieni kiusaus vihjaista: Hei mä tiedän aika paljon näistä kuvioista, mutta tiedättekö te edes, että mä tiedän?
Osa saattaa tietää tuon, osa ei.
Joku työpaikkaasi liittyvä asia kenties?