Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos kerrostalon hissi pitää outoa ääntä, niin pitääkö ilmoittaa siihen hissi asiakaspalveluun?

Vierailija
21.10.2025 |

Ei mitä tietoja kuka tän kämpän omistaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä asut siinä talossa, niin pakkohan sinun on tietää kuka sen omistaa. Talon aulassa pitäisi olla isännöitsijän ja huoltoliikkeen yhteystiedot.

Vierailija
2/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä asut siinä talossa, niin pakkohan sinun on tietää kuka sen omistaa. Talon aulassa pitäisi olla isännöitsijän ja huoltoliikkeen yhteystiedot.

Ei kiinnosta nuo asiat, olen vuokralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue vuokrasopimuksestasi kenelle sinä vuokran maksat. Se on yleensä asunnon omistaja.

Vierailija
4/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös isännöitsijään voi varmasti ottaa yhteyttä. Hän voisi sitten viedä asiaa eteenpäin. Joka tapauksessa kannattaa ilmoittaa johonkin. Alakerran ilmoitustaululla on varmaan isännöitsijän numero. 

Vierailija
5/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman talon huoltoyhtiölle ilmoitus, se hankkii tarvittaessa hissille huollon.

Vierailija
6/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue vuokrasopimuksestasi kenelle sinä vuokran maksat. Se on yleensä asunnon omistaja.

Luuletko että ihan sille vuokrankiskojalle soitan? 

Vierailija
7/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin mummolle tietysti ettei suotta pelästy jos hissi matkallaan jämähtääkin kerrosten väliin.

Vierailija
8/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman talon huoltoyhtiölle ilmoitus, se hankkii tarvittaessa hissille huollon.

Kukapa sen hissin korjaa? Kyllä se korjaaja tulee hissifirmasta. Joka ikisen hissin seinällä on hissipäivystyksen puhelinnumero ym informaatiota, eli oletko sinä sokea kaiken päälle vai muuten huonoymmärryksinen?

Vierailija
9/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella sanoivat että pitäisi tietää kerrosväli ja kuunnella käytävällä. Taloyhtiö oli pihistellyt huollossa.

Vierailija
10/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukas yleensä ilmoittaa kiinteistöhuoltoon, jonka tarra on yleensä näkyvällä paikalla. Kiinteistöhuolto ilmoittaa, joko soittamalla tai apilla todettuaan tilanteen.

Jos asuu vuokralla yksityisellä. On mahdollista, että pelkkä lumen auraus on ostettu ulkopuolelta. Jolloin ostettua kiinteistöhuollon tarraa, eikä palvelua ole. Siinä tapauksessa asiasta ilmoitetaan vuokran antajalle tai taloyhtiön puheenjohtajalle.

Osakkeen omistajilla on omat vastuunjakotaulukot. Vain vuokranantaja voi osakkeessa opastaa. Mitä hänelle ilmoitetaan ja mitä mahdolliselle kiinteistöhuollolle.

Jos apeelle ei ole tätä tietoa annettu. Juttele vuokrananrajasi kanssa. Et voi tietää osakkeen vastuunjakoa, jos sitä ei ole kerrottu.

Vierailija
11/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä nyt sen verran tiedät, kenelle sinä tai Kela maksaa vuokrasi? Onhan sinulla sentään joku vuokrasopimus?

Vierailija
12/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ettei urpo vuokralainen puutu talon hissiasioihin. Talon vakiporukka hoitaa jos tarvitsee.

Vierailija
13/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Jos mä olisin sä, ilmoittaisin huoltoyhtiölle jotta ne voivat itse tulla paikalle todentamaan ja kuuntelemaan sen hissin pitämän oudon äänen ja hoitavat sitten huoltajan/korjaajan paikalle. Mutta sä tietenkin teet niin kuin itse parhaaksi näet.

Vierailija
14/14 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi kiinnostavan jos sattuu olemaan montakin kerrosta kiivettävää hissin hajotessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi