Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on, vaikutukset, kun pikkuserkukset ovat jo toisessakin polvessakin menneet naimisiin ja lisääntymään?

Vierailija
21.10.2025 |

Millaiset jäljet lapsissa tulevat esiin?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnölliset sairaudet todennäköisiä.

Puoliso pitää etsiä mahdollisimman erilaisesta niin lapset ei sairasta koko elämäänsä.

Vierailija
42/74 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä jos toisella sukulaisista on todellakin vaikeita luonteenpiirteitä, jotka vaikuttavat tulemista toimeen muiden ihmisten kanssa. 

Koettu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisia tukielinsairauksia aiheuttaa jälkipolven edustajissa moiset sukurutsaukset.

Lonkkavikaa tuppaa olemaan ja hengitysvaikeuksia tylpästä kuonosta johtuen.

Varsinkin Afrikan itäisissä osissa. 

Vierailija
44/74 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain pikkukylän insesti-iipoilta. 

Vierailija
45/74 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa joltain pikkukylän insesti-iipoilta. 

Ja sinä kuulostat Ilpon isältä:)

Vierailija
46/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumppeja jälkeläisiä syntyy pikkuserkuspariskunnalta.  Onneksi eivät kaikkien lapsien pituudet jää alle keskinormien. Mutta pääasiahan on, että aivotoiminta on normaalia rangan pituudesta huolimatta.

Vierailija
47/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesboutta ja homoutta.

Lesbous on homoutta

Mutta lesbous on hienompaa kuin miesoletettu homous.

Eri

Vierailija
48/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mieheni kanssa 8. serkku, vaikka minun sukuni on Norjasta ja miehen suku Itävallasta. Jostain syystä 1800-luvun alkupuolella toinen veljeksistä lähti Norjaan, toinen käväisi Belgiassa, mutta palasi kotikonnuilleen. Minun isoisäni äiti muutti Suomeen mentyään naimisiin suomalaisen opettajan kanssa ja miehen isä tuli opastamaan suomalaisia insinöörejä rakentamisessa.

Lapsistamme tulee palstatotuutena imbesillejä.

Mun vanhemmat ovat jotakin kaukaista sukua toisilleen. En edes tiedä miten kaukaista. No palstatotuuden mukaan mäkin olen vähäjärkinen yms. En kuitenkaan ole. Palstan tollukat ei ymmärrä, että Suomi on pieni maa ja myös heidän suvuissa voi olla yhteisiä sukulaisuuksia. 

Vierailija
49/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttius ajatusmaailmassa. 

Kyvyttömyys astua toisen ihmisen tilanteeseen alkamalla syyllistämään henkilöä itseään ongelmistaan tietämättä kuitenkaan toisen ihmisen elämänmenostaan yhtään mitään. 

Vuorovaikutusongelmia ihmisten kanssa., ja kuvittelevat olevansa parempia ja viisaampia kuin muut ihmiset kaikessa.

Vierailija
50/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin pohjois-suomen perämetsistä niin olisi suurempi yllätys jos tälläistä ei olisi tapahtunut.

tiedän erään jolla on tuo habsburg-leuka. Ei pysty hengittämään nenän kautta.

Vierailija
51/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöllisten sairauksien riski kasvaa.

Eurooppalaisessa yläluokassa tämä on tunnettu tosiasia. Suomessakin aatelisto oli aika sisäsiittoista 1800-luvulle asti.

Vierailija
52/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävät asumaan samalle paikkakunnalle tai syntymäpaikkakunnan likeisyyteen koko elinikänsä ajaksi.  Siitä kehittyy eräänlainen puusilmäinen ajattelutapa, ja kankeus tulla toimeen sopuisasti muiden ihmisten kanssa.

Alati oikeassa olemisen vääränlainen tunne. 

Vierailija
53/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tutkia vaikutuksia esim Irakissa ja Pakistanissa.

Vierailija
54/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei kykene valita puolisoaan kuin sukulaisistaan ja tousessa sukupolvessa, niin onhan siinä jo esimerkkiä kummasti häiriintyneisyydestään.  

Tulevat lapsensa saavat kantaakseen ties millaisia geeniperäisiä harvinaissairauksia.

Vierailija
55/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen ei kykene valitsemaan puolisoaan kuin sukulaisistaan ja toisessa sukupolvessa, niin onhan siinä jo esimerkkiä kummasti häiriintyneisyydestään.  

Tulevat lapsensa saavat kantaakseen ties millaisia geeniperäisiä harvinaissairauksia.

Vierailija
56/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisilla Persuus on perinnöllistä.

Vierailija
57/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäävät asumaan samalle paikkakunnalle tai syntymäpaikkakunnan likeisyyteen koko elinikänsä ajaksi.  Siitä kehittyy eräänlainen puusilmäinen ajattelutapa, ja kankeus tulla toimeen sopuisasti muiden ihmisten kanssa.

Alati oikeassa olemisen vääränlainen tunne. 

Melkoisen mustavalkoinen ajattelutapa sulla. Syytät muita puusilmäisestä ajattelutavasta vaikka itse teet lapsellisia oletuksia. Mä asun syntymäpaikkakunnalla ja kyllä mun ajatusmaailma on laaja. Katsos kun myös täältä maaseudun pieneltä paikkakunnalta voi matkustaa muualle, sivistää itseään kirjoilla ja tutkia asioita netistä. 

Tuskin tuota mustavalkoista ajattelutapaa sovellat esim. Helsingissä syntyneisiin. 

Vierailija
58/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pienintäkään ongelmaa. Vasta kun serkukset alkavat sukupolvi toisensa jälkeen lisääntyä, elämme Pakistanissa.

Vierailija
59/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista pohdiskelua. Entä jos olisi populaatio, jonka koko olisi vaikka 10000 ihmistä. Jos nämä sitten lisääntyisivät keskenään vaikkapa 500 vuotta. Mitähän siitä seuraisi. 

Näppituntumalla noin iso populaatio on elinkelpoinen vaikka se pysyisi saman kokoisena eikä yksilöt vaihtuisi. Näyttäisi siltä että 500 - 5000 yksilöä riittää pitkällä aikavälillä.

Ks.

https://ybfwrb.org/wp-content/uploads/2017/10/Soule_1980.pdf

https://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_viable_population

Kaksi sukupolvea taaksepäin jokaisella on 4 isovanhempaa. Jos mennään 13 sukupolvea taaksepäin niin isovanhempia on 8192, jolloin määrä alkaa olla sama kuin populaation koko. Eli vähän oikoen ihmiset ovat silloin 12. asteen serkkuja keskenään.

Vierailija
60/74 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mieheni kanssa 8. serkku, vaikka minun sukuni on Norjasta ja miehen suku Itävallasta. Jostain syystä 1800-luvun alkupuolella toinen veljeksistä lähti Norjaan, toinen käväisi Belgiassa, mutta palasi kotikonnuilleen. Minun isoisäni äiti muutti Suomeen mentyään naimisiin suomalaisen opettajan kanssa ja miehen isä tuli opastamaan suomalaisia insinöörejä rakentamisessa.

Lapsistamme tulee palstatotuutena imbesillejä.

Mun vanhemmat ovat jotakin kaukaista sukua toisilleen. En edes tiedä miten kaukaista. No palstatotuuden mukaan mäkin olen vähäjärkinen yms. En kuitenkaan ole. Palstan tollukat ei ymmärrä, että Suomi on pieni maa ja myös heidän suvuissa voi olla yhteisiä sukulaisuuksia. 

Ei noin tapahdu, jos sukunimi ei ole Virtanen tms.  suomalainen (  esim. savolainen) yleinen nen-päätteinen sukunimi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi