Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä valo on masentavaa?

Vierailija
21.10.2025 |

En malta odottaa kun kaamosaika alkaa, se on parasta! Synkemmät sadepäivät ovat myös paljon mukavampia kuin aurinkoiset päivät.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valo masenna - se ahdistaa. Olen pitkään rukoillut, ettei minun enää tarvitsisi kohdata tämän syksyn ja talven jälkeen kevään kimeää, luihin saakka imeytyvää ja rikkovaa valoa. Im done.

Vierailija
2/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin Simpsoneissa sanottiin Homerille; valo ei ole ystäväsi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Nyt alkaa turvallisin vuodenaika.

Vierailija
4/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan kevättä, lisääntyvä valo saa lähinnä voimaan pahoin ja vetää mielen matalaksi.

Vierailija
5/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo johti yhtyettään pelolla

Vierailija
6/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas valo saa aikaan paniikintunteen. Ymmärrän Röyhkän kappaletta Kevät, siinä kuvaillaan juuri mun fiiliksiä. Hämärä rauhoittaa, lohduttaa, ilahduttaa. Olisin varmasti ollut onnellinen kynttilävalaistuksen ja pärelyhtyjen aikakaudella!

Vierailija
7/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikeä keinovalo pimeässä on masentavaa.

Vierailija
8/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Syksy on ihanaa, talvea ei meinaa jaksaa ulkona, mutta sisällä on ihanaa. Keväällä valo tulee niin rajuna, että menee kroppa ihan sekaisin. Ei oo kaamos masennusta vaan kevät ahdistus. Kesällä vähän helpottaa.

Ja sumu! Ihana tunnelma.

Vierailija
9/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon pitää olla tasaista eikä se saa paistaa silmien kautta takaraivoon asti. Kesä ja yölläkin paistava aurinko on parasta aikaa, koska valo tulee ylhäältä ja sitä riittää. Toisaalta talven tasainen hämäräkin on hyvä. Pahin on syksyn matalalta paistava aurinko, joka poraa päähän reikiä ja kaikenlaiset tunnelmavalot, joilla luodaan sisätiloihin epätasainen valaistus.

Vierailija
10/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vuodenaika on suosikkini ja tulee aina olemaan. Rakastan pimeitä iltoja ja öitä. Käyn aina kävelylläkin pimeässä.

Vierailija
11/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut etten kestä liikaa valoa.

Vierailija
12/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on paras vuodenaika. On valoa, joskus lämpöäkin. Kasvit nousevat maasta ja linnut laulavat. Joka kevät odotan lintuja ja syksyllä masennun, kun ne lähtevät pois. Kevät on kasvun ja syntymän aikaa, syksy ja talvi ovat kuolemaa.

Vierailija
13/13 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeys se vasta ahdistaakin ja masentaa, en kestä yhtään jatkuvaa harmata hämärää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän