Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

V i t u t t a a nämä jatkuvat tietokoneen päivitykset, pian pitää taas keksiä uudet salasanat ja kirjautumiskeinot....

Vierailija
21.10.2025 |

kone päivittyy, sitten  "ei voida kirjautua enää vanhalla salasanalla"

keksi uusi salasana, mutta vahvista ensin outlookissa painamalla numeroa, mutta se vahvistus voi tulla vanhaan puhelimeen joka voi olla rikki

vahvista se vielä gmailissa, jota et ole käyttänyt vuoteen ja tuskin muistat salasanaa

ja sitten paina vielä vahvistuslinkkiä ja tee uusi salasana

mitä v i t t ua, miksi pitää käyttää kahta eri mailia ja kahta eri puhelinta, että saa yhden tietokoneen päivitettyä?

ja taas sama rumba 1-2 kk pääst kun kone päivittää itsensä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon

Vierailija
2/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole moisia ongelmia. Mutta minulla onkin macbook pro 💁🏻 se tekee päivitykset automaattisesti ja kyselemättä admin passwordia joka välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole vaihtunut salasana ellen itse ole sitä vaihtanut ja olen käyttänyt Windowsia jo vuosikausia.

Vierailija
4/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole moisia ongelmia. Mutta minulla onkin macbook pro 💁🏻 se tekee päivitykset automaattisesti ja kyselemättä admin passwordia joka välissä.

Tämä! Minulla oli aiemmin jatkuva huoli ja riesa vanhempieni windows-läppäristä. Siinä oli koko ajan jotain päivitystä jumissa, joka viikko äiti soitti että kone sitä ja tätä ja tule katsomaan. Kun koneen vaihdon aika tuli, painostin vaihtamaan macbook airiin. Sen jälkeen tietokoneongelmat on hoidettu kysymyksellä "toimiiko kone" "Joo hyvin toimii".

Vierailija
5/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljoa naurata jos tätä dadaa pyörittää työnantaja. 

Vierailija
6/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vihko ja kynä kaupasta. Kirjoita siihen kaikki salasanat, sähköpostiosoite ja tunnarit. Päivämäärät kun muutoksia tehty.

Näin olen tehnyt jo vuosia. Sieltä on helppo katsoa sitten

Vierailija
7/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mummo on ihan kusessa kun vaihtelee salasanoja ja ei muista sitten niit ja ei osaa uutta tehdä.

Vierailija
8/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta vihko ja kynä kaupasta. Kirjoita siihen kaikki salasanat, sähköpostiosoite ja tunnarit. Päivämäärät kun muutoksia tehty.

Kait sitten pidät sen vihkon suljettussa kaapissa? (voi tulla rofe kotiin, poissaollessasi ja päästä kaikkiin sun tietoihin käsiksi).

No porvoo, mutta: itseltä oli hävinnyt rahaa tililtä, ihan sattumalta huomasin, kun olin maksamassa tilauslaskua nettipankista. MItä hell? Kuoletin heti pankkikortin ja soitin (Nordeaan). Kaveri sanoi, et niin näyttää menneen: joka kuun 15. ja 1. päivä. Mitä hittoa, en ole antanut mitään debit-numeroa aikoihin. Alkoi syyttämään minua, että olen muka vaikka kännissä antanut jonnekin ja tilaus on siitä jatkunut, "automaattisesti". Takuuvarmasti en ollut, koska korkki pysyi kiinni, useamman kuukauden (sairauksien ja lääkityksen takia) enkä pankkikorttia edes nykäise kotona.

Katoin sitten nettipankista, että mistä asti niitä veloituksia on sitten mennyt? Saldo-ote näytti vain 3-4kk. taaksepäin (just tuo: en ollut kännissä, silloin). Tuumin, et jos joskus vielä annan sen debit/visa-veloituksen, niin kirjaan kynällä ja paperille ylös, milloin olen sen tehnyt.

Tuo kustansi mulle n. 70 euroa.. Sanoin naapurille röökipaikalla, että taisin kumminkin aika halvalla selvitä (jos jollain lähtenyt tonneja ellei peräti kymmeniä).

Vierailija
9/9 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä luotan vihkoonkin enemmän kun noihin salasanaohjelmiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi