Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti rinnassa

Vierailija
20.10.2025 |

Huomasin rinnassani patin ja sain ajan tk:n lääkärin vastaanotolle. Onko muilla ollut samaa tilannetta? Tehtiinkö mitä tutkimuksia  ja mitä lopulta selvisi?

Hävettää, jos tää ei ookkaan mitään ja meenkin tuhlaamaan kaikkien aikaa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tietenkään tuhlaa kenenkään aikaa, eikä ole syytä hävetä. Teet juuri oikein.

Vierailija
2/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hävettää mennä tutkimaan vaivansa? Sitä varten lääkärit on olemassa.

Mun patti osoittautui syöväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma pattini oli rintasyöpä joka oli jo levinnyt luustoon ja vatsaan ..

Vierailija
4/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patit pitää tarkistaa aina, poikkeuksetta. Minulla on useampiakin kyhmyjä molemmissa, neulalla otettu näytteet, ja ovat hyvänlaatuisia. Vain pari pattia tuntuu selkeästi, mutta kuvista paljastui useampiakin.

Tutkituttaminen ei ole ajantuhlausta, vaikka monesti patit ovatkin harmittomia.

Vierailija
5/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Itse olin rintasyöpäleikkauksessa viime viikolla ja nyt sairauslomalla. Patti poistettiin sekä kaksi imusolmuketta.

Kuukauden verran kestää saada patologin tulokset ja sitten kai selviää syövän laatu tarkemmin ja jatkohoito.

Jos haluut kertoa tarkemmin omasta hoitopolusta, kiinnostaisi kyllä. Mutta joka tapauksessa tsemppiä jatkoon!

Vierailija
6/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten oireili vai huomasitko muita oireita kuin patin? 

Vierailija
7/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi helvetillisellä kivulla selässä maaliskuussa, huomasin kun olin lenkillä että selkä on kipeä. Huhtikuun alussa tuli patti rintaan mutta en ollut huolissani kun olin mammografiassa joulukuussa ja mitään ei löytynyt. Kipu rupesi leviämään jo vatsaan ja hartioihin, en pystynyt edes pukemaan päälleni. menin lekuriin joka Antoi tulehduskipu lääkkettä, saikkua ja fyssaria. Mammografiaa ei otettu kun se oli juuri otettu. Vaihdoin lääkäriä kun huomasin että menen vaan sairaammaksi koko ajan treeni ei auttanut mitään.

Uusi lekuri määräsi röngtenin ja sitä kautta vihdoin mammografia,

olin jo niiin sairas kun Odottelin aikaa onkologille 14/8 että jouduin akuuttin 13/8 alkoi taistelu elämästä & kuolemasta: olin onkologi osastolla melkein 2 vkoa

syön cytostatikaa tabletteina joiden tehtävä kutistaa tota syöpää jotta pysyn hengissä, kiitos että syöpähoito kehittyy on tällainen lääke olemassa. Nyt menen päivä kerrallaan 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Vierailija
9/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kannattaa vaan jäädä patteineen kotiin ihmettelemään

Vierailija
10/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoi helvetillisellä kivulla selässä maaliskuussa, huomasin kun olin lenkillä että selkä on kipeä. Huhtikuun alussa tuli patti rintaan mutta en ollut huolissani kun olin mammografiassa joulukuussa ja mitään ei löytynyt. Kipu rupesi leviämään jo vatsaan ja hartioihin, en pystynyt edes pukemaan päälleni. menin lekuriin joka Antoi tulehduskipu lääkkettä, saikkua ja fyssaria. Mammografiaa ei otettu kun se oli juuri otettu. Vaihdoin lääkäriä kun huomasin että menen vaan sairaammaksi koko ajan treeni ei auttanut mitään.

olin jo niiin sairas kun Odottelin aikaa onkologille 14/8 että jouduin

Hurja tarina tosiaan, hyvä että pääsit vihdoin hoidon piiriin. Kiitos kun jaoit. Omani löytyi seulonnassa, ja pyörät lähti aika nopeasti pyörimään.

Onnea matkaasi tosiaan 🍀🍀🍀

t. Aiempi juuri leikkauksessa ollut

Vierailija
11/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun patti oli vaaraton. Löytyy kylläkin muu syöpä, mikä tuli ilmi sattumalta kuvauksissa.

Vierailija
12/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun patti oli vaaraton. Löytyy kylläkin muu syöpä, mikä tuli ilmi sattumalta kuvauksissa.

Siis tuliko se ilmi samoissa kuvauksissa, joissa rintaa tutkittiin? Saako kysyä, että mikä syöpä ja saatiinko hoidettua? 

Vierailija
13/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olin jo niiin sairas kun Odottelin aikaa onkologille 14/8 että jouduin

Oon pahoillani että kesti noin kauan ja tilanne meni noin huonoksi, ennen kuin asia meni eteen päin. Onneksi nykyään on hyvät hoidot syöpiin ja moni syöpä saadaan parannettua. Tsemppiä sinulle taisteluun ja kiitos kun jaoit tarinasi! 

Vierailija
14/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patit pitää tarkistaa aina, poikkeuksetta. Minulla on useampiakin kyhmyjä molemmissa, neulalla otettu näytteet, ja ovat hyvänlaatuisia. Vain pari pattia tuntuu selkeästi, mutta kuvista paljastui useampiakin.

Tutkituttaminen ei ole ajantuhlausta, vaikka monesti patit ovatkin harmittomia.

Miltä nuo harmittomat patit tuntuivat? Olivatko kipeitä? 

Olen aika satavarma että harmiton tämäkin on. Mutta mietityttäähän se tietenkin ja hyvä kun asiaan saadaan selvyys.

Vierailija
15/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli löysä pahkura, ultrattiin, oli rasvapatti. En enää muista miten hoidettiin, ehkä antibiootilla.

Vierailija
16/16 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuliko se ilmi samoissa kuvauksissa, joissa rintaa tutkittiin? Saako kysyä, että mikä syöpä ja saatiinko hoidettua? 

Oli eri kuvaus. On hoidettu ja olen seurannassa, ilmeisesti parannuin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi