Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työkaveri vaatia tai olettaa

Vierailija
18.10.2025 |

Etten söisi ruoka-aineita joille hän on allerginen.

Siis teemme yhdessä töitä hänelle osoitetussa työhuoneessa, minä olen siinä ns apuna 1xviikossa.

Hän ilmoitti olevansa allerginen mm banaanille ja toivoi etten söisi enää banaania tuossa huoneessa, enkä jättäisi banaanin kuoria roskiin.

Voiko tuollaista edes vaatia tai pyytää?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaatia. Kerro esimiehelle että tää työkaveri puuttuu sun yksityisasioihin (syömisiin) ja tarvitsee ilmeisesti työterveyslääkärin intervention.

Vierailija
22/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa syödä ruokaa vain työpaikan keittiössä eikä missään työhuoneissa. 

Tämä! Ja jos söisikin joskus banaanin työhuoneessa, ne kuoret viedään keittiön roskikseen. Työhuoneiden roskikset ei ole ruuan jämiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala-allergiassa tuo ymmärtäisi kun siinä jo pelkkä haju saattaa tukkia hengitystiet mutta banaani allergikon pitää syödä sitä banaania että tulee oireita

Vierailija
24/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kunnon persu: koska minulla on oikeus!

Vierailija
25/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä työkaveri, joka on allerginen kalalle. Kukaan ei saa syödä kalaa eväänä, tai hän vetää hirveät kilarit. Aika moni varmaan haluaisi syödä tonnikalasalaattia, kalapihvejä ym., mutta ei. 

Vierailija
26/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei voi vaatia ilman työnantajan linjausta.

Voi tietenkin vaatia ja fiksu työtoveri ottaa muiden allergiat huomioon omassa toiminnassaan.

Vierailija
27/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idarit olettaa ja vaatii aina.

Vierailija
28/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä allegikko on kunnon vihervassari: koska minulla on allergia enkä voi syödä banaania niin et sinäkään saa syödä! 

Vierailija
29/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei voi vaatia ilman työnantajan linjausta.

Voi tietenkin vaatia ja fiksu työtoveri ottaa muiden allergiat huomioon omassa toiminnassaan.

Voisihan tuo ihminen itsekin sen huomioida. Esim. ei mene tilaan, missä muut syövät eväitä. Tai jos roskiksessa on banaaninkuoret, niin kiikuttaa roskiksen itse pois huoneesta. Mut tämä ei ikinä ole mikään vaihtoehto. 

Vierailija
30/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä allegikko on kunnon vihervassari: koska minulla on allergia enkä voi syödä banaania niin et sinäkään saa syödä! 

No eiköhän hänellä ole silti sanavalta mitä muut hänen toimistohuoneeseen tuovat ja jättävät. Jos kiellot ei toimi,kantaisin banaanin syöjän pöydälle kasan shaibaa ja siihenkään ei kiellot auta vaikka hän kuinka pyytäisi lopettamaan.

Vierailija
31/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kaltaisesi työntekijä ja pomo muistutti aamupalaverissa, että omassa työhuoneessa saa syödä, mutta toisten työhuoneisiin ei mennä edes kahvin kanssa. Meillä on lounastila, johon voi mennä syömään. Lisäksi pomo muistutti, että on erityisen ikävää, miten jotkut luulevat työkavereiden olevan vastuussa heidän jätteistään, joten sanotaan vielä kerran, että työhuoneen roskis ei ole bioroskis, kaikenlaisen kuoret ja ruuantähteet viedä lounastilan biojäteastiaan.

Eikös tämä ap:n sielunsisko ilahtunut, että hän on aina toiminut oikein.

Viikkoa myöhemmin päättyi se työsuhde, tonnikalapurkki työkaverin työhuoneen roskiksessa oli viimeinen niitti.

Vierailija
32/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tahansa voi aina vaatia ja kuka vaan mutta jos haluat syödä jotain mille työkaveris selostaa olevansa allerginen niin sitten vttu syöt. Itse ostat syötäväsi joten itse myös päätät mitä suuhusi laitat. 

Vierailija
33/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala-allergiassa tuo ymmärtäisi kun siinä jo pelkkä haju saattaa tukkia hengitystiet mutta banaani allergikon pitää syödä sitä banaania että tulee oireita

Mullekin riittää haistaa kiiwi,niin en hengitä sen jälkeen. Avaamattomassa ei mitään,mutta jos joku sitä mehulinkoon laittaa,niin se oli mulla sit siinä.

Vierailija
34/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kun meillä töissä eräs vegaani yritti kieltää muiltakin kaikki muut paitsi vegaaniset eväät koska häntä aidosti jos jollain oli tavallista liharuokaa eväänä. Sille sanottiin että älä katso jos ahdistaa mutta ei kelvannut ja ei auttanut kun hän tiedosti että muilla on eväänä liharuokaa näkemättäkin. Tämä sai lopulta kirjallisen varoituksen jatkuvista riidoista mitä aiheutti tämän takia. Itse otti sitten lopulta lopputilin kun ei kestä yt eikä kyennyt työskentelemään noin vihamielisessä työyhteisössä.

Vierailija
35/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä työkaveri, joka on allerginen kalalle. Kukaan ei saa syödä kalaa eväänä, tai hän vetää hirveät kilarit. Aika moni varmaan haluaisi syödä tonnikalasalaattia, kalapihvejä ym., mutta ei. 

Tonnikala purkit työpaikan roskiksessa haisee kauheelle vaikkei olis allergiaa.

Vierailija
36/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonnikala purkit työpaikan roskiksessa haisee kauheelle vaikkei olis allergiaa.

Yleensä ihmiset ostavat valmissalaatteja. Eikä tonnikalapurkki millekkään haise, jos sen pesee.

Vierailija
37/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on pahoinpitely jos tietoisesti syöt banaania samassa huoneessa ja ja/tai jätät banaanin kuoret sinne. On myös purkuperuste työsuhteelle.

Mitä ihmettä selität? 😅

Vierailija
38/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä sama meno kuin mikä oli edellisessä työpaikassani. Siellä eräs vaati kaikkia muita ottamaan huomioon hänen ruoka allergiat että hän voi tarpeen vaatiessa huoletta syödä muiden eväät kun hän on YH ja hänellä oli välillä tiukkaa rahasta niin hänen ajatus oli että muut voi kaupasta lisää evästä jos hän syö toisten alkuperäiset eväät kun hänellä on tiukkaa rahasta 

Miten kävi? Noudatitteko vaatimustaan? Toivottavasti kaikilla oli eväänä jokainen työpäivä juuri sellaisia mille hän oli allerginen tai ei muuten vain tykänny. Hitto tommosia loisia🤮🤮🤮 

Vierailija
39/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on pahoinpitely jos tietoisesti syöt banaania samassa huoneessa ja ja/tai jätät banaanin kuoret sinne. On myös purkuperuste työsuhteelle.

Mitä ihmettä selität? 😅

Osalla on mennyt yli tämä toisten yksityisyyteen puuttuminen. Jokainen saa syödä eväänä mitä haluaa. Jos olet allerginen, niin poistut tilasta.

Vierailija
40/47 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän oli kyse allergisen ihmisen työhuoneessa syömisestä.