Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Abortin jälkeinen lapsettomuus

Vierailija
17.10.2025 |

Olen nuorena tehnyt 2 aborttia, nyt yritetty miehen kanssa lasta kolmatta vuotta ja hakeuduttu hoitoihin. Onko tämä kosto universumilta? Eräs tuttava sanoi kännipäissään illanvietossa, että olen aikanaan ilman tunnontuskia tap panut kaksi lastani, joten en voi surra lapsettomuuttani. Tyrmistyin, mutta jäi mieleen pyörimään. Onko asia näin?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ihan helposti lapsen kolmen abortin jälkeen. Aborteista oli vuosia ja eri mies.

Vierailija
2/6 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän jälkeen en tosiaan ole kehdannut ihmisille puhua lapsettomuudestani. Koen, että kaikki ajattelevat, että sitä saa mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Universumi ei siis kosta kaikille.

Vierailija
4/6 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Universumi ei siis kosta kaikille.

Ei kosta.

Vierailija
5/6 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on kipeä paikka. Siis niille jotka siitä oikeasti kärsivät. Ei niille, jotka hoidoilla vain haluavat lapsen tehdä ja tehdä myös asiasta ison numeron. Sellainen voi nostattaa kovastikin tunteita, kun jotkut eivät koskaan saa nähdä edes viivaa tikussa.

Vierailija
6/6 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voisin kysyä onko universumin kostoa: tein vammaisabortin nuorena ja vuosia sen jälkeen jouduin raiskauksen uhriksi enkä 'pystynyt' menemään aborttiin. Raskauduin siis raiskauksesta. Annoin päivien vain kulua ja elin kuin kidutusboksissa. 7:llä kuukaudella lapsi kuoli sisääni ja olin ihanan helpottunut kun tilanne ratkesi näin. Tietysti olen miettinyt oliko tämä jotain kostoa minulle. Mieleeni on myös tullut että Jumala antaa ihmiselle kestettäväksi sen minkä tämä kestää. Kaikkea voi ajatella. Olen jäänyt lapsettomaksi koska en ole löytänyt sopivaa partneria ja toimivaa parisuhdetta. Jälkeenpäin olen ajatellut että olisi ollut katastrofi saada lapsi jonkun kanssa joka tuli kartalleni vammaisaborttipartnerini jälkeen. Hänen kanssaan kaikki meni aivan sekaisin kun emme osanneet selvittää suhdettamme. Hänellekin tapahtui ihmeellisiä asioita mutta en kerro tässä kun 'joku' voisi tunnistaa.