Saatko huonoa kohtelua läheisiltäsi?
Minua kiinnostaa suuresti, koska itse olen alkanut kokea ahdistusta asiasta ja erakoidun pikkuhiljaa kotiini. En siedä enää yhtään haukkumista, nälvimistä, huutamista tai arvostelua, mitä olen saanut niin lapsena vanhemmiltani, kuin aikuisena sisaruksiltani, miehiltäni ja muutamalta parhaalta ystävältäni.
En edes ymmärrä mistä johtuu että saan niin paljon kuraa juuri heiltä joiden pitäisi olla tukena ja turvana, osoittaa rakkautta, kiintymystä ja myötätuntoa, rohkaista ja kannustaa. Itse olen sovitteleva ja empaattinen, enkä todellakaan enää usko sanontaan "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", kun läheisistä on kyse.
Löytyykö kohtalotovereita ja kiinnostaako tällainen ylipäätään ketään?
Kommentit (5)
Haluaisin kyllä itsekin tietää, miksi niiltä läheisiltä saa sen katalimman kohtelun. Muut ihmiset kohtelee kuitenkin normaalisti tai jopa kohteliaasti. Mitä ihmettä meni pieleen omassa lähipiirissä?
Jostain syystä ihmiset kohtelee paremmin ku oot ite ilkee. Vähä rispektii.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ihmiset kohtelee paremmin ku oot ite ilkee. Vähä rispektii.
Pitäisi kai opetella ilkeäksi, mutta se ei oikein innosta. Olen ollut idealisti siinä mielessä, että olen ajatellut kaiken hyvän ja kivan tulevan vastavuoroisesti takaisin. Vaan ei.. en osaa tyrmistykseltäni edes puolustautua, ja eipä siinä, pidän puolustelua selittelynä ja toisaalta turhanakin. Jokainen on toisesta sitä mieltä kuin on, mutta en ole ansainnut sellaista kohtelua. Olen kuitenkin itse hauska ja luotettava, enkä oikein osaa edes ajatellakaan kenestäkään mitään pahaa.
Haukkuminen, nälviminen, huutaminen ja arvostelu eivät kuulu läheisiin ihmissuhteisiin enkä ole sellaista kokenut. Olen pahoillani puolestasi, oletko ottanut asian puheeksi läheistesi kanssa?
Eikö ketään?
Ymmärrän, etteivät ihmissuhdeongelmat trendaa nykyajassa, ja itsekin pidän tätä ongelmaa hyvin erikoisena. Jos ei kenelläkään ole omakohtaista kokemusta, niin arvostaisin kuitenkin neuvoa miten käsitellä tästä syntynyttä ahdistusta. Unohdanko vaan että näitä ihmisiä on koskaan ollutkaan?