Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suren lapseni puolesta kuka todennäköisesti ei koskaan saa sisarusta

Vierailija
16.10.2025 |

Olen aina pitänyt itsestään selvyytenä, että jos hankkisin perheen haluaisin paljon lapsia. Raskaus oli kamala, invalidisoiva kokemus, menetin yli 2l verta synnytyksessä ja valtavan erkauman vuoksi en pystynyt hengittämään kunnolla seisaaltaan lähes ekaam viikkoon synnytyksen jälkeen. Nyt jäljellä on enää kengurupussi mahalla, mutta en pystynyt alkuun edes pitämään vauvaani sylissä heikon keskivartalotuen takia mikä oli kokemuksena hirveä. Erkaumani palautui varsin hyvin ja on enää noin 4cm eikä aiheuta toiminnallista haittaa. Pelkään kuitenkin, että toisessa raskaudessa vatsa ei enää palautuisi samalla tavalla enkä voisi enää koskaan pitää lapsiani sylissä enkä harrastaa mitään. Erkaumaleikkaukseen olen menossa joskus joka tapauksessa, mutta sitäkin pitää ottaa vuosia viimeiseksi jäävän raskauden jälkeen. 

Tuskin löytyy hirveästi vertaistukea juuri näihin vaivoihin, mutta sekundääriseen lapsettomuuteen kyllä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäisin kohtuuttoman raskaan raskauden, synnytyskomplikaatiot tai vaikean palautumisen, mutta kaikkea kolmea en. Ap

Vierailija
2/5 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on erkauma,valaisetko lisää. Lastasi tai useampaa et tule ikinä katumaan,toivon että saat kivan suurperheen. Tsemppiä sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä lapsi kaipaa mitä ei ole koskaan ole ollutkaan. Paitsi jos sinä teet siitä surullisen ja kamalan asian mitä voivotellaan kuorossa 24/7. Itse olen ainut lapsi eikä siitä ole ollut minulle mitään haittaa vaan päin vastoin etua. Olin myös sotkuista nuorin niin oikein oli mukava lapsuus. Mikään ei kuitenkaan takaa että sisaruksilla olisi hyvät välit. Toisilla on ja toisilla ei.

Vierailija
4/5 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sotkuista vaan serkuista nuorin...

Vierailija
5/5 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkauma voidaan operoida ! Kannattaa keskustella gynekologin kanssa kaikki probleemat, voi hyvinkin umpisolmusi aueta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän