Miksi oikeisto ajattelee että kaikki raha yhteiskunnassa on jonkun omaa rahaa?
Ja sitten haukutaan vasemmistoa varkaiksi vaikka yhteiskunta ei pyöri ilman jäsenmaksuja eli veroja.
Kommentit (49)
Miten vasemmisto ajattelee, että muiden tienaamat rahat kuuluvat kaikille? Lisää vaan pitäisi verottaa, että voidaan ottaa lisää elättejä maahan. Huoh.
No koska oikeisto tuottaa sen rahan työllään, sitten muka pitäisi elättää jotain vasuria joka huutaa naama punaisena että minä en töihin mene tai että "saatanan porvarit"... missä mun korvaukset on ?.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajapuolue.
Kiusaajien pitää saada kiusata, on sellainen(ällöttävä) tarve.
Siksi se kok vain.
Totta. Olen tavannut kiusaajia jotka allistuvat oikealle. Kummallista.
Vierailija kirjoitti:
No koska oikeisto tuottaa sen rahan työllään, sitten muka pitäisi elättää jotain vasuria joka huutaa naama punaisena että minä en töihin mene tai että "saatanan porvarit"... missä mun korvaukset on ?.
Sillähän se talous pyörii että kaikki omistaa ja siirtää rahoja toisten taskuihin vetämällä välistä voitot. Jonkun pitää ne oikeatkin työt tehdä tai menee elämä hieman ankeaksi.
Punikkitatti
Vierailija kirjoitti:
Iso osa vasemmistosta käy töissä ja myös monista kelan tuista maksetaan vero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillähän se talous pyörii että kaikki omistaa ja siirtää rahoja toisten taskuihin vetämällä välistä voitot. Jonkun pitää ne oikeatkin työt tehdä tai menee elämä hieman ankeaksi.
Punikkitatti
Niin. Minusta tuntuu vähän oudolta puhe veronmaksajien rahoista. Tuolla logiikalla esim. kauppias eläisi asiakkaiden rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten Orpo tai Purra tuottaa palkkansa?
Vierailija kirjoitti:
Persuissa on eniten työvoiman ulkopuolella olevia työikäisiä, mm. työttömiä ja työkyvyttömyyseläkeläisiä.
FEODALISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Herrasi ottaa hieman maidosta.
PUHDAS SOSIALISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne ja laittaa ne navettaan kaikkien
muidenkin lehmien kanssa. Sinun täytyy huolehtia kaikista lehmistä. Hallitus antaa sinulle niin
paljon maitoa kuin sinä tarvitset.
BYROKRAATTINEN SOSIALISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne ja laittaa ne
navettaan kaikkien muidenkin lehmien kanssa. Niitä hoitaa entiset kanafarmarit. Sinun täytyy
huolehtia kanoista, jotka hallitus on ottanut entisiltä kanafarmareilta. Hallitus antaa sinulle niin
paljon maitoa ja niin paljon munia kuin ohjesäännöt sanovat sinun tarvitsevan.
FASISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne molemmat, palkkaa sinut hoitamaan niitä ja
myy sinulle maidon.
PUHDAS KOMMUNISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Naapurisi auttavat sinua pitämään niistä
huolta ja te kaikki jaatte maidon.
VENÄJÄN KOMMUNISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Sinun on huolehdittava niistä, mutta hallitus
ottaa kaiken maidon.
DIKTATUURI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa molemmat ja ampuu sinut.
SINGAPOREALAINEN DEMOKRATIA: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus sakottaa sinua kahden
luvattoman kotieläimen pitämisestä asunnossa.
MILITARISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne molemmat ja kutsuu sinut
asepalvelukseen.
PUHDAS DEMOKRATIA: Sinulla on kaksi lehmää. Naapurisi päättävät, kuka saa maidon.
EDUSTUKSELLINEN DEMOKRATIA: Sinulla on kaksi lehmää. Naapurisi valitsevan jonkun
kertomaan sinulle, kuka saa maidon.
AMERIKKALAINEN DEMOKRATIA: Hallitus lupaa antaa sinulle kaksi lehmää, jos äänestät sitä.
Vaalien jälkeen presidentti on syytteessä virkavirheestä lehmien tulevaisuuden spekuloinnista.
Lehdistö nimittää kohujutun "Cowgateksi".
BRITTILÄINEN DEMOKRATIA: Sinulla on kaksi lehmää. Sinä syötät niille lampaiden aivoja ja
ne tulevat hulluiksi. Hallitus ei tee mitään.
BYROKRATIA: Sinulla on kaksi lehmää. Ensiksi hallitus säätää mitä sinä voit syöttää niille ja
koska sinä voit lypsää ne. Sitten se maksaa sinulle, ettet lypsä niitä. Tämän jälkeen se ottaa
molemmat, ampuu yhden, lypsää toisen ja kaataa maidon alas viemäriin. Sitten se vaatii sinua
täyttämään lomakkeet laskeakseen kadonneet lehmät...
ANARKIA: Sinulla on kaksi lehmää. Joko sinä myyt maidon reiluun hintaan tai naapurisi yrittävät
tappaa sinut ja viedä lehmäsi.
Mun mielestä työvoiman kuuluu olla ilmaista.
Petteri Orpon hallitus on aiheuttanut Suomeen pahemmat tuhot kuin Venäjä sataan vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajapuolue.
Siksi se kok vain.
Totta. Olen tavannut kiusaajia jotka allistuvat oikealle. Kummallista.
"kovat arvot" "heikoimmille turpaan" - ei niinkään kummallista. Ilkeyteen taipuvaisen kovislarppaajan koti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso osa vasemmistosta käy töissä ja myös monista kelan tuista maksetaan vero.
"Iso osa" on yli 50% ja se ei pidä paikkaansa. Ehkä joku 20% on lähempänä totuutta.
Kelan tuista maksetaan vero mutta se on varsin mitätön summa, eikä sillä kenenkään toisen tukea makseta.
Vierailija kirjoitti:
PUHDAS SOSIALISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne ja laittaa ne navettaan kaikkien
muidenkin lehmien kanssa. Sinun täytyy huolehtia kaikista lehmistä. Hallitus antaa sinulle niin
BYROKRAATTINEN SOSIALISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne ja laittaa ne
navettaan kaikkien muidenkin lehmien kanssa. Niitä hoitaa entiset kanafarmarit. Sinun täytyy
huolehtia kanoista, jotka hallitus on ottanut entisiltä kanafarmareilta. Hallitus antaa sinulle niin
FASISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Hallitus ottaa ne molemmat, palkkaa sinut hoitamaan niitä ja
myy sinulle maidon.
PUHDAS KOMMUNISMI: Sinulla on kaksi lehmää. Naapurisi auttavat sinua pitämään niistä
VEN
ei
Vierailija kirjoitti:
myy sinulle maidon.
VEN
Eli ne samat ihmiset, jotka sosialistisessa järjestelmässä antaa sulle juuri niin paljon, kuin sinä tarvitset, on anarkistisessa ja fasistisessa (anarchonistisessa) järjestelmässä ampumassa sut?
Ihminen ei muutu, vaikka sä kuinka muuttaisit hallintoa.
Kaikki oikeudet on omistusoikeuksia. No masters no slaves.
Miksi kokkareet ajattelee että yhteiskunnan eli veronmaksajien rahoilla voi ostaa aseita vieraaseen maahan?
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpon hallitus on aiheuttanut Suomeen pahemmat tuhot kuin Venäjä sataan vuoteen.
Osaatko vassari muuta kuin valehdella? Vassarin suussa pelastuskin kääntyy tuhoksi. Tietty, kun on omista kaljarahoista kyse eikä yhteiskunnan hyvästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko vassari muuta kuin valehdella? Vassarin suussa pelastuskin kääntyy tuhoksi. Tietty, kun on omista kaljarahoista kyse eikä yhteiskunnan hyvästä.
Hyvässä yhteiskunnassa on ne kaljarahatkin.
Oikeisto haluaa yhtä lailla kerätä veroja mutta haluaa ne itselleen ja kavereilleen sekä armeijalle/ muulle väkivaltakoneistolle, joka pitää kansan kurissa
Kiusaajapuolue.
Siksi se kok vain.