Yhä useampaan työtehtävään vaaditaan turvallisuusselvitys - esim. merkittävät velat voi estää työpaikan saannin
"Lisäksi selvitetään, onko henkilöllä yhteyksiä järjestäytyneeseen rikollisuuteen, terrorismiin tai epätoivottuun valtiolliseen toimintaan. Lahjonnalle altistavia tekijöitä, kuten merkittäviä velkoja, ei saisi löytyä."
.... tai uhkailulle altistavia tekijöitä? Esim. joku sukulaisesi on jotenkin ollut joskus mukana järjestäytyneessä rötös toiminnassa ja et saa työpaikkaa koska sinua voitaisiin painostaa/kiristää antamaan tietoja ..?
Kommentit (4)
turvallisuusselvitykset on kokeneet aikamoisen inflaation
Eihän tuo satamajätkien syynääminen vielä riitä. Pitää tarkistaa myös rekkakuskit ja huolintayhtiöt alihankkijoineen, siivouspalvelut myös sekä kaupungin työntekijät, joilla on pääsy satama-alueelle. Entä satama-alueella operoivat taksikuskit?
No eipä sitten ihme kun en kelpaa mihinkään töihin. Olen ollut 10 v työtön. Työkkärissäkin ne oli kutsunut vartijan sinne kun menin siihen kunnan työnhaku haastatteluun niin siellä oli vartija turvaamassa kunnan työntekijää joka haastatteli minua. Olen kai vaarallinen henkilö. Se sanoi että minulla on punainen merkintä heidän tiedoissaan.
Huh, onneksi vihamiehissäni ei ole yhtäkään merkittävää velaa.