Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuntosalilla käyvät, tarvitsisin neuvoja

Vierailija
13.10.2025 |

Olen keski-ikäinen ylipainoinen nainen, joka käy salilla pitääkseen yllä toimintakykyään ja kestääkseni istumatyön vaivoja. Kuntosali-harjoittelu on minulle sinällään tuttua. Sen kummempia tavoitteita minulla ei ole kuin nuo edellä mainitut. Laihtuminen olisi toki kivaa, mutta se taitaa olla enemmän kiinni ruokavaliosta. Olen siitä harvinainen nainen, että treeni näkyy yllättävän nopeasti lihaksissani ja tuloksia on siltä osin helposti saatavissa, toisin kun ilmeisesti naisilla yleensä. 

Mutta sitten itse asiaan. Minulla on toisessa lonkassa alkava nivelrikko ja tietyt liikkeet salilla aiheuttaa kipuja jälkeenpäin. Lisäksi en halua nivelrikkoa myöskään itse varta vasten edistää toiminnallani. Tykkään kovasti kaikenlaisista kyykkäyksistä, mutta nämä ovat juuri niitä liikkeistä, jotka ei oikein tunnu sopivan. Minulla on voimakkaat alaraajat ja tykkään jalkojen ja pakaroiden treenaamisesta muuten kyllä kovin. Liikkeistä myös reiden loitontaja on paha. Olen yrittänyt tehdä näiden sijaan jotain maastavetoja kahvakuulalla ja lantion nostoja ihan lattialta (salilla, jolla käyn ei ole lantion nosto-laitetta). Eli osaisiko joku neuvoa pakara + jalkaliikkeitä, jotka eivät provosoi lonkan nivelrikkoa?

Toinen ongelma on olkapäät, olen tehnyt niitäkin nyt laitteessa ja olkapäät ovat saaneetkin mukavasti muotoa. Mutta nyt huomasin peilistä, että samalla myös epäkkäät ovat kehittyneet ja tätä en todellakaan halua. Ei ole minusta naisellisen näköistä. Eli mikä olisi sellainen olkapää-liike, joka ei kohdistuisi tuohon epäkäslihakseen niin kovin?

Pahoittelut pitkästä sepustuksesta ja kiitos jos sulla on vinkkejä.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla