Burnout ja alan vaihto?
Epäilen itselläni jonkinlaista alkavaa burnoutia. Tuntuu, että olen menettänyt mielenkiinnon työhöni ja joka ilta ahdistaa kun mietin seuraavaa työpäivää. Töihin meneminen tuntuu todella raskaalta... Pohdin alanvaihtoa, mutta olen hyväpalkkaisessa työssä, taustalla on pitkä yliopistokoulutus. Tuntuisi järjettömältä aloittaa alusta ja hakeutua toiselle alalle... En tiedä kauanko tällaistakaan jaksaa. Olen ollut useissa oman alani työpaikoissa ja lopulta päätynyt vaihtamaan työpaikkaa, kun en ole viihtynyt. Tuntuu pattitilanteelta ja olen alkanut kyseenalaistamaan olenko väärällä alalla.
Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (2)
Itse olin IT-arkkitehtina pitkään töissä Jenkki corporatiossa. Palkka ja edut olivat varsin mukavat, mutta työn kuva muuttui vuosi vuodalta kauemmas siitä, mitä itse olisin halunnut. Lopulta minun oli pakko hypätä pois. Ratkaisu oli oman yrityksen perustaminen ja keskittymien vain siihen tehtäväkenttään ja vain niihin asiakkuuksiin, joka kanssa tunsin olevani parhaimmillani. Tätä ratkaisua en ole hetkeäkään katunut.
Minä uuvuin töissä jo 80 luvulla. En palautunut siitä kunnolla oikein koskaan, vaikka olen tehnyt lyhyitä työjaksoja elämässäni. Tsemppiä eteenpäin. Toivon mukaan löydät ratkaisun työhösi.