Mitä se on se "kaikki" mitä vähävaraiset tilaavat Temun kautta?
En nyt muista missä, mutta jossain tuli vastaan tällainen kommentti että kun ei ole varaa ostaa tavaroita, tyyppi tilaa kaiken Temusta. Niin minkä kaiken?
Itse olen kohtalaisen hyvin toimeentuleva. Olen tänä vuonna ostanut kaksi puseroa ja nekin siksi, että töissä pitää olla suht. siistit vaatteet. Niitäkään en olisi tarvinnut, jos en tekisi siistiä sisätyötä. Siinä kaikki vaatteet mitä tänä vuonna olen ostanut, enkä tule muuta ostamaan.
Astioita, koriste-esineitä tms. en ole ostanut vuosiin yhtään. Tyynyn uusin kerran vuodessa, mutta sitä en todellakaan tilaa postimyynnistä, koska haluan tuntea käsin millainen tyyny on.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikilla ole kotona sitä ensimmäistäkään, tullut tarpeita tai ollut. Osa hajoaa jos on. Ekaa kertaa ostajia on myös.
Mitta edelleen. Mikä on vastaus aloituksessa esitettyyn kysymykseen? Mitä "kaikkea" mutta tarpeellista Temusta ostetaan?
Itse en uskaltaisi ostaa oikein mitään kun tuotteissa on hyvin todennäköisesti EU:n alueella syystäkin kiellettyjä kemikaaleja ja ne ovat sähkö- ja paloturvallisuudeltaan vaarallisia.
En osta temusta mutta Kiinasta tulee käsityötarvikkeita. Voisin kait ostaa ne samat myös suomalaiselta yrittäjältä joka tilaa samat kamat ja lisää siihen verot ja liksat.
Ja mä myyn kans "suomalaista käsityötä".
Tuttava hehkuttaa sitä kun hän ostaa vain suomalaiselta ja suomalaista mutta marimekossa ja vallilassa lukee "ma
Tämän takia en luota kenenkään käsitöihin ja itse tekemiin tuotteisiin sen enempää kuin Temuun. Voivat ne olla itse kokoonlaitettuja tuotteita, todennäköisesti kiinalaisesta myrkkyroinasta. Raaka-aineet saatu halvalla, niistä tehty jotain ja sitten myydään myydään kalliilla "itsetehtyä" ja "kotimaista".
Tai sitten nämä suoraan vain dropship-skeidaa myyvät tyypit jotka ostavat halvalla ilman mitään valvontaa niitä Temun tuotteita ja myyvät kalliimmalla. Kauppojen tuotteet ovat sentään läpäisseet tarkastuksen.
Sukkia ja alkkareita, nää on ollut ihan hyviä. Parit sortsit ja paitoja. Ihan käytössä ollut ja ehjiä edelleen. Hiuslenkkejä, vanupuikkoja. Lapselle askarteluun jotain. Kissoille jotain myös, valjaat ja jonkun lelun. En tilaa meikkejä tai sähkölaitteita. Enkä lapselle askarteluun maaleja. Ne ostan kaupasta. Vaikka opiskelija olenkin niin mielestäni lapsella saa olla harrastus, askartelu ja käsityöt. Ja kissoja en myy, ne on otettu kun töitä oli. Käyn myös kirpparilla ja ei meillä liikaa vaatteita ole. Joskus meinaa kesken loppua, jos ei pyykkiä ehdi pesemään viikolla. Kirppareilla ei vaan pieniä kokoja juuri ole, paitsi urheiluvaatteissa. Ja Kiinassa niitä taas on. En juo tai polta ja bussilla kuljen.
Saattaa olla yksi tuote jonka tarvitsee, vaikka sateenvarjo, sitten ostetaan samalla 10 muuta juttua vain koska ne on niin halpoja.
Ostin viimeksi kameraan kaukosäätimen. Harrastan valokuvausta ja vastaavaa säädintä ei täältä kyllä saa, tai sitten hinta on useita satoja euroja. Myös erilaisia minijalustoja, säilytyspussia ja muuta tarviketta ostanut edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sukkia ja alkkareita, nää on ollut ihan hyviä. Parit sortsit ja paitoja. Ihan käytössä ollut ja ehjiä edelleen. Hiuslenkkejä, vanupuikkoja. Lapselle askarteluun jotain. Kissoille jotain myös, valjaat ja jonkun lelun. En tilaa meikkejä tai sähkölaitteita. Enkä lapselle askarteluun maaleja. Ne ostan kaupasta. Vaikka opiskelija olenkin niin mielestäni lapsella saa olla harrastus, askartelu ja käsityöt. Ja kissoja en myy, ne on otettu kun töitä oli. Käyn myös kirpparilla ja ei meillä liikaa vaatteita ole. Joskus meinaa kesken loppua, jos ei pyykkiä ehdi pesemään viikolla. Kirppareilla ei vaan pieniä kokoja juuri ole, paitsi urheiluvaatteissa. Ja Kiinassa niitä taas on. En juo tai polta ja bussilla kuljen.
Meillä mies on tilannut laturinjohtoja puhelinta varten, autonosia ja repun, itse puuteripaperia ja sukkia, ihan hyviä olleet kaikki.
Pidätkö jotain kirpparipöytää vai mihin kummaan tarvitset tuollaista roinaa?