Lapsiperheet! Kuinka usein käytte etelässä ja millä reissut rahoitetaan?
Kun musta tuntuu, että meidän perheellä ei ole koskaan rahaa käydä missään:( Nyt ajattelin, että voisihan sitä alkaa säästämään niin ehkä vuoden päästä pääsis johonkin.
Eli millä ne muut rahoitatte reissunne? Säästättekö etukäteen vai saatteko niin paljon palkkaa, että voi mennä reissuun periaatteessa milloin vaan? Kuinka kauan säästätte reissuja varten?
Kommentit (23)
Rahoitamme matkan ihan omilla palkoillamme.
enemmän reissataan pohjoismaissa asuntoautolla
ja meillä ei paljon kulu baareihin, röökiin, eikä kummallakaan ole kallista harrastusta (eikä lapsilla vielä)
Kaksi lasta, sairaanhoitaja-palomies perhe.
ja tehdä siitä jokatalvinen tapa. Lapset olisivat silloin 2v9kk ja 1,5v. Pohjoismaissa ja vähän muuallakin Euroopassa ollaan reissattu ahkeraan tähän asti, mutta nyt olisi haaveina lähteä kaukomaille.
Ollaan tätä reissua varten laitettu joka kuukausi rahaa säästöön sekä tehty miehen kanssa molemmat silloin-tällöin ekstratöitä joiden tulot ovat myös menneet matkakassaan. Lisäksi tuohon päätyvät myös veronpalautusrahat.
Myös kotona oleva tekee välillä keikkatöitä josita saadaan tuota rahaa näihin luksus-juttuihin. Varmasti tilanne tulee helpottamaan siinä vaiheessa kun molemmat palaavat töihin ja alkaa kaksi palkkaa juoksemaan.
mutta muutoin käymme reissussa useamman kerran vuodessa. 3-vuotias tyttäremme on käynyt jo yli kymmenessä maassa, pisin matkakohde oli Thaimaa, muut matkat Eurooppaa.
Palkoista maksamme matkat.
kerran vuodessa tai kahdessa. Yksi lapsi. Lisäksi lyhemmällä Euroopan-lomalla kerran vuodessa. Meidän 5v. on ollut siis kerran Etelä-Amerikassa ja kaksi kertaa Thaimaassa.
Kanariansaarilla ei käydä eikä Ruotsin-risteilyjä ei tehdä.
Palkoista maksetaan, nyt minun palkkakuitissani luki nettona 3000e, josta lähtee 1000e lainaan. Tämä siis kk-palkka.
Etelässä käymme kerran kesässä ja sen lisäksi talvella laskettelureissulla pohjoisessa. Matkat maksetaan osin palkasta, osin veronpalautuksilla. Perheessä kaksi lasta. Ja asuntolainaa löytyy vaikka muille jakaa ;o)
palkasta säästetään, vaikka tiukkaahan se tekee asuntolainojen ja muiden kustannusten puristuksessa.
vaikka ei ap edes missään maininnut Kanariaa. Thaimaa on ihan samanlainen junttipaikka kuin Kanariakin jos näin halutaan ajatella.
Minä olen hoitovapaalla, yksi lapsi. Jostain minä raavin kokooni oman matkan hinnan (esim. lomarahat) ja mies maksaa palkkatuloillaan loput.
mutta nyt aiotaan pitää parin vuoden tauko. Sitten kun kuopus on vähän vanhempi, mennään taas. Nyt matka tuntui ihan siltä samalta lastenhoidolta kuin kotonakin.
Ihan tililtä tulee rahat. Meillä ei ole lainaa, ja molemmat tienaa hyvin.
Lapsetkin muistavat matkat erillisinä juttuina, eikä yhtenä mössönä. Muuten matkaillaan kotimaassa tai lyhyillä Ruotsin/Viron reissuilla.
Ihan palkoista ollaan säästetty. Normaalit tulot miehellä ja minä kotona lasten kanssa. Tiukkaahan se on.
Lapsia kaksi.
mies maksaa matkat yleensä, kun hänellä on enemmän rahaa.
emme säästä erikseen, lähdemme matkalle kun on sopiva hetki.
lapsia 2
Me käydään kaksi kertaa vuodessa pakostikin, kun mies on Espanjasta (Manner-Espanjasta, ei hätää ;-)
Tulee halvaksi toistaiseksi, pienempi kahdesta lapsesta lentää vielä lähes ilmaiseksi ja kai se toinenkin halvalla. Koko perheen lennot yhteensä jotain 800. Asutaan joko anopilla (iso talo, uima-allas, aika tylsää mutta nähdään perhettä) tai heidän loma-asunnossaan (hieno ranta, uima-allas, kivoja ravintoloita ja edelleen aika tylsää, ei nähdä perhettä)...
Miehellä aika pieni palkka, minä jo pitkään äitiys- ja hoitovapailla, mutta jostain rahat revitään kun on puolipakko. Tehtiin onneksi hyviä asuntokauppoja pariin otteeseen, se helpottaa ;-)
Meille jää miehen palkasta kyllä sen verran yli, että voidaan lähteä milloin vaan. Eletään suht vaatimattomasti muuten. Viime vuonna matkustettiin Riikaan kesälomalla, sekin oli tosi kivaa, eikä maksanut paljon.
Veikkaisin, että ensi vuonna mennään taas pidemmälle reissulle, tänä vuonna matkaillaan kotimaassa.
käsittääkseni " etelässä käyminen" viittaa nimenomaan Kanariaan? En todellakaan maininnut Thaimaata ylpeilläkseni sen eksoottisuudella, vaan siksi että se on pisimmällä - kaikki muut matkammehan ovat olleet Euroopan sisäisiä pyrähdyksiä!
Ite reissasin aikoinani Lontoot ja Pariisit, Pietarit ja Keski-Euroopat koska oli hienoa välttää etelää! Nyt sitten lapsia, niin kyllä Kanarian reissutkin kelpaavat. On kiva matkata pikkuväen kanssa pienessä kohteessa jossa on lämpöä, helppoa liikkua rattailla yms.
Itse viipotin joka kesä Lontoossa sellaista vauhtia parikymppisenä, että nyt ajatuskin hirvittää. En viitsi todellakaan lähteä vaunujen kanssa Oxford Streetin putiikkeihin ja Chelsean kahviloihin, vaan " junttikohteetkin" kyllä nykyisin kelpaavat. Aloittakoon lapset sitten omat suurkaupunkireissunsa kunhan ikää kertyy!
Tämä tavoite ja kymmenen vuotta on onnistunut näin.
Lapsia meillä kaksi.
Säästetään aina matkaa rahaa joka tilistä.
Meillä hyvä tilanne mm. asunnon suhteen,että maksamme vain reilu 200e kuussa vain vastiketta. Kaikki muu laina maksettu.
Asumme siis lähes ilmaiseksi ja siksi rahaa jää kivasti.
Normaalituloisia olemme.