Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

94% ukrainalaisista jäämässä Suomeen

Vierailija
10.10.2025 |

Onneksi meillä on huutava työvoimapula

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaleista on jäänyt 100%.

Vierailija
42/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tavannut ukrainalaisia ja en pidä ovat hyvin niljakkaan oloisia. Eivät ole mukavia ihmisiä.

Tottakai ukrainalaiset inhoavat kaltaistasi r.y.s.s.ä.ä.

R-yssä on r-yssä vaikka voissa paistaisi eikä r-yssällä edes ole sitä voita :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha, sinä persuille taas selittelyn paikka! "edellinen hallitus yhyy"!!

En usko, että kukaan persuista vastustaa valkoisia ukrainalaisia. Ei kukaan järkevä ihminen vastusta niitä, lähinnä vain venäläiset vastustavat niitä. 

Persut haluaa tänne paljon ulkkeja, halpoja ja tuilla eläjiä

Kysymys on rahojen riittävyydestä. Ei ole helppoa elättää 600000 ulkomaalaista Suomessa. 

Vierailija
44/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi alkaa olla kansainvälinen maa, Vantaallakin 50 % tukia saavista on vieraskielisiä.

Vierailija
45/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi alkaa olla kansainvälinen maa, Vantaallakin 50 % tukia saavista on vieraskielisiä.

Toivottavasti joku laittaa stopin tälle kansainvaellukselle Suomeen. Ei tarvita enää lisää työvoimaa tai opiskelijoita kuppaamaan Suomen rahavaroja. 

Vierailija
46/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa. Kunnon ihmisiä ja työteliäitä ovat joihin olen tutustunut.

Sitten niitä kusetetaan telakoilla ym työpaikoissa.

Vierailija
47/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan persuista vastustaa valkoisia ukrainalaisia. Ei kukaan järkevä ihminen vastusta niitä, lähinnä vain venäläiset vastustavat niitä. 

Persut haluaa tänne paljon ulkkeja, halpoja ja tuilla eläjiä

Persut ja KD ovat ainoat puolueet, jotka vastustavat haittamuuttoa ja ovat tehneet jotain asian eteen. Muut puolueet jopa vaativat tulijoille samat edut, mitkä ovat kantaväellä.

Vierailija
48/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain venäläinen voi olla katkera asiasta? Outo sävy aloituksessa joka tapauksessa.

Itseasiassa ukrainalaiset tulevat täällä hyvin toimeen venäläisten kanssa. Heillä on yhteinen kieli jolla kommunikoivat. Monta kertaa itse nähnyt tämän. Tulkaa vaikka katsomaan Helsingin liikuntamyllyyn jos ette usko! Siellä ukrainalaiset terveet miehet käyvät salilla venäläisten kanssa.

Mistäkö minä tiedän että ovat ukrainalaisia? Koska ovat he ovat itse kertoneet minulle mistä sekä milloin ovat tulleet Suomeen.

Deittailin erästä ukrainalaista naista jonkin aikaan. Kertoi tosiaan, että ihan ukrainalaiset hengailevat venäläisten kanssa yleisesti Suomessa, etenkin kun moni Suomessa asuva venäläinen ei ole Putinin/Venäjän hallinnon suurin ystävä muutenkaan. 

Vierailija
49/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa. Kunnon ihmisiä ja työteliäitä ovat joihin olen tutustunut.

Mistä he löytävät töitä?  Olen itse etsinyt töitä jo vuoden.  Onko heillä kaikilla juuri oikeanlainen koulutus? Hakisin mielelläni samoja töitä kuin he.

T: n 48 v Hki 

Ainakin jotkut poimivat marjoja, ovat kausitöissä maatiloilla. 

Vierailija
50/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista yrittäjää sieltäkin on tullut. Naisten kanssa on pääosin helppoa, halutaan oppia kieltä ja ollaan valmiita tekemään eri töitä kuin kotimaassa. Miehet taas mieluummin tekis oman päänsä mukaan, ja siksi varmaan näitä hykäksikäyttöjä on, esim. telakalla. 

Itseäni väsyttää lähinnä vanhoilliset mielipiteet, mitkä usein idästä päin tulevilla ihmisillä. 

Vierailija
51/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainalaiset ovat lahja Suomelle. Unelmakansalaisia. Sopeutuvat tänne hyvin, osaavat tarvittaessa venäjää jos sitä johonkin itänaapurin kanssa tarvitaan ja vihaavat Venäjää mikä tekee heistä lojaaleja Suomelle joka tilanteessa.

Upeaa jos Suomen väkiluku lisääntyy.

Venäjällä väestö on vähenemässä kuten Kiinassakin. Molemmissa maissa saattaa väkiluku pudota 50 % vuoteen 2100 mennessä. Mitä tarkoittaa talouden supistumista. 

Samaa mieltä.

Vierailija
52/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset ovat kateellisia Suomelle kun meidän väliluku lisääntyy ja Venäjän vaan vähenee. Olisivat itse halunneet ukrainalaiset osaksi omaa kansaansa.

Ovathan he kidnapanneet tuhansia ukrainalaislapsia.

Vierailija
53/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain venäläinen voi olla katkera asiasta? Outo sävy aloituksessa joka tapauksessa.

Itseasiassa ukrainalaiset tulevat täällä hyvin toimeen venäläisten kanssa. Heillä on yhteinen kieli jolla kommunikoivat. Monta kertaa itse nähnyt tämän. Tulkaa vaikka katsomaan Helsingin liikuntamyllyyn jos ette usko! Siellä ukrainalaiset terveet miehet käyvät salilla venäläisten kanssa.

Mistäkö minä tiedän että ovat ukrainalaisia? Koska ovat he ovat itse kertoneet minulle mistä sekä milloin ovat tulleet Suomeen.

Ja suomalainen veronmaksaja maksaa heidän oleskelun täällä.

Kenen luulet maksavan omat eläkkeesi, sairaalalaskusi ja hoitosi kun makaat viimeiset vuotesi sängyssä suu auki. Kun suomalaiset eivät lisäänny, tarvitaan maahanmuuttajia vaihtamaan sinunkin vaippasi sitten jotain päivänä.

Vierailija
54/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinan väkiluku on putoamassa puoleen vuoteen 2100 mennessä eli seuraavan 75 vuoden aikana. Saman suuntainen kohtalo uhkaa Venäjää, vaikka Putler tekee kaikkensa että venäläisiä saataisiin lisää.

Tuolla väestön vähenemisellä on hurjat taloudelliset seuraukset. Talous ei kasva jos väki vaan ikääntyy ja työntekijöitä on koko ajan vähemmän suhteessa eläkeläisiin. Ja kun tämän väestöskenaarion lisää Putlerin mahdottoman typerään talouspolitiikkaan ja Venäjän onnettoman teknisen kehitykseen näyttåä Venäjän tulevaisuus sysimustalta. 

VIimeisin temppu Venäjällä on ollut kannustaa teineinä raskaaksi tulleita tyttöjä synnyttämään lapsensa. Venäläiset naiset eivät ole tästä olleet kovin innoissaan eikä syntyvyys ole kääntynyt nousuun. 

Tätä taustaa vasten Suomessa pitäisi nähdä kaikki maahanmuuttajat lahjana. Meitä ei uhkaa väestökato. Suurin uhka on väestön persuuntuminen.

Vierailija
55/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että oli oikeasti ukrainalainen? Kuka huomaa eroa jos joku venäläinen esittäytyy ukrainalaiseksi? Samannäköisiä ja kuuloisia ovat.

Vierailija
56/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei muutama kymmentuhatta ukrainalaista haittaa mitenkään, sen kun jäävät. Saksa ja Puola on ottanut niitä yhteensä n.2,5 miljoonaa, joten meillä ei pitäisi olla mitään valittamista.

Vierailija
57/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

So ? Suomessa on paljon Venäjältä pakoon lähteneitä venäläisiä. Useimmat varmaankin haluavat vain tehdä töitä ja ansaita paremmin kuin Venäjällä, jotkut ehkä haluvat välttää rintamallejoutumisen.

Desantteja ne on tai FSB-agentteja. Älä käännä niille selkääs.

Vierailija
58/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat työhaluisia ja valmiita integroitumaan, toivotan tervetulleeksi !

Vierailija
59/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So ? Suomessa on paljon Venäjältä pakoon lähteneitä venäläisiä. Useimmat varmaankin haluavat vain tehdä töitä ja ansaita paremmin kuin Venäjällä, jotkut ehkä haluvat välttää rintamallejoutumisen.

Ei kai siinä mitään olekaan. Jos olisin itse paennut venäjältä, niin luultavasti saattaisin esitellä itseni ukrainalaiseksi. Otettaisiin varmaan paremmin vastaan eri piireissä.

Vierailija
60/78 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muutenkaan ymmärrä miksi heitä on täällä läjäpäin. Ukraina on valtavan kokoinen maa, siellä rullaa arki normaalisti muissa osissa ja siellä olisi varmasti ollut mahdollista muuttaa paikasta toiseen. Elleivät sitten ilmaisten tukien takia tänne tulleet ja meinaavat vielä jäädä. Kukaanhan ei muutenkaan tiedä mitä porukkaa sieltäkin on tänne tullut.

Täällä pro ukrainalaisfanit poistavat aktiivisesti kommentteja, jotka koskevat heitä.

Toivottavasti Suomi palauttaa nuoret ja terveet ukrainalaismiehet takaisin kotimaahan.

Ukrainalaismiehet pakenevat sodasta lahjuksilla näin paljon se maksaa | Venäjän hyökkäys | Yle https://share.google/eTGFpRHgfFFOhMDLM

Ukrainalaismiehet pakenevat sodasta lahjuksilla näin paljon se m

So ? Kaikki miehet eivät rintamalle sovi, ja monista on enemmän yhteiskunnalle hyötyä muualla kuin etulinjassa. Vaikka päiväkodeissa tai sairaaloissa.