Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi taloyhtiöissä pihatöitä ja rappukäytävien siivousta hoideta talkoovelvoitteella?

Vierailija
09.10.2025 |

Joissakin siirtolapuutarhoissa on talkoovelvollisuus esim. 10h/mökki/kausi. Sitä ei voi korvata rahalla.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pakotat kenenkään tekemään mitään?

Vierailija
2/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää tekemättä. Selkä kipeä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi koska et voi ketään pakottaa talkoisiin. Siksi ne on talkoot.

Vierailija
4/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä osa tekisi ja osa ei, kokeiltu on

Vierailija
5/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noissa mökeissä pakotetaan? Ulos, jos ei noudateta sääntöjä. Kai sitä voi palkata jokun tekemään oman hommat

Vierailija
6/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja maksaa joko maksat sen vastikkeessa tai vuokrassa. Meillä on rivitalossa kerran vuoteen yhteisten alueiden ruohonleikkuu. Menee samalla kun leikkaa oman nurmikon.

Vierailija
7/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun maksaa palvelusta ja laatu on parempi. Talkoot aiheuttaa vaan jäätävää vänkäämistä.

Vierailija
8/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä miksi taloyhtiöt maksavat huoltofirmoille tontin ylläpidosta ja huollosta. 

Ap voi asiaa miettiä pienessä päässään loppupäivän.

Vierailija
9/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ihmiset mieluummin maksaa kuin tekee lumitöitä aamulla ennen töihin lähtöä. Jos sinulla ei ole varaa maksaa, niin pysy vuokralla, silloinhan on se ja sama miten ne pihatyöt tehdään.

Vierailija
10/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin ollut joissain rivareissa käytäntönä. Homma vain ei toimi koska kaikki eivät voi tai halua osallistua silloin kun se oma vuoro on. Syynä työt, matkat, ikä, ja sairaus, jne. Ovat siirtyneet huoltofirmojen asiakkaiksi pakon edessä.

Vierailija
11/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö on PA, muuta äkkiä pois!

Vierailija
12/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole velvollisuutta tehdä tuota. En mä edes pystyisikään. Olen osatyökyvytön.

Vierailija
13/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietää miten se ne kotityöt sen aviomiehen kanssa talkoohengessä hoituu, vaimo siivoo kun mies lähtee kaverien kanssa pelaamaan biljardia.

Vierailija
14/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noissa mökeissä pakotetaan? Ulos, jos ei noudateta sääntöjä. Kai sitä voi palkata jokun tekemään oman hommat

On aivan eri laittaa ulos vuokralla oleva, joka on vielä omistajan vuokralla. 

Taloyhtiössä eri asia: vuokralla oleva on monesti yksityinen, ei taloyhtiö. Toisekseen moni omistajia eli lain mukaan niitä ei voi häätää tai tehdä mitään jos ovat maksaneet yhtiövastikkeensa ja noudattaneet hiljaisuutta (tämä on siitä ongelmallinen ettei yleensä johda mihinkään omistusasujana vaikka kuinka riehuisit jos vain maksat kaikki laskut)

Vierailija
15/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aikanaan asunut taloyhtiössä, jossa lumityöt hoidettiin talkoilla ja oli muuten ihan perseestä. Varsinkin, jos naapuri ei edellisellä viikolla hoitanut omaa osuuttaan (kunnolla) ja omallakin viikolla sataa lunta ihan huolella. Ja sitten joidenkin talkooviikolle sattuu ihanat aurinkoiset pakkaspäivät...

Vierailija
16/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska munkaltaiset ihmiset ajaisivat vahingossa sen omista velvollisuuksistaan luistavan naapurin yli parkkipaikalla.

Vierailija
17/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämmöisessä taloyhtiössä asunut nuorena ja naivina. Sehän on vaan hienoa, jos yhdessä tehdään!

Oli hyötypuutarhaa ja kompostia hoidettavana. Talvella lumityöt ja sitten ne raput ja yleisten tilojen siivous. Kivaa!

Vähänpä vaan tajusin, että tekemisen tasoja on monia ja nenänsä kaikkeen työntäviä ihmisiä. Tai sitten niitä jotka sluibaa kaikesta, vaikka varta vasten ovat muuttaneet yhtiöön jossa on kerrottu näistä velvotteista etukäteen.

Jatkuvaa riitaa, nokan koputtamista ja se kompostin löyhkä oli kamala.

Kyylät sai kyylätä.

Itsehän olin vielä kiltti keskilinjan kulkija, innokas oppimaan ja tekemään.. kunnes kuppi meni nurin ja muutin tavalliseen kerrostaloon.

Vierailija
18/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on sovittu niin, että maksetaan huoltofirmalle. 

Vierailija
19/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ainakin ollut joissain rivareissa käytäntönä. Homma vain ei toimi koska kaikki eivät voi tai halua osallistua silloin kun se oma vuoro on. Syynä työt, matkat, ikä, ja sairaus, jne. Ovat siirtyneet huoltofirmojen asiakkaiksi pakon edessä.

Muistan kun ostin uudesta rivarista kämpän, ja ensimmäisessä yhtiökokouksessa joku nuori nainen ehdotti näitä talkoolumitöitä ja nurmikonleikkuuvuoroja. Ammuin ehdotuksen alas saman tien. Isännöitsijä komppasi minua ja sanoi, ettei se huoltoyhtiön vuosihinta halpene siitä yhtään, vaikka em. hommat niiltä pois jätettäisiin. No ei mennyt sitten läpi toi loistoajatus. Ja vuoden jälkeen tää sama ruudinkeksijämuija myi asuntonsa ja muutti pois.

Vierailija
20/26 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siks, et ne kuuluvat sen taloyhtiölle tehdä, ei muiden ! Se on NS halpa työvoimaa, siitä ei makseta mitään tekijöille, kuin joku makkara.....jos siitä maksetaan kunnolla, niin sitten tekisin sen. Ja viimeksi mä olin NS töis silloin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän