Onko sinulla suolistosyöpä?
https://www.is.fi/terveys/art-2000011541383.html
Montako noista oireista sinulta löytyy?
Kommentit (5)
Ei mutta äitini kuoli siihen, joten pelkään, että se on tulossa joskus.
Minulla ei ole koskaan ollut suolistosyöpää.
En lukenut juttu, mutta luultavasti on. Mummoni ja tätini kuolivat siihen.
Mulla oli vuosikausia aina silloin tällöin outo vatsaoire, kipu ja kouristelu. Se liittyi yleensä siihen, että useita stressaavia asioita yhtä aikaa töissä ja joskus kotonakin, meni aina ohi päivässä kun töiden jälkeen vain makoilin kotona. Ei muita oireita, kunnes sitten alkoi tulla outo kuumeilu pari kertaa, selittämätön laihtuminen 5 kg, uloste nauhamaista kuin spagettia. Lopulta tuli kova kipu umpisuolen kohdille. Siinä vaiheessa varasin ajan lääkäristä. Kuvattiin ja löytyi umpisuolen syöpä, se saatiin leikattua ja sain vielä sytostaattihoidon päälle. Siitä huolimatta löytyi jälkiseurannasta maksasta etäpesäkkeitä. Uusi sytostaattijakso ja maksapesäkkeetkin saatiin leikattua. Sen jälkeen on ollut puhdasta jo vuosia.
Olen ollut normaalipainoinen sairastuessani ja syönyt normaalisti, en erityisen paljon epäterveellistä, jonkun verran kuitenkin. Alkoholinkäyttö on ollut vähäistä aina. Syöpädiagnoosin jälkeen jätin alkoholin kokonaan ja lisäsin kasviksia ja hedelmiä ruokavalioon ja vähensin lihaa.
Ei toistaiseksi.On vain huonot hermot pelkään elämää ja ihmisiä!Suolisto reagoi niin että ravaan koko ajan vessassa kun pelottaa niin paljon elämä!