Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvalmentaja ehdottaa, että lähtisin aikuisopiskelijaksi kuntoutusrahalla 54km päähän omalla autolla

Vierailija
08.10.2025 |

Tarkoittaa sitä, että joutuisin ajamaan omalla autolla sen 54km per suunta, koska täällä ei ole julkista liikennettä sinne. Nyt sitten kuulemma sitä koulumatkatukea ei enää aikuiskouluttautujille myönnetä lainkaan. Ilmeisesti tämä valmentaja ei ole siitä tietoinen, koska silmät kiiluen esitti asiaa viimeksi, että joo saat hyvät matkakorvaukset.  Jos oikein ymmärsin, niin se kuntoutusrahahan minimisumma on vähemmän kuin työmarkkinatuki. Mun mielipide on, että tämä on kaikki ihan täyttä huijausta. Ei tässä iässä edes tiedä mitkä mun työllistymiseen mahdollisuudet ovat. 

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerta motivaatiota on, niin mikset hae lähempänä olevaan kouluun? 

Mistä tiedät, että lähempänä on ylipäätään joku koulu, saati sitten sellainen, jossa voisi opiskella jotain järkevää.

En tiedäkään kun ap ei siitä mitään kertonut. SIKSI KYSYIN.

Niin sä kysyit miksi ap ei hae lähempänä olevaan kouluun. Sun olisi pitänyt kysyä onko lähempänä koulua.

PITÄNYT?! Kuka sinä luulet olevasi kun määräät mitä täällä saa kirjoittaa?

Vierailija
22/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä vit tuilulta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kerta motivaatiota on, niin mikset hae lähempänä olevaan kouluun? 

Mistä tiedät, että lähempänä on ylipäätään joku koulu, saati sitten sellainen, jossa voisi opiskella jotain järkevää.

En tiedäkään kun ap ei siitä mitään kertonut. SIKSI KYSYIN.

Niin sä kysyit miksi ap ei hae lähempänä olevaan kouluun. Sun olisi pitänyt kysyä onko lähempänä koulua.

PITÄNYT?! Kuka sinä luulet olevasi kun määräät mitä täällä saa kirjoittaa?

No normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa kysyä, että onko lähempänä koulua. Haloo nyt taas. Kaksi täysin eri kysymystä: mikset hae lähempänä olevaan kouluun tai onko lähempänä koulua. 

Vierailija
24/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saat kuntoutusrahaa koulutukseen, niin osa myös matkoistasi maksetaan eikä se koulumatkatuki. Ota selvää asioista ennenkuin möyhyät.

Se oli näin ennen. Siten sekoomuksen ja pershuorien paskahallitus leikkasi tuonkin.

Vierailija
25/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA   V I T T U   ON  NIIN   I D I O O T T I   ETTÄ  MAINOSTAA   TYÖKKÄRISSÄ   OMISTAVANSA   AUTON?????

Täällä perähikiällä on kaikilla oltava auto

No se on ihan eri asia se, että on oltava auto, kuin se, että kertoo siitä työkkärissä.

Mitä helvatan väliä sillä sitten on jos tietävät. En mä ole mikään pummi, kyllä mä menisin töihin jos ois sopivaa hommaa 

Vierailija
26/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että ei ole enää autoa käytössä.

Mä en lähde ajamaan omalla kustannuksella. Järkikin sen sanoo 

Vierailija
27/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA   V I T T U   ON  NIIN   I D I O O T T I   ETTÄ  MAINOSTAA   TYÖKKÄRISSÄ   OMISTAVANSA   AUTON?????

No se on ihan eri asia se, että on oltava auto, kuin se, että kertoo siitä työkkärissä.

Mitä helvatan väliä sillä sitten on jos tietävät. En mä ole mikään pummi, kyllä mä menisin töihin jos ois sopivaa hommaa 

voi jessus eihän kukaan voi olla noin typerä? Jos ne tietävät, että sinulla on auto, ne voivat pakottaa sinut vaikkapa sellaiseen hommaan sen auton kanssa, josta jää persnettoa. Minkälainen idioottivajakki ei tuota tajua?

Vierailija
28/52 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi jessus eihän kukaan voi olla noin typerä? Jos ne tietävät, että sinulla on auto, ne voivat pakottaa sinut vaikkapa sellaiseen hommaan sen auton kanssa, josta jää persnettoa. Minkälainen id

Ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
29/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💭 Ei ole  ihme, jos motivaatio katoaa

Tämä on selvästi rakenteellinen epäkohta valtio kannustaa ihmisiä opiskelemaan ja kuntoutumaan, mutta samaan aikaan leikkaa matkatuet pois aikuisilta.

Tuloksena moni joutuu luopumaan opinnoista, vaikka haluaisi edetä elämässä.

Vierailija
30/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus siitä, että pitäisi maksaa omasta pussista satoja euroja kuussa pelkästään päästäkseen kouluun, on täysin kohtuuton varsinkin, jos kyse on kuntouttavasta opiskelusta, jossa ihminen yrittää päästä takaisin työelämään.

Vierailija
31/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap Taidat olla se vloggaava suurperheenäiti ? Kyllä sun nyt vaan kannattaa se lähihoitajan tutkinto suorittaa. Olisit onnellinen,  että pääset siihen koulutukseen, kun olet ollut parikymmentä vuotta kotona.

Vierailija
32/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä koulutuksesta on kyse mutta aika montaa esim. amk tasoa, pystyy tekemään paljonkin etänä.

Vierailija
33/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettiin työkokeilua 9 eurolla päivässä 40 km päähän. 80 km ajoa joka päivä ei kata edes bensakuluja. Sanoin siitä sille ja se sanoi että minun pitäisi maksaa kuluja sitten työmarkkinatuesta.

Hän kuvittelee että se työmarkkinatuki 600e on se humputteluraha mikä jää käteen kun Kela maksaa kaikki oikeat laskut. Näin ne hyvätuloiset tynnyrissä kasvaneet, pumpulissa pyöritetyt kuvittelee. Huomaa tälläkin palstalla lähes päivittäin tämän älyttömyyden, miten tyhmiä työssäkävijöitä meillä on.

Vierailija
34/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ehdotettiin työkokeilua 9 eurolla päivässä 40 km päähän. 80 km ajoa joka päivä ei kata edes bensakuluja. Sanoin siitä sille ja se sanoi että minun pitäisi maksaa kuluja sitten työmarkkinatuesta.

On se prkl että työttömiltäkin jo kiristävät rahoja kun ei enää verorahat riitä näitten mut tien elätykseen. Milloin suomalaiset saavat oikein tarpeekseen kyykyttämisestä ? Sitä päivää odotan. Ja olen mukana.

Vierailija
35/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyään lähtee siitä, että koulu tai työpaikka on naapurissa, jää takuulla työttömäksi loppuelämäkseen. Muutin nuorena töitten perässä jatkuvasti milloin 80 ja joskus jopa 500 kilometrin päähän kotikunnastani. Monta keikkakämppää tyyliin 20  neliön yksiö on tullut koettua. Raskasta oli välillä, mutta ilman muuttoja en olisi saanut ikinä töitä. 

Vierailija
36/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä ole mitään merkitystä jos kerrot että sinulla on auto,ei muuta heidän suhtautumista sinuun mitenkään.Minillakin on auto mutta se on ajokiellossa koska ei varaa maksaa sen korjaamista ja leima mennyt yli.

Vierailija
37/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

💭 Ei ole  ihme, jos motivaatio katoaa

Tämä on selvästi rakenteellinen epäkohta valtio kannustaa ihmisiä opiskelemaan ja kuntoutumaan, mutta samaan aikaan leikkaa matkatuet pois aikuisilta.

Tuloksena moni joutuu luopumaan opinnoista, vaikka haluaisi edetä elämässä.

Mikä ihme siinä on, että aikuiset ihmiset laittaa muiden syyksi sen, ettei etene elämässä. Heivataan nämä älyttömät tuet kokonaan pois ja jokainen vastaan ihan itse omasta etenemisestään elämässä.

Vierailija
38/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saat kuntoutusrahaa koulutukseen, niin osa myös matkoistasi maksetaan eikä se koulumatkatuki. Ota selvää asioista ennenkuin möyhyät.

Ei pidä paikkaansa. Keskustelin tänään kelan asiantuntijan kanssa. 1.8. 2025 alkaen aikuisopiskelijat eivät saa matkakorvauksia

Ammatillinen kuntoutus on eri asia kuin aikuisopiskelu. Jos saat kuntoutusrahaa niin myös matkakuluja korvataan.

Vierailija
39/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän velvollisuus on etsiä töitä tai mennä koiulutukseen, kunnon karenssi päälle vaan jos kieltäytyy koulutuksesta.

Vierailija
40/52 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutusrahaa maksetaan ma-la, joten se ei ole kuukaudessa vähemmän kuin työmarkkinatuki.