Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huumorin taakse piiloituva kiusaaminen

Vierailija
08.10.2025 |

Olen avioliitossa ja aviomiehelläni on tapana heittää ilkeää huumoria. En pidä siitä yhtään ja koen sen alistavana ja kiusaamisena. Esimerkiksi katsoimme ohjelmaa, jossa silmin katsoen henkilö näytti ylipainoiselta. Mieheni tokaisi: Sä oot tuossa.Muita kommentteja on ollut esimerkiksi, että mieheni mukaan hän ei ole koskaan tavannut yhtä tyhmää ihmistä kuin minä. Toistuvasti hän testaa tiedänkö jotain asiaa ja jos en tiedä hän kokee tarvetta hakkua minua tyhmäksi. 

Olen hämmentynyt koska mieheni ei ollut tuollainen ennen avioliittoa. Olen hoikka melkein alipainoinen nainen ja olen mielestäni tavallisen viisas ihminen. Opiskelen ammattikorkeakoulussa varhaiskasvatuksen sosionomiksi. En hyväksy kiusaamista. Mieheni ei ole pyytänyt anteeksi, vaikka sanoitan kuinka pahalta kommentit tuntuvat. Hän toteaa, että sitten kun tulen vanhemmaksi, tulen ymmärtämään mikä on huumoria. 

Mieheni kuuntelee Gämblers Castia ja olen siitä huolissani. Podcastin ideana on keskustella urheilusta ja samalla juontajat haukkuvat toisiaan. Varsinkin ideana on kiusata yhtä Podcast juontajaa ja täst tehdään kuuntelijoille viihdettä. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koira nuolee pallejaan?

Miehesi maski putosi kun sai sinut mielestään loukkuun. Et oikeasti ole missään loukussa jos vaan eroat. Turha jankata mitään anteeksipyyntöä irti, sitä et tule koskaan saamaan ja vittumainen ukkosi saa vain lisää kieroutunutta mielihyvää kiusaamisestasi. Sinä olet hänelle sylkykuppi ja ärsytyksen purkukeino, mitään aitoa välittämistä hänen puoleltaan ei ole.

Vierailija
2/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkaa ukko kuuseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumoria? Minusta tuo on vain ja ainoastaan julmaa kiusaamista, vähättelyä ja henkistä väkivaltaa. Ap, minulla oli tuollainen poikaystävä nuorena aikuisena. Ymmärsin lopulta lähteä suhteesta, kokosin itsetuntoni takaisin, olen nyt vuosia myöhemmin onnellisesti naimisissa välittävän ja ihanan ihmisen kanssa. En voi edes käsittää, miksi jäin suhteeseen tuon itseäni vähättelevän miehen kanssa vuosiksi!

Nyt kuulin, että hänellä on lapsia kolmen naisen kanssa, on avo- ja avioliittoja purkautunut useita ja elämä mennyt aika kaaokseksi, mitä perhesuhteisiin tulee. Hän on kai edelleen samanlainen! 

Vierailija
4/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huumorin" varjolla kiusaaminen on miestyypillistä kiusaamista. Tätähän se miesvaltaisten työpaikkojen mainostettu hyvä henkikin oikeastikin. Porukkaa nöyryytetään huumorin nimissä ja jos joku pahastuu, niin auotaan päätä siitä kuinka "neiti ei kestä huumoria".

Ap, tuo miehesi käytös on kuvottavaa. Itse en katselisi hetkeäkään tuollaista miestä.

Vierailija
5/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo tai tekee vitsillä, ei siinä ole mitään ongelmaa tai väärää.

Vierailija
6/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen elänyt tuollaisen miehen kanssa vuosia. Osoittautui loppu viimein narsistiksi, on saanut ihan diagnoosinkin siitä.

Lähde kun voit. Juokse. Se menee vain pahemmaksi vuosi vuodelta, mitä enemmän sitoudut. Et voi rakastaa häntä ehjäksi, mitä enemmän yrität sitä enemmän hän loukkaa ja satuttaa.

Vierailija
7/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ehkäisy kunnossa --- tuollaiselle kus*päälle en haluaisi lapsia. Hyi. Yök. Oksennus.

Vierailija
8/8 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on mestarillinen manipulaattori. "Etkö sinä huumoria ymmärrä?". Tarkoitus on vähitellen murentaa itsetuntosi, niin että alat itsekin luulla olevasi tyhmä. Lähde pois niin kuin olisit jo. älä pidä mieheesi mitään yhteyttä. Löydä arvoisesi, lämmin ja kannustava kumppani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi