Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla vaihdevuodet vai ei?

Vierailija
07.10.2025 |

Olen 50 v terve nainen. Kävin kynegologilla asentamassa uuden hormonikierukan kun edellisen laitosta oli 7 vuotta ja alkoi tiputtelu kuukautisvuoto. 

Gynekologi ultrasi kohdun ja munasarjat ja sanoi, että kohtu on normaalin kokoinen; jos minulla olisi alkaneet vaihdevuodet olisi kohtu pienentynyt toisinsanoen hieman surkastunut ja siksi pienentynyt. 

Nukun huonosti, mutta olen nukkunut huonosti jo yli 10 vuotta ja siksi minulla on käytössä Ketipinor jota joka ilta otan 500 Mg annos ja nukun siksi joka yö hyvin 8-9 tuntia. 

Olen myös aina erittäin märkä alapäästä enkä kärsi limakalvojen kuivuudesta tai ohuudesta; päinvastoin! Seksihaluni on huipussaan ja panettaa jatkuvasti. Mitään esileikkiä en tarvitse kun haluttaa silti ja saan helposti ja nopeasti sarjaorgasmeja. 

Iho on paksu ja rasvoittuva, ryppyjä ei siksi ole ja iho on hehkuva ja tasainen. En käytä meikkiä kun iho on niin hyvässä kunnossa ettei mitään peitevoidetta tarvita. 

Mitään mielialojen vaihtelua ei esiinny. Työt maistuu ja aamulla herään pirteänä ja jaksan koko päivän. Henkinen olo on hyvä ja tasainen, arki tuntuu mielekkäältä vaikka on raskas työ koulunkäynnin ohjaajana. Harrastukset ja kotielämä on mielekästä ja ihmissuhteet antoisia (tarkoitan perhettä). En tunnista omassa elämässäni mitään väsymystä tai aivosumua

Monet asiat on mieluista, kuten ruoanlaitto ja leipominen sekä lapset ja oma rakas aviomies. Kirjallisuus on mun voimavara josta ammennan rentoutumista. Sienestän, vietän perheaikaa ja elämä on juuri nyt kivaa. 

Mutta! Hikini on alkanut haista, ennen en koskaan haissut hielle, ja vaikka käytän dödöä niin nyt toisinaan kainalot haisevat selvästi hielle. 

Mitään kuumia aaltoja ei ole, enkä hikoile enempää kuin aiemmin. En myöskään haise pahalta, sillä 13 v lapseni aina sylissä ollessaan minun kanssani sanoo, että äiti tuoksuu aina hyvältä. Itse vain olen huomannut että kainaloni saattaa toisinaan haista hieltä, ei mitenkään pistävästi mutta kumminkin. 

en tiedä! Ketä uskoa? Olenko vaihdevuosissa vai ei? Missä menee se raja, jossa voi rehellisesti sanoa; olen vaihdevuosissa oleva akka! :D 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi