Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka alas teidän hemoglobiini on laskenut esivaihdevuosien tsunamimenkoissa?

Vierailija
07.10.2025 |

Mulla ollut nyt 96-102

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli alhainen hb ja vaikea anemia 30 vuotta, niin kauan kuin menkkoja kesti. Ei mitään eroa kun aina oli tsunami.

Sitten kun ne loppui, on hb ollut 145

Alhaisimmillaan oli 70, ja tätä toistui säännöllisin väliajoin 30 vuoden aikana. 

Vaikea uskoa että olet jaloillasi 70 Hb arvoilla: itse sain uutta verta sairaalassa kun Hb putosi 60 hb: kun on alle 80 hb näet jo tähtiä ja hengitys on vaikeata 

Vierailija
22/33 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut tasaisesti 140-165

Osaan syödä monipuolisesti. Pituus 170 ja paino 55kg ikää 61 

Heh. Ruokavaliolla ei ole merkitystä jos on oikeasti runsaat ja pitkäkestoiset. Mulla nyt 50-vuotiaana kuukautiset voivat kestää yli 2 viikkoa, viimeksi oli 3 viikkoa. 

Mä olen tässä jengissä. 46 v, tsunamia estämässä on sekä Mirena että Slindat. Vuodan 15-20 päivää kuusta, harrastan gynekologilla ravaamista (ilman vakuutuksia tietty), viimeksi viime kuussa olin yrittänyt synnyttää ensimmäisen Mirenan. Saa nähdä pysyykö tämä toinenkaan. Estrigeenigeelin määrää ei voi nostaa ilman että alan vuotaa enemmän, joten olen myös hikinen ja murhanhimoinen. Ja työkseni liikkuva, hoikka ja päihteetön kasvissyöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Ruokavaliolla ei ole merkitystä jos on oikeasti runsaat ja pitkäkestoiset. Mulla nyt 50-vuotiaana kuukautiset voivat kestää yli 2 viikkoa, viimeksi oli 3 viikkoa. 

Mä olen tässä jengissä. 46 v, tsunamia estämässä on sekä Mirena että Slindat. Vuodan 15-20 päivää kuusta, harrastan gynekologilla ravaamista (ilman vakuutuksia tietty), viimeksi viime kuussa olin yrittänyt synnyttää ensimmäisen Mirenan. Saa nähdä pysyykö tämä toinenkaan. Estrigeenigeelin määrää ei voi nostaa ilman että alan vuotaa enemmän, joten olen myös hikinen ja murhanhimoinen. Ja työkseni liikkuva, hoikka ja päihteetön kasvissyöjä.

Ai kamala. Eikö kannattaisi poistattaa ja heittää tunkiolle tuo koko viheliäinen kohtu? 

Vierailija
24/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

172 se oli viimeksi. Käyn luovuttamassa verta kolmesti vuodessa etten tukehdu hemoglobiiniin.

N

Vierailija
25/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu loukkaa tsunamissa läheisensä menettäneitä 

Vierailija
26/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tässä jengissä. 46 v, tsunamia estämässä on sekä Mirena että Slindat. Vuodan 15-20 päivää kuusta, harrastan gynekologilla ravaamista (ilman vakuutuksia tietty), viimeksi viime kuussa olin yrittänyt synnyttää ensimmäisen Mirenan. Saa nähdä pysyykö tämä toinenkaan. Estrigeenigeelin määrää ei voi nostaa ilman että alan vuotaa enemmän, joten olen myös hikinen ja murhanhimoinen. Ja työkseni

Lämpöpallohoito tai hormonikierukka. Miten avuttomia te olette kun ette näistä ota selvää?

Vierailija
27/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kestätte 3 viikon vuotoja?? Mulla meni hermo jo viikon niagara vuotoihin ja menin gynelle. Sain e-pillerit ja nyt vuoto max. päivän. Usein ei tule kuin vähän ruskeaa vuotoa. Että on elämä helppoa nykyään. Minulla todettiin kohdussa myoomia, jotka ilmeisesti aiheuttivat runsasta vuotoa.

Vierailija
28/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

154 oli viimeksi pari kk sitten kun kävin verta luovuttamassa. Aina ollut hyvä hemoglobiini vaikka olen parjattu kasvissyöjä enkä koskaan ole syönyt rautalisää. En edes silloin kun leikkauksen vuoksi hb tippui seitsemäänkymppiin. Korjaantui itsestään. Ikä 44v.

Vierailija
29/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu loukkaa tsunamissa läheisensä menettäneitä 

No voi hyvänen aika. Myrskyssäkin on moni kuollut tai salamaan tai tulvissa ja silti niitäkin käytetään kielikuvissa koko ajan: nopea kuin salama, kuin myrskyn merkkinä, hakemustulva... 

Vierailija
30/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

154 oli viimeksi pari kk sitten kun kävin verta luovuttamassa. Aina ollut hyvä hemoglobiini vaikka olen parjattu kasvissyöjä enkä koskaan ole syönyt rautalisää. En edes silloin kun leikkauksen vuoksi hb tippui seitsemäänkymppiin. Korjaantui itsestään. Ikä 44v.

Ja silti samaan aikaan superrunsaat kuukautiset? 

Vierailija
31/33 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferritiini oli 12, hemppa ei ehtinyt hirveän alas romahtaa, oisko ollu 100. Sitten löytyi tsunamin syy eli myoomat. Tsunamit loppui ja söin rautaa pitkään. Nykyään hemppa n 135.

Vierailija
32/33 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini oli 12, hemppa ei ehtinyt hirveän alas romahtaa, oisko ollu 100. Sitten löytyi tsunamin syy eli myoomat. Tsunamit loppui ja söin rautaa pitkään. Nykyään hemppa n 135.

Leikattiinko myoomat? Oliko millainen toimenpide noin niin kuin kokemuksena? 

Vierailija
33/33 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi