Lapsiperheen arjen helpotusta
Moi, koitan luoda lisätuloja meidän perheelle ja tarvitsen hieman teidän mammojen apua, koska te (kuten minä itse) olen kohdeasiakkaitani. Olisitko valmis maksamaan 5-10€ jostain näistä alla olevista? Saa mainita useammankin ai ehdottaa mitä itse kaipaisi ym. KIITOS niille, jotka viitsivät vastata <3
1. Viikkoruokalistasuunnittelija + ostoslistat
Tulostettava ja täytettävä planner tai täytettävä PDF, jossa valmiita terveellisiä ja nopeita reseptejä sekä automaattisesti täyttyvä ostoslista.
plus esim. Sesonkiruokalistat (kesä, syksy jne.), ruoka-aineallergiat huomioiden.
2. Tunnetaitojen harjoittelukortit (lapsille ja miksei aikuisillekin..)
Tulostettavat kortit, joissa tunnetaitoharjoituksia lapsille + ohje vanhemmille.
Rauhoittuminen, pettymyksen sietäminen, sanoita tunteesi, empatian kehittäminen.
3. Arjen pelillistämispaketti
Tehtäväpisteitä lapsille aamutoimista, siivouksesta, hampaiden harjauksesta arjen "peliksi" muuttaminen (esim. kerää tähtiä palkinto).
PDF-arkit tai tulostettava peli (myös digiversiona GoodNotesiin tms.).
4. Minimalistisen lapsiperhearjen checklista + opas
Tiivis opas tavaramäärän karsimiseen lapsiperheessä, konkreettiset listat turhista ja tarpeellisista asioista eri ikäkausille.
Tulostettava tavarankarsintataulukko.
5. "Perheen yhteiset tavoitteet" -työkirja
Työkirja, jonka avulla perhe voi suunnitella yhteisiä tavoitteita arjessa (kuten enemmän yhdessäoloa, parempia iltarutiineja).
Kysymyksiä, viikkotavoitteita, seurantalomakkeita.
6. Lasten oma viikkosuunnittelija (visuaalinen planner)
Helposti ymmärrettävä, visuaalinen planner lapsille, joka auttaa hahmottamaan viikon tapahtumat.
Kuvien ja värien avulla tehty, sopii erityisesti alle kouluikäisille.
7. Juhlien ja kausien suunnittelija (esim. synttärit, joulu)
Planner, jonka avulla voi suunnitella juhlat stressittömästi.
Budjettilomakkeet, tehtävälistat, koristeideoita, lahjalistat, aikataulu.
8. Unirutiinien miniopas eri ikäisille lapsille
Ikäkohtaiset vinkit ja checklistit (01 v, 13 v, 36 v jne.), unen laatua tukevat iltarutiinit.
plus Rentoutumisharjoitukset tai satuäänitteet?
9. Digivapaa perhe haastepaketti
7 tai 30 päivän haaste, jossa vähennetään ruutuaikaa ja lisätään yhdessä tekemistä.
Tulostettavat seurantalistat, tehtäviä, reflektointilomakkeet.
10.Vuoden 52 viikkotehtävää yhteistä tekemistä perheelle
PDF-paketti, jossa on vuoden jokaiselle viikolle 1 pieni yhteinen tehtävä/perinne (esim. kirjoita toisillenne kirje, rakentakaa maja).
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tunnekortit voisi polttaa saunan uunissa. Noilla on aikuisiakin nöyryytetty (työttömien ryhmissä ainakin).Tunnetaidot oppii kyllä ilman niitäkin.
Koska niissä ryhmissä on myös erityistarpeisia aikuisia niitä kortteja käytetään, jotta jokaisen on helppo osallistua.
Ihan hirveää potaskaa tuo AP.n aloitus. Kai tuo on tekoälyn ideoima? Miten olet noin avuton, ap? Tarvitsetko itse nuo kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tunnekortit voisi polttaa saunan uunissa. Noilla on aikuisiakin nöyryytetty (työttömien ryhmissä ainakin).Tunnetaidot oppii kyllä ilman niitäkin.
Sun tunneta odottaa kaipaa paljon treeniä, näkee ihan kommenttia lukiessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tunnetaidot kaipaa paljon treeniä, näkee ihan kommenttia lukiessa...
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat ap edes teoriassa tienata noilla, tee englanninkielisinä ja markkinoi engl. kieliselle yleisölle, eli ei suomalaisille.
Noita löytyy myös englanniksi ilmaisversioina.
En tiedä, tulisiko itse ostettua, mutta voisin kuvitella ostavani jonkin noista lahjaksi perheelliselle läheiselle, esim. tuon kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villi ajatus: Mitä, jos vaan elettäisiin tätä elämää, ilman jatkuvaa raportoimista, analysoimista ja suorittamista? Edes vapaa-ajalla. Johan tuossa lapsetkin uupuu ennen kouluikää.
Esimerkiksi nepsylasten kanssa nää kortit ja muut toimii arjen tukena.
Niin kuulemma toimii ja hyvä niin. Sitä varten ne kai alun perin tehtiinkin? Nykyään halutaan käyttää kaikille lapsille ja jopa ihan normaaleille aikuisille, mitä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska niissä ryhmissä on myös erityistarpeisia aikuisia niitä kortteja käytetään, jotta jokaisen on helppo osallistua.
Ryhmässä 19 normaalia aikuista ja 1, jolla erityistarpeita ja kaikkien on pakko käyttää nallekortteja? Juu, en ymmärrä.
Arjen pelillistämispaketti kiinnostaa minua.
Tämän palstan väelle pitää ensin hitaasti selittää mikä lapsi on ja miten lapsiperheen voi saada, ennen kuin kasvaa laajempi ymmärrys liikeideaasi kohtaan.
Lapsi surullisena miettii, voi kun vanhempi joskus kuulisi ja näkisi minut.