Opetetaanko kouluissa enää ajattelua vai vain ideologiaa?
Kun historian ja yhteiskuntaopin tunnit muuttuvat arvokasvatukseksi, menetetään se, mikä koulutuksessa on tärkeintä: kyky ajatella itse.
Kommentit (9)
Pöljä, ihmistä EI voi opetella ajattelemaan, mistä tuollaisen harhaluulon olet päähäsi saanut?
Vierailija kirjoitti:
Pöljä, ihmistä EI voi opetella ajattelemaan, mistä tuollaisen harhaluulon olet päähäsi saanut?
Selvästikään sinä et sitä oppinut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästikään sinä et sitä oppinut
En, koska olen saanut tuon syntymälahjana niin kuin kaikki muutkin ajattelijat.
Kuinkas sattuikaan.Naapurin Late toimii myös luokan opettajana koulussa.
Kyllä kouluissa opetetaan faktoja vielä.
Koulua isompi ongelma on some. Nuoret eivät enää ajattele itse, vaan katsovat kavereiden, julkkisten ja vaikuttajien some-tileiltä että mitä mieltä mistäkin ajankohtaisesta aiheesta pitää olla. Ja sitten jaetaan omalle tilille niitä trendikkäiden mielipiteiden mukaisia postauksia.
Peruskoulu on kopioitu DDRstä. Se on sosialistisen mallin mukainen. Sosialismissa ei ihmisiä kiusata omalla ajattelulla. Riittää että osaa toimia yhteiskunnan palveluasiakkaana ja nostaa Kela-korvaukset kun koulu on ohi.
Rahvaan kouluissa tasapäistetään ja ajattelu tapetaan. Eliitin lapsille on omat koulut.
🙄