Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä taas surkea olo. Kävin ajamassa 19km pyörällä ja luulin oikeasti ajaneeni reippaasti, mutta keskivauhti on 13km/h

Vierailija
05.10.2025 |

pysähdyin kyllä noin 10 minuuttia kauppaan, mutta silti. luulin ajaneeni 20km/h koko matkan. osaako kukaan sanoa pudottaako 15 min kauppa reissu paljon keskinopeutta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se laske taukoja siihen keskinopeuteen, vain liikkeen laskee. Uskoakseni mittarisi on väärin kalibroitu niin kuin useimmiten noissa pyöränmittareissa on (etkä siis ole edes ajanut 19km), se ei ole ihan yksikertainen toimenpide.

Vierailija
2/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo keskinopeus vaatii oikeasti kovaa nopeutta, kaikki pienetkin hidastelut vähentää heti keskinopeutta. Itse ajan maantiepyörällä välillä pitkiä pätkiä mittarin mukaan 25-30 km/h, mutta alun ja lopun siirtymät kaupungissa hidastaa keskinopeutta todella paljon, hyvä jos 23 km/h keskinopeuteen pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa matka (km) siihen kuluneella ajalla (h), mutta vähennä ensin kaupassa kävelty matka ja siellä mennyt aika.

Vierailija
4/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se laske taukoja siihen keskinopeuteen, vain liikkeen laskee. Uskoakseni mittarisi on väärin kalibroitu niin kuin useimmiten noissa pyöränmittareissa on (etkä siis ole edes ajanut 19km), se ei ole ihan yksikertainen toimenpide.

siis mulla oli sovellus päällä joka laski. ei pyörän mittaria

ap

Vierailija
5/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä? Kävit liikkumassa, sait raitista ilmaa, siihen voi olla tyytyväinen. Vai tähtäätkö johonkin pyöräilykisoihin?

Vierailija
6/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ai sinä luotat johonkin sovellukseen kuljetun matkan mittaamisessa. Ansaitset kaiken, mitä saat.

Vierailija
7/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ai sinä luotat johonkin sovellukseen kuljetun matkan mittaamisessa. Ansaitset kaiken, mitä saat.

Sitä se on, kun nykyään ei osata edes koneeseen syöttää yksinkertaista jakolaskua, puhumattakaan että sen osaisi laskea ilman konetta. Onhan lasku niinkin vaikea kuin että keskinopeus=matka/aika. Kukapa olisi uskonut, että jos jakaa kilometrit tunneilla, on lopputuloksen yksikkönä km/h?

Vierailija
8/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Älä ole typerä. Ihan oikeatkin kilpailevatkin pyöräilijät käyttää nykyään sovelluksia, jotka tekee mittaamisen helpoksi, kyllä nämä täysin luotettavia on. 

Vierailija
9/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sovelluksesi on siis prseestä, osta pyöränmittari.

Vierailija
10/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se keskinopeus mittaus laskee siihen kauppareissuun kuluneen ajan niin ihan varmasti pienentää merkittävästi. Aika pyörii mutta mitään liikettä ei tapahdu. 

Vierailija
11/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä keskinopeudella on? Jos se tuntui reippaalta, se oli sinulle hyväksi.

Vierailija
12/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kai sä nyt osaat sen sovelluksen pysäyttää kauppareissun ajaksi? Totta kai se laskee sun kaupassa steppailut mukaan, jos sä et sitä pysäytä. 

Vierailija
13/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 20 km/h vauhti ole mitenkään realistinen jos pitää pysähtyä liikennevaloihin, varoa risteyksissä ym. Millainen pyörä AP:lla edes on?

Vierailija
14/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 20 km/h vauhti ole mitenkään realistinen jos pitää pysähtyä liikennevaloihin, varoa risteyksissä ym. Millainen pyörä AP:lla edes on?

En ole ap, mutta itselläni on 25 vuotta vanha hybrid, jossa vaihteet toimii vähän satunnaisesti ja muutenkin jo aikalailla on jo loppuunajettu, mutta tykkään ajaa sillä. Kauppaan matkaa 9,2 kilometriä ja nopeimmillaan olen sen polkenut  23 minuuttiin, enkä silloinkaan polkenut aivan täysiä. Tuolloin siis keskari oli 24 km/h Silloin kun poljen perusreipasta, niin matkaan menee sellaset 26 minsaa. Matkalla ei ole liikennevaloja, enkä lähes koskaan joudu pysähtymään. Kilometri on hiekkatietä ja käännöksiä tulee aika monta, koko matka alun hiekkatiepätkää lukuunottamatta on pyörätietä.

Olen siis yli kuuskymppinen mies ja ajan pyörällä säännöllisesti kesät talvet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme