Kissaihmisille
Heh onko teillä muistoja/kokemuksia kissalemmikkien käytöksestä?
Mulle tuli mieleen se kun ekaa kertaa vietiin meidän lemmikki eläinlääkäriin. Mentiin pikkusiskon kanssa ja kohta tuli eläinlääkäri sanomaan että "saataisko me nukuttaa se, muuten se ottaa hammaskivet meiltä"
Samainen muru purasi varpaasta jos ei häntä tarpeeksi huomioitu.
Ja murisi kun kastroitiin. Vaikka oli rauhoitettu.
Semmonen sisupussi.
Kommentit (5)
Meidän Mussolini on ninjakissa. Kulmakunnan kauhu. Koirat pelkäävät, ja syystä.
Mutta niin mammanpoika kun pääsee viekkuun nukkumaan. Kaunis kuin kleopatra.
Meidän Sulo tunki pienenä itsensä ihmeellisiin ahtaisiin paikkoihin. Kerran ihmettelin miksei takaoven sisempi ovi mene kunnolla kiinni, ja Sulohan se siellä yritti olla ihan litteänä. Toisen kerran otin jääkaapista vihanneksia ja laitoin jääkaapin oven kiinni, valittuani vihannekset avasin taas jääkaapin ja siellä Sulo istui, kirkkain silmin katsoen minua. Kolmas muistamani laitoin roskia keittiön tiskipöydän alla olevaan kori systeemiin, kori ei mahtunutkaan takaisin paikoilleen ja siellä Sulo taas tietenkin oli.
Missään näissä ei kissa vahingoittunut, tai loukannut.
Vanhin kissoistani on aina inhonnut kuljetuskoppia, joten se kävelee joka paikkaan itse valjaissa. Eläinlääkärissä se tutustuu kaikkiin ja tykkää jopa eläinlääkäristä, eikä koskaan ole tapellut hoitotoimenpiteitä vastaan. Se voittaa ihmiset helposti puolelleen uteliaisuudellaan ja ystävällisyydellään. Sillä on enemmänkin koiran luonne kuin kissan, koska se ei oikein missään toimi kissan tavoin. Se ilmaisee asiansa niin selkeästi, että vieraampikin tajuaa heti mitä se haluaa. Sitä olen eniten ihmetellyt, miten se on oppinut "puhumaan ihmisille". Otin sen kolmivuotiaana ja sen vuoksi, että se päätti jäädä luokseni.Sen piti olla meillä hetken hoidossa, mutta kennelin omistaja vilkaisi kerran sanoi että kissa haluaa jäädä teille. Olin todella iloinen,koska rakastuin kissaan ensi tapaamisella ja meillä synkkasi heti. Epäilen, että se pitää minua pentunaan.
Tuo on ihana juttu, holhoava kisuliini. Viisas taitaa olla, on keksinyt selkeän tavan millä kommunikoi ihmisille tai pitäisikö sanoa kaksijalkaisille, vähän oudon näköisille kissoille.
Mäyräkoira nylkytti kissaa takaa päin, mitä teit? Humputtajat noi