Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin tulevat itse ajavat autot?

Vierailija
05.10.2025 |

Arvauksia. Milloin ihmiskuskit ovat tarpeettomia?

Itse sanoisin, että vuonna 2030

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ei koskaan.

Vierailija
2/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni pitää alueen kaikkien ajoneuvojen olla itsekseen ajavia ennen kuin sellaisilla voi ajaa. Eli autot keskustelevat keskenään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti ei koskaan.

Miksi ei? 

Vierailija
4/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni pitää alueen kaikkien ajoneuvojen olla itsekseen ajavia ennen kuin sellaisilla voi ajaa. Eli autot keskustelevat keskenään. 

Miksi autojen pitäisi keskustella keskenään? Itse ajava auto on tarkkaavaisempi ja reagoi nopeammin kuin ihminen jotka eivät "keskustele" ajaessa keskenään.

Vierailija
5/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman pian. Nyt tuntuu että on sellaisia kuskeja liikenteessä että saa koko ajan pelätä mitä tekevät seuraavaksi.

Vierailija
6/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa arkipäivää jo

Vierailija
7/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi autojen pitäisi keskustella keskenään? Itse ajava auto on tarkkaavaisempi ja reagoi nopeammin kuin ihminen jotka eivät "keskustele" ajaessa keskenään.

Kunnon lumipyryssä se ajelee pitkin peltoja ja järvenjäitä....

Vierailija
8/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukkupään tajunnanvirtaa.

Vierailija
9/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän on jo. Suomessa tai EU:ssa lainsäädäntö varmaaan suurin jarru. 

Vierailija
10/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset autot voisivat ratkaista esim. osan sokeiden liikkumisongemlista. Tähän mennee vielä vuosikymmeniä, mutta ajatuksena kuulostaa mielenkiintoiselta. Olisi hienoa, jos voisi määrittää auton ajotietokoneeseen, että aja pisteestä A pisteeseen B, ja sen jälkeen tekniikka huolehtisi lopusta.

Vierailija
11/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnon lumipyryssä se ajelee pitkin peltoja ja järvenjäitä....

Eli ei eroa mitenkään jostain Porvoolaisesta Paavosta muutaman kaljan jälkeen?

Vierailija
12/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset autot voisivat ratkaista esim. osan sokeiden liikkumisongemlista. Tähän mennee vielä vuosikymmeniä, mutta ajatuksena kuulostaa mielenkiintoiselta. Olisi hienoa, jos voisi määrittää auton ajotietokoneeseen, että aja pisteestä A pisteeseen B, ja sen jälkeen tekniikka huolehtisi lopusta.

Tämä systeemi oli Usassa jossain kaupungissa noin vuoden käytössä, sitten tuli 1 onnettomuus ja projekti suljettiin.

Tämä on juuri sitä typeryyttä, samaa aikaan varmaan satatuhatta kuoli ihmisten aiheuttamiin liikenneonnettomuuksiin ja kun "robotti" ajaa yhden kolarin, se on muka vaarallinen?

T Viisaus ei asu  meissä

Vierailija
13/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusalalla työskentelee erittäin paljon juuri sellaista väkeä, jolla ei ole mahdollisuuksia kouluttautua tai työskennellä lähes millään muulla alalla.

Tai "ne muut mahdolliset alat", ne katoavat samaan aikaan, kun kuljetusala katoaa, eli parturit, pizzeriat, siivoukset ym.

Noitahan ei enää 10 vuoden kuluttua ole ihmisten tekeminä lainkaan.

Vierailija
14/14 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän uusi Volvo on jo sellainen. Kädet täytyy olla kevyesti ratissa, mutta auto itse ohjaa itsensä oikealle tielle. Oli muuten vähän pelottavaa.😬

Se osaa lukea tiemerkinnät ja liikennemerkit yms. Talvella voi olla vaikeaa🤔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi