Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On oikeasti pakko ruveta kasvissyöjäksi

Vierailija
04.10.2025 |

Ihan sama onko Hk, Atria vai Snellman, ei tuota vetistä paskaa syö kukaan. Vaikka valurautapannu olisi punainen, jauhelihan ruskistaminen menee keittämiseksi. Paras tapa päästä nälästä on avata lillinkikana paketti ja nälkä loppuu siihen. Hyi hitto kuka voi syödä näitä paskoja, lihaa ei riiputeta ja lyödään heti vakuumiin. Jos vähänkin arvostaa lihaa ja tajuaa kuinka sitä tulisi käsitellä, ei syö myytävänä olevia paskoja. Muistelen kuinka nuoruudessa kauppias valikoi ja jauhoi jauhelihan valikoidusta riiputetusta lihasta. Hyi helkkari vetistä lillinki lihaa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et osta sieltä palvelutiskistä? Hieman hintavampaa, mutta kyllä kauppias vaikka riiputtaa sinulle lihanpalaa 2 vko ajan, jos niin pyydät.

Aika iso määrä Suomen marketeista toimii ilman minkäänlaista palvelutiskiä. Kaikki lihat ovat hyllystä otettavia. Meidänkin kunnassa on vain duopolin perusmarketit, tosin aika laajoilla valikoimilla muuten, mutta tiskejä näissä ei ole. En lähde ajelemaan monia kymmeniä kilometrejä yhden jauhelihapaketin takia, jos mitään muuta asiaa isommille kylille ei ole. Sinulla taitaa olla aika hatara käsitys Suomen marketien normaalista toimintatavasta.

Meidän pitäjässä asukkaita on alle 9000 ja silti molemmissa perusmarketeissa kunnon lihatiskit. Lisäksi on 3 tilamyyntiä, joista voi tilata jauhelihansa.

Minulla on hyvin hatara käsitys Suomen markettien

Teidän pitäjä on iso. Meidän koko kunnassa on alle 4000 asukasta, eli nuo kaksi kauppaa kyllä riittävät. Toki kun tämä on maalaispitäjä, täällä osaavat ihmiset jopa jauhaa itse lihansa, jos valmisjauhis ei ole oman mielen mukaista.

Vierailija
22/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile korvata osa aterioista kasvisruualla. Tehdä soijarouheesta ja ostaa soijanakkeja. Muuten samat reseptit, vähän enemmän maustetta sekaan.

Ruokahalu saattaa palata ja ellei palaa, niin opit tekemään jotain vaihtoehtoista. Siinäkään ei häviä mitään. 

Kasvisruokaa tehdään kasviksista ja sen ei tarvitse imitoida nakkia tai pihviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et osta sieltä palvelutiskistä? Hieman hintavampaa, mutta kyllä kauppias vaikka riiputtaa sinulle lihanpalaa 2 vko ajan, jos niin pyydät.

Aika iso määrä Suomen marketeista toimii ilman minkäänlaista palvelutiskiä. Kaikki lihat ovat hyllystä otettavia. Meidänkin kunnassa on vain duopolin perusmarketit, tosin aika laajoilla valikoimilla muuten, mutta tiskejä näissä ei ole. En lähde ajelemaan monia kymmeniä kilometrejä yhden jauhelihapaketin takia, jos mitään muuta asiaa isommille kylille ei ole. Sinulla taitaa olla aika hatara käsitys Suomen marketien normaalista toimintatavasta.

Meidän pitäjässä asukkaita on alle 9000 ja silti molemmissa perusmarketeissa kunnon lihatiskit. Lisäksi on 3 tilamyyntiä, joista voi tilata jauhelihansa.

Missään kaupassa ei lihatiskissä ole kauppiaan jauhamaa lihaa, on samaa kuraa jota toimitetaan isomissa suojakaasu pakkauksissa. Kaupoilla ei ole varaa tehdä tiloja joissa jauhaa tai käsitellä lihaa. 

Vierailija
24/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa lillinkiä myyvät ja avaavat vain isompia suojakaasupaketteja.

En tiedä, oletko koskaan käynyt ruokakaupassa, mutta voit varsin hyvin valita paistinpalan ja se jauhetaan siinä katsoessasi toimitusta. Ei sielä suojakaasupaketteja availla.

Mitenkäs tuon ajattelit itse kykeneväsi hoitaa, jos palvelutiskiä ei satu olemaan ja kauppa sattuu olemaan paikkakunnan ainoa kauppa?

Minä olen hoitanut asian niin, että tilaan paikalliselta tuottajalta 60 kg jauhelihaa 3 kk välein ja pakastan sen itse. Ei tarvita mitään kauppaa ja suojakaasuja, mutta rahaa menee vähän enemmän kuin 400 g jauhelihaa ostettaessa. Ei ole ollut vielä mikään ongelma ja samalta tuottajalta saa paistit, soppalihat ja vaikka kylkipalan, jos niille on tarvetta.

Vierailija
25/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitäjässä asukkaita on alle 9000 ja silti molemmissa perusmarketeissa kunnon lihatiskit. Lisäksi on 3 til

Miksi niillä on siellä kaupassa lihamylly ja pyynnöstä minkä tahansa lihanpalan jauhavat, jos niin pyydän? Meillä sen jauhamisen tekee kauppias, muualla voi olla vaikka lihamestari. Ei siihen ole mitään erityistä tilaa tarvinnut rakentaa.

Vierailija
26/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta paisti ja jauhaa itse

Ei sitä paistia ole riiputettu yhtään sen enempää ja miksi ostaisin itse lihamyllyn. Voi hyvä luoja kuinka vajaata ja yksinkertaista ihmistä suomi on täynnä. Syöt paskaa lihaa ja puolustat sitä miksi?

Vierailija
27/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä paistia ole riiputettu yhtään sen enempää ja miksi ostaisin itse lihamyllyn. Voi hyvä luoja kuinka vajaata ja yksinkertaista ihmistä suomi on täynnä. Syöt paskaa lihaa ja puolustat sitä miksi?

Entäpä jos riiputat itse sitä ostamaasi paistia ja jauhat vasta sitten? Jos tuokaan ei kelpaa, sen kun menet metsälle itse ja hoidat liha-asiasi alusta loppuun ihan itse. Saat ainakin luomulihaa,

Vierailija
28/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa lihaa myös suoraan tiloilta tai riistalihaa metsästäjiltä. 

On muuten hyvää.

Vierailija
29/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan oma valintasi, ettet sitten kuitenkaan oikeasti halua parempaa lihaa.

Vierailija
30/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oletko koskaan käynyt ruokakaupassa, mutta voit varsin hyvin valita paistinpalan ja se jauhetaan siinä katsoessasi toimitusta. Ei sielä suojakaasupaketteja availla.

Mitenkäs tuon ajattelit itse kykeneväsi hoitaa, jos palvelutiskiä ei satu olemaan ja kauppa sattuu olemaan paikkakunnan ainoa kauppa?

Jos asuisin noin jumalan seljän takana ja silti haluaisin paistilihasta tehtyä jauhelihaa, ottaisin kaapista lihamyllyn ja tekisin jauhelihani itse siitä lähikaupan paremmasta lihasta. On kyllä todella uusavutonta meininkiä.

Vierailija
31/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme että esim. syövät ovat lisääntyneet valtavasti kun kasvi-vihannes-hedelmä yms. syöntiä on pakotettu lisäämään ja ulkomailta tulevien tuotteiden kasvatukseen on käytetty myrkkyjä jotka mm. tappavat mehiläisyhteiskuntiakin niin jokainen tajuaa miten näillä myrkytetään ihmisiä... ja valitettavasti etenkin lapsia ja nuoria mm. kouluissa...

Juu ja sitä mä heräsin, vedin kissan ja päästin kellon ulos.

Vierailija
32/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään kaupassa ei lihatiskissä ole kauppiaan jauhamaa lihaa, on samaa kuraa jota toimitetaan isomissa suojakaasu pakkauksissa. Kaupoilla ei ole varaa tehdä tiloja joissa jauhaa tai käsitellä lihaa. 

Kuules nyt, ja ihan suoraan: lässyn lässyn.

Vierailija
33/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinullahan tässä ongelma on, arvon trollaati-trolla.

Vierailija
34/34 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun rupeat, mutta tuskin tulet onnistumaan kun vaadit validaatiota.