Pingpong online - ongelmia?
Oletteko tilanneet tavaraa netin kautta Saksasta Pingpongilta, ja onko tavara tullut perille? Me tilattiin joulun jälkeen (siis viime vuoden puolella) pojalle Maxi Cosin turvaistuin eikä se ole vieläkään tullut... Sivuilla sanotaan toimitusajan olevan 8 viikkoa. Kun tuo aika oli mennyt, kyselin maililla koska istuin tulee, ja silloin sanoivat sen olevan vielä tehtaalla tuotannossa ja vahvistivat toimituspäiväksi 26.3. Vaan eipä tuolia näkynyt. Nyt olen pommittanut sinne sähköpostilla enkä ole saanut mitään vastausta. Pitänee huomenna soittaa. Vähän menee hermo! Onneksi tuo 1 v. kirppu mahtuu vielä kaukaloon, mutta ei kauaa...
Kommentit (11)
kun aikaisempaan mailiin vastasivat saman tien. Ja muistaakseni myös joskus kun kysyin jotain, siis ennen tilausta, vastasivat ihan heti. Kiva juttu vaan kun rahat on jo lähteneet tililtä aikapäiviä sitten...
Itse olen maksanut luottokortilla, ja rahat on veloitettu vasta sitten kun tavara on lähetetty. Miten itse maksoit?
Viime vuonna kesäk. saatiin teutonian vaunut sieltä, joissa jarru meille saapuessaan hajalla. Pommitin ja pommitin sähköp. ja sieltä valehdeltiin kerta jos toinenkin tavaran meille olevan lähtövalmiina. Sitten kun ei vaan vielä elo-syyskuussakaan kuulunut pommitin taas ja enää eivät vastailleet viesteihin. Tämänvuoden puolella tammikuussa vielä yritin heiltä saada osaa ja kun uhkasin euroopan unionin kuluttaja-asiamiehellä sain vihdoin vastauksen, että korvaavat rahalla ja palauttavat meille osan saamiseen tarvittavan rahan meidän luottokrtille takaisin. Eipä sitten palauttaneetkaan. Eli kyseessä oli 40 euroa maksava osa, jonka olisivat voineet teutonialta tilata ja lähettää meille, mutta koskaan eivät hoitaneet asiaa. Tilasin itse paikallisen vauva- liikkeen kautta. Luojan kiitos ettei ollut isommasta rahasta ja ongelmasta kyse ja toivottavasti ei tule vaunuihin mitään vikaa, sillä itse ilm. pussistaan saa pulittaa vaikka teutonialla 3 vuoden takuu.
Sinuna pyytäisin rahat takaisin ja hankkisin istuimen muualta! Törkeää palvelua.
tosi raivostuttavaa! Et siis koskaan saanut niitä rahoja? Jos tuo oma toimitus viivästyy yhtään, niin täytyypä muistaa mainita, että heistä on muillakin huonoja kokemuksia, ja että keskustelua käydään Suomessa keskustelupalstoilla! Auttaiskohan uhkailu Mondua...
Tilasin heiltä Hartanin yhdistelmät alkuvuodesta 2004. Kaikki sujui silloin ongelmitta. Viesteihin vastattiin aina todella nopeasti. Omaa tyhmyyttämme sitten rikoimme vaunujen tavarakorin 2004 jouluna, ja sekin korvattiin - vaikka ymmärtääkseni ei olisi tarvinnut. Varaosat tulivat vajaassa kahdessa viikossa, ja olin todella tyytyväinen :). Omalle kohdalleni on siis sattunut tästä nettikaupasta vain hyviä kokemuksia. Nyt mietityttää onko heidän toimintansa huonontunut tässä välissä...
Nyt olen harkinnut tilaavani myös istuimen ja kaksosten matkarattaat... MUTTA mahtaakohan sitä enää uskaltaa?!? Täytyypä kokeilla alkuun esittää heille kovasti kysymyksiä, ja katsoa miten vastailut toimivat tällä kertaa.
Toivottavasti teidänkin kaupat päättyvät lopulta onnellisesti.
Ja oli saapuessaan aisa väntynyt. Viesteihin ei vastattu. Mutta sitten soitimme sinne ja sanoivat, että maksaavat korjauslaskun ja lähettivät uuden aisan tilalle. Ei olla vielä pyydetty rahaa siitä korjauksesta, saas nähdä, miten käy.
Mä olen ajatellut sieltä lisää tavaraa tilata, mutta kyllä pelottaa, kun muillakin on vähän huonoja kokemuksia.
että mulla oli suomalaisen nettifirman kanssa samanlainen vastaamattomuusongelma, nimittäin lastenhuone.fi:n kanssa. Olivat laskuttaneet mun luottokortilta saman tilauksen kahteen kertaan, enkä koskaan saanut sähköposteihini vastausta kun pyysin heitä kolme kertaa korjaamaan asian. Mulla oli vielä niin järkky yskä samaan aikaan, että en pystynyt soittamaan :-) Sain sitten luottokorttifirmalta reklamaatiolomakkeen täytettäväksi, he hoitavat nyt asiaa eteenpäin.
Mutta jos on maksanut luottokortilla, ei anakaan kannata maksaa laskua ennenkuin tavara on kotiovella, ehjänä. Yleensä luottokorttifirmat ovat ihan ymmärtäväisiä sellaisissa tilanteissa.
vaikka lupasivat. Onneksi kuitenkaan ei suuremmasta summasta kyse. Tosi kauan asian kanssa tapellut. Enää en jaksa, pitäkööt rahat, mutta itse en kyseisestä firmasta enää tilaa mitään. Muista ehkä, en tiedä. Mä kanssa niissä s- posteissa lupasin myrkyttää heidän maineen suomen jokaisella vauva- keskustelupalstalla! Silloin tuli ensimmäinen vastausviesti, ja lupaus rahoista, muttei koskaan rahoja. :(.
Toivottavasti kuitenkin sulle tulee tavara ja kaikki päättyy hyvin.
Silloin jo epäilin, että myynnin lisääntyessä palvelu alkaa heikkenemään. Aluksi on kiva lähetellä Suomeen muutamat vaunut ja joku varaosakin. Nyt kun kauppaa on tullut joka puolelta Eurooppaa, polkuhinnoilla myytäessä, niin korjaukset ja valitukset lisääntyvät ja ei olekaan kivaa pitää kauppaa ja palvella. Ei jakseta vastailla kysymyksiin ja varsinkin varosien tilaaminen, pakkaaminen ja lähettäminen ei ole rahaa tuovaa toimintaa. Kuitenkin se vie joka päivä enemmän aikaa ja vaivaa heille ja se on kaikki pois myynnistä ja aiheuttaa lisää henkilökuntatarvetta ja kuluja.
Olen näissä keskusteluissa ollut aina aika skeptikko tämän ulkomaisen netti-ihanuuden kanssa. Nyt se alkaa näköjään tulla vastaan, mitä silloin jo epäilin.
se ei silti poista myyjän vastuita.
Surffasin kuluttajaviraston sivuilla http://www.kuluttajavirasto.fi/ecc/, siellä oli ohjeita reklamaation tekoon. Myös suoraan valmistajaan voi ottaa yhteyttä, mikäli myyjä ei hoida velvollisuuksiaan.
Tosi rasittavaa on kyllä tuollainen " asiakaspalvelu" .
ja ne tulivat ihan ajallaan, toimitusaika oli muistaakseni 6 viikkoa. Nyt tilasin aika äskettäin tuplavaunut, ja kyselin perään toimitusaikaa. Sain vastauksen, että viikolla 16 olisi toimitus. Nyt sitten odotellaan...ikävä homma tuollainen vastaamattomuus!