Tiiättekö, kun naiset aina toivoo, että mekossa olisi taskut?
Niin, mitä siellä taskuissa olisi tarkoitus pitää. Ne on usein sellaiset mekkoon ommellut avonaiset sivutaskut, mistä putoaa kaikki pois ja itse en säilyttäisi siellä nenäliinaa kummempaa. Miksi me siis halutaan mekkoihin taskut?
Olen nainen itsekin ja just töissä joku mietti, että miksi mekkoihin ei voi saada kunnon taskuja ja minä mietin mukana, mutta nyt jälkeenpäin mietin, että minkälaiset olisivat ne taskut, joista oikeasti olisi jotakin iloa, muutenkin kuin käsien säilytyspaikkana.
Tässä on kuulkaa perjantaille ongelmaa.
Kommentit (33)
Miksi se siis olisi huono tasku, miksei se voisi olla hyvä tasku? Ei kai kukaan käyttökelvottomia taskuja toivo mekkoihin?
Naisilla oli mekoissa "tasku" vielä 1800-luvulla. Helmassa oli reikä, mistä sai käden helman alle, josta löytyi vyötärölle kiinnitetty pussukka.
Ja siellä taskussa olisi varmaan tarkoitus pitää niitä asioita, joita muuten joutuu pitämään pienessä iltalaukussa.
Mulla on yksi mekko, jossa on onneksi kunnon taskut, johon menee mm. kännykkä. Ihan mun luottomekko. Just kiroilin kun laitoin perheen pyykkiä kuivumaan, että miehillä on pyjamahousuissakin taskut, mutta naisille niitä ei saada edes päällysvaatteisiin.
Niiden taskujen pitää vaan olla tarpeeksi syvät niin kyllä siellä silloin kestää puhelin ja avaimet. Ei siis mitkään semmoset "taskut" joita esim. naisten housuissa nykyään on.
En ole koskaan halunnut mekkoon taskuja. Sitä varten on pieni crossbody laukku. Sieltä ei tavarat putoa.
Sais edes naisten farkkuihin taskut.... Mulla oli niissä aikoinaan avaimet ja puhelin.
Ne taskulliset mekot (ja tunikat) on kamalia. Nansolla ja Marimekollakin niitä taitaa olla.
Käytännöllisyys ei ole kaunista.
Taskut saisi kyllä huomaamattomiksi piilovetoketjulla, mutta se nostaa tuotantokuluja, ja toisaalta mekot ovat yleensä sen verran kevyttä materiaalia että esimerkiksi puhelimen paino vetäisi taskua alas ja taskunsuuta rumasti kasaan.
Jos tasku on saumassa, niin eihän se edes näy.
Mulla ei oo taskullista mekkoa, mutta taskullinen kellohame on, ja siinä on erinomaiset taskut. Ne on syvät ja huomaamattomat, kännykkä ja avaimet mahtuu hyvin taskuihin eikä tipu sieltä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
ei niiden taskujen tarvi olla niin pieniä. ottakaa mallia m ust alaisilta. niiden hameisiin saa mersun moottoriöljykannut tai jopa taulu-tv:n
Mä ole luullut että ne taskut on samanlaisia kuin tuossa joku selitti entisajan taskuista, reikä vain siinä hameen sivussa ja ikean kassi vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin monta mekkoa missä hyvät taskut. Ne on isot ja syvät, tavarat pysyy siellä. En mä kuitenkaan mitään kärrynpyöriä ne päällä vetele.
Mulla on myös mekkoja joissa on ns piilovetoketjut.
Taskut mekossa on hyvät, mutta välillä ne kyllä 'pullottaa' hölmön näköisesti.
Olen ratkaissut asian pienellä olkalaukulla, suunnilleen puhelimen kokoinen, mihin mahtuu lisäksi jotain muutakin mukaan (puuteri/kampa/nenäliina/avaimet) muutama eri värisenä, ja 'arkisempaa' ja 'siistimpää'.
Kuljetan yleensä kaikenlaista mukanani (vesipulloa, sateenvarjoa, epipen-kynää jne.) jotka ovat kangaskassissa minkä uskallan jättää naulakkoon tmv. paikkaa 'sivummalle', ja pikkuisessa olkalaukussa sitten kulkee mukana 'arvokkaat' asiat, eli puhelin, avaimet, pankkikortti.
Viis mekoista, mutta kun edes ulkoilutakeissa ei ole taskuja. Miesten takeissa on sen sata vetoketjullista taskua ja povari. Naisten takeissa jotkut onnettomat nepparilla suljettavat lärpäkkeet. Ostankin nykyisin miesten ulkoilutakkeja. Kuvitellaanko naisten lähtevän ulkoilemaan käsilaukun kanssa?
14 lisää, esim. Zalandolta noita laukkuja löytyy hakusanalla puhelinlaukku.
Vierailija kirjoitti:
Taskut mekossa on hyvät, mutta välillä ne kyllä 'pullottaa' hölmön näköisesti.
Olen ratkaissut asian pienellä olkalaukulla, suunnilleen puhelimen kokoinen, mihin mahtuu lisäksi jotain muutakin mukaan (puuteri/kampa/nenäliina/avaimet) muutama eri värisenä, ja 'arkisempaa' ja 'siistimpää'.
Kuljetan yleensä kaikenlaista mukanani (vesipulloa, sateenvarjoa, epipen-kynää jne.) jotka ovat kangaskassissa minkä uskallan jättää naulakkoon tmv. paikkaa 'sivummalle', ja pikkuisessa olkalaukussa sitten kulkee mukana 'arvokkaat' asiat, eli puhelin, avaimet, pankkikortti.
No tästähän ei ollut kyse. Kaikki osaavat varmaan pakata esineensä laukkuihin. Mutta jos tarvitsee vain muutaman pienen esineen mukaansa, naisten vaatteissa ei ole taskuja edes niille.
Vierailija kirjoitti:
Ne taskulliset mekot (ja tunikat) on kamalia. Nansolla ja Marimekollakin niitä taitaa olla.
Käytännöllisyys ei ole kaunista.
Minusta käytännöllisyys nimenomaan on kaunista, jos se on hyvin toteutettu.
Taskut on tärkeät! Mutta niiden pitää olla tarpeeksi syvät ja mielellään tosiaan suunniteltu niin, että tavara pysyy siellä sisällä
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan halunnut mekkoon taskuja. Sitä varten on pieni crossbody laukku. Sieltä ei tavarat putoa.
Mekonkin taskussa voi olla vetoketju
Vierailija kirjoitti:
ei niiden taskujen tarvi olla niin pieniä. ottakaa mallia m ust alaisilta. niiden hameisiin saa mersun moottoriöljykannut tai jopa taulu-tv:n
Saako näitä ostettua mistään huutokaupoista, vai pitääkö tilata "rouvilta" suoraan?
Mulla ainakin monta mekkoa missä hyvät taskut. Ne on isot ja syvät, tavarat pysyy siellä. En mä kuitenkaan mitään kärrynpyöriä ne päällä vetele.