APUA!!! Grillinpuhdistusaine töissä (mc´donaldsissa) ja alkuraskaus
Eli, nyt on menossa rv 9+4 ja olen juuri eilen alottanut uudessa työpaikassa, mc´donaldsissa, siellä ei tiedetä raskaudesta mitään, ajattelin kertoa vasta ultran jälkeen, mikä on kahen viikon päästä.
Olen nyt jatkuvasti iltavuorossa, ja siihen tietty kuuluu sitten grillien puhdistukset ja eilen niintä putsaessani tuli mieleen että onkohan se höyry mitä siinä väkisin joutuu hengittämään, vaarallista sikiölle?
Koitin netistä kattoa sen nimistä puhdistusainetta mutta en löytänyt mitään, eli jos jollain olis tietoa, mahdollisesti semmosella kuka on työskennellyt kyseessä olevassa tai vastaavassa ravintolassa, niin tosi kiitollinen olisin vastauksista.
Ai niin sen pesuainepakkauksen kyljessä oli tämmönen nimi: McD hihg temperature grill cleaner. Tällä viikolla tosiaan ois joka päivä tuota iltavuoroa.
jbaby ja mimmi 9+4
Kommentit (4)
Minäkin tein muutama vuosi sitten Mäkissä iltavuoroja opintojen ohessa. Ja samoin kuin AngelEyes, jätin grillin pesun muille heti raskauden alusta alkaen. Se puhdistusaine ei ole ihan sieltä miedoimmasta päästä, ja kuumuuden vaikutuksesta syntyvät höyryt vain pahentavat asiaa.
-PP
HEIPPA,
älä missään nimessä pese uuneja! Ne uunin pesuaineet on tosi vaarallisia, työskentelen laivan keittiössä ja kieltäydyn olemasta edes lähellä uuneja kun niitä pestään, mulla viikot 9+3 :)
Pelkään vaan että miten siellä työpaikassa suhtaudutaan tähän asiaan jos kieltäydyn niitä grillejä pesemästä, kun oon tosiaan tällä viikolla hommat vasta alottanu. Mutta ei voi mittään jos nokkiinsa ottavat, olis kyllä ihan kiva pitää se homma kun rahaa tarvitaan....ja ensin on tosiaan 4kk koeaika, mut...saa nähä
Kiitos vastauksista!!
Oon kanssa ko. paikassa töissä ja itse lopetin grillien pesun heti kun sain tietää raskaana olevani.
En tiedä onko tuosta mitään haittaa sikiölle, mutta en kyllä ottanu mitään riskejä sen suhteen. Kuitenkin kun käy ihan kamalasti henkeen muutenkin, niin eiköhän siinä jotain haitta-aineita ole. Tuohonhan suositellaan käytettäväksi ihan hengityssuojaa, kun noita grillejä pesee.