Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö käteistä mukanasi ostoksilla?

Vierailija
01.10.2025 |

Vai luotatko siihen, että teknologia ja nettiyhteydet ovat niin varmoja, että takuulla aina on mukana joku kortti, millä pystyy maksamaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina.

Maksan ensisijaisesti käteisellä. Se on vapain maksumuoto.

Vierailija
42/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin maksoin lähes kaikki ostokset vaan käteisellä, sitten omat teini-ikäiset lapseni alkoivat kommentoimaan että on noloa kun en maksa kortilla niin nykyään maksan lähes kaikki ostokset kortilla. Toisaalta kun olen tuhlaavainen luonne niin kortilla maksaessa rahaa menee jotenkin enemmän kun en aina kaupassa laske mitä ostokset tulee maksamaan. Nyt olenkin taas alkanut välillä nostamaan käteistä ja lasken että sen summan mikä lompakossa on sillä hetkellä niin pitää riittää yhden kaupassa käynti kerran ostoksiin. On se jotenkin ihan eri fiilis kun on paperirahaa lompakossa eikä vaan kortti. Itseäni harmittaa kyllä kun ainakin itselläni pankki veloittaa käteisnostoista. Ja aiemmin kun käytin lähes vaan käteistä niin tuntui et aika usein tuli pankista niitä heidän kyselyjä missä yks kysymys oli et kuinka paljon käteistä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina käteistä mukana

Vierailija
44/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina satasen verran lompakossa. 

Vierailija
45/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa on sattunut, että kaupan kassapääte ei toiminut, oli joku yhteysongelma. Onneksi oli käteistä. Kerran taas jostain kumman syystä korttini ei toiminut kassalla. Toisen asiakkaan kortti kuitenkin toimi, joten vika vain minulla. Onneksi minulla oli silloinkin käteistä. Pidän mukana 50-100 eur, eli mitään kalliimpaa en voisi ostaa.

Vierailija
46/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on käynyt niin että kortimaksu ei ole kassalla toiminut ja on ollut noloa kun minulla ei ole ollut käteistä mukana.

Vierailija
47/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut tilanteeseen pankkiyhteyden katkettua, missä maksoin käteisellä. Ja kännymaksussa saattaa akku mennä nollille. On hyvä olla jonkinverran mukana pätikkää varalta.

Vierailija
48/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jokunen kymppi mukana hätävarana. On ollut tarpeen kun liikkeen korttilaite toimimaton tms.

Vierailija
49/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän käteistä vain ulkomailla. Nytkin 1000 e nostettu käteiseksi seuraavalle reissulle. En edes muista milloin olisin käyttänyt suomessa käteistä.

Vierailija
50/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina 200e lompakossa ja kotona 1000e jemmassa. Pankit voi tilttaa ihan milloin vaan ja silloin käteinen on kultaa.

M44

Vierailija
51/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen tuntuu enemmän riesalta joten en kanna mukana. Muistan 20 vuoden ajalta yhden ainoan kerran kun kortti ei toiminut. Useaan paikkaan ei käteinen edes nykyään käy, niin aika turhalta tuntuisi kantaa sitä mukana.

Vierailija
52/52 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap ihan vapaasti itse ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme