Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla tinnitus on parantunut, mitä teitte?

Vierailija
29.09.2025 |

ja kaunko kärsitte siitä, kysymys etenkin niille joilla kestänyt pidempään eli yli vuoden

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhainen ferritiini? Minulla tinnitus loppui syömällä rautaa.

Vierailija
2/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferritiiniä ei muistaakseni ole testattu mutta anemiaa ei ole verikokeiden perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittainen lievä tinnitus hävisi itsekseen noin 10 vuoden kuluessa. Heti kun se alkoi aloin käyttää livemusiikkikeikoilla muusikon korvatulppia ja melutyössä muita kuulosuojaimia.

M59+

Vierailija
4/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa. On ollut jo vuosia. Youtubessa on jumppaohjeita ja harjoituksia. Niistä olen saanut pientä apua silloin, kun tinnitus on pahempaa, mutta en ole jaksanut järjestelmällisesti harjoitella. Jos olisin "varma", että se auttaa, niin ehkä jaksaisin sitten. 

Toinen vastaava ärsyttävä asia on näkökentässä valuvat hippuset, joista en ole varma, onko vain kuivat silmät ja jotain pölyä vai onko ns. floaters. 

Vierailija
5/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko muutamilla stressi ja verenkierto selässä, hartioissa, niska. Mutta kaikilla eri syitä. Voihan se lähteäkin, jos on tullutkin.

Vierailija
6/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa. On ollut jo vuosia. Youtubessa on jumppaohjeita ja harjoituksia. Niistä olen saanut pientä apua silloin, kun tinnitus on pahempaa, mutta en ole jaksanut järjestelmällisesti harjoitella. Jos olisin "varma", että se auttaa, niin ehkä jaksaisin sitten. 

Toinen vastaava ärsyttävä asia on näkökentässä valuvat hippuset, joista en ole varma, onko vain kuivat silmät ja jotain pölyä vai onko ns. floaters. 

Ne on siellä silmän sisällä.

Vierailija
7/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuosia ajoittaista tinnitusta, joka johtuu niskajumeista ja purulihaksista. Lähtee pois aina silloin kun saan niskaa ja purulihaksia rentoutettua.

Vierailija
8/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäiselle kysyjälle vastakysymys: mikä aiheuttaa tinnituksen? Jos hartiat ovat hyvin jumissa tai narskuttelet, 

sitten voit hoitaa niitä.

Jos kyseessä on melun aiheuttama tinnitus, sinun pitää oppia elämään sen kanssa, koska se ei koskaan katoa. Sen sijaan tinnitus voi pahentua, mikäli saat uuden melualtistuksen. Sain itse meluvaurion aiheuttaman tinnituksen 25 vuotta sitten ollessani 30-vuotias. Ensin asia masensi ja pelkäsin tilanteen pahentumista, mutta päätin, että en anna mokoman asian estää elämistä.

Tänä päivänä suojaan korvani muusikoiden tulpilla konserteissa tai äkillisessä melussa suojaan korvat peittämällä ne. Enkä mene tietenkään seuraamaan kovapanos-ammuntoja tms. Tinnitukseni ei ole lisääntynyt eikä kuuloni ole heikentynyt. Täysin hiljaista hetkeä ei tosin koskaan enää ole.

Vierailija
9/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. statiinit, verenpainelääkkeet ja mielialalääkkeet voivat aiheuttaa tinnitusta.https://tinnitusklinikka.fi/voivatko-laakkeet-aiheuttaa-tinnituksen/

Vierailija
10/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä en syö, tinnitus ei tullut metelistä. En osaa yhtään sanoa mistä johtuu.. Jumit voi olla syy mutta ei kai sitä nyt vuosia jumissa ole, vai? Tinnitus vaivaa koko ajan, eli lepokaan ei auta.

Vierailija
11/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ferritiiniä ei muistaakseni ole testattu mutta anemiaa ei ole verikokeiden perusteella. 

Raudanpuute ei näy aina hemoglobiinin mittauksella.

Vierailija
12/12 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini nimenomaan kertoo onko raudanpuutetta, tosin joissain tilanteissa se voi näyttää väärinkin, esim. tulehduksen ollessa päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi