Syön porkkanaa joka päivä 1-3 kappaletta. Maistuu porkkana sinulle?
Syön porkkanaa päivittäin niin raakana kuin kypsennettynä. Joulunaikaan syön porkkanalaatikkoa ja lanttulaatikkoa. Myös raasteena, uunijuureksena, keitossa, haudutetussa padassa karjalanpaistin mukana. Porkkanaletut, sämpylätaikinan joukkoon lisään porkkanaa, aamupuuron laitan porkkanaa kun keitän niin kypsyy puuron seassa ja smoothiessa ja porkkana tikkuja dipattuna kermaviili kastikkeeseen.
Porkkana on hyvin terveellinen, josta saa vitamiineja, hivenaineita ja kuitua. Lisäksi keventää ruokaa.
Kommentit (8)
1-3 ei oo ees kovin paljon, nipinnapin saat siitä suositellun a-vitamiinimäärän
Minä tungen porkkanaa päivittäin persseeseeni.🤗
Vierailija kirjoitti:
No sepä söpöä
Laitatko vielä pupun korvat päähän ja ääntelet kuten pupu. Miten ne nyt sitten äänteleekään
Miksi et osaa käyttää kysymyssanaa kysymyksessä?
Maistuuhan porkkana minulle? vs.
Maistuuko porkkana sinulle?
Kyllä sitä tulee syödyksi lähes joka päivä. Kun tehdään ruokaa, se on yleensä jotain keittoa tai pataruokaa ja aina sinne porkkanaakin lisätään muiden juuresten lisäksi.
Myös uunijurekset ovat maukkaita, pesee vain kaikenlaisia juureksia ja pilkkoon tai siivuttaa ja uunipelille mausteiden ja öljyruiskauksn kanssa kypsymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä söpöä
Laitatko vielä pupun korvat päähän ja ääntelet kuten pupu. Miten ne nyt sitten äänteleekään
🐰🐇🥕
Aapee montako porkkana vastausta tarvitset ???????????????
Tuo on totta, valitettavasti ei tule syötyä säännöllisesti.