Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahan päivän varalle ei kannata säästää

Vierailija
29.09.2025 |

Koska silloin ei voi saada toimeentulotukea. Eli kannattaa tuhlata kaikki 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksihän just kantsii säästää

Vierailija
2/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä kun tuilla elävä kaveri noin sanoi. Itse en ole ikinä tuilla ollut, elän palkallani ja säästän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästät, niin säästä käteisenä, tai johonkin kiinteään, helposti käteiseksi muutettavaan.

Sijoituskultaa, arvosoittimia. 

Vierailija
4/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos säästät, niin säästä käteisenä, tai johonkin kiinteään, helposti käteiseksi muutettavaan.

Ei noita välttämättä kukaan osta sitten kun tarvitsee rahaa taas.

Vierailija
5/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kasvatettu niin, että omillaan tulee pärjätä - ja toimeentulotuki on vasta se vihoviimeinen vaihtoehto. 

Pahan päivän varalle kannattaa säästää, onnistuu vaikka auton korjaus tai lemmikin yllättävän sairastumisen hoito ilman ongelmia. Ja jos paha päivää ei tapahdu, niin rahoja voi käyttää vaikka lomamatkaan, harrastuksiin tai kodin remonttiin. 

Itsellä on omistusasunnon (josta 70% omaa) lisäksi perittyä metsää, sekä noin 20k€ säästöjä. Aika paljon pitäisi hassata rahaa, jos toimeentulotukea haluaisi saada.

Vierailija
6/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti niin pahaa päivää ei tule. Säästän kyllä. Täytyy olla rahaa auton korjaukseen, opiskelevien lasten auttamiseen, omaan hemmotteluun silloin kun siltä tuntuu. Joka palkasta menee pari sataa säästöön ja välillä enemmänkin. Vuodessa kertyy ihan mukavasti ja osa sitten tulee käytettyä tarpeen mukaan. 

Vierailija
7/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita välttämättä kukaan osta sitten kun tarvitsee rahaa taas.

No kullalle löytyy aina ostaja päivän hintaan, ja käteisellä. Ja kauppa on niitä harvoja, joka on laillisesti Tax Free. Siis sijoituskullan.

Hyvät soittimet käyvät myös aina kaupaksi tai on niillä ainakin hyvä arvo kanissa.   

Vierailija
8/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä kun tuilla elävä kaveri noin sanoi. Itse en ole ikinä tuilla ollut, elän palkallani ja säästän.

Niin?

Vierailija
9/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisenä kaikki ja sit toimeentulotuki. Win-win

Vierailija
10/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos sinulla ei ole mitään menetettävää, kuten omistuasuntoa, osakkeita tai kesämökkiä, joiden kulut juoksevat työttömänäkin.

Vierailija
11/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa olla säästämättä ja sijoittamatta, kun kuitenkin haluan tämän omistusasuntoni pitää, vaikka jäisin työttömäksi. 

Vierailija
12/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on kasvatettu niin, että omillaan tulee pärjätä - ja toimeentulotuki on vasta se vihoviimeinen vaihtoehto. 

Pahan päivän varalle kannattaa säästää, onnistuu vaikka auton korjaus tai lemmikin yllättävän sairastumisen hoito ilman ongelmia. Ja jos paha päivää ei tapahdu, niin rahoja voi käyttää vaikka lomamatkaan, harrastuksiin tai kodin remonttiin. 

Itsellä on omistusasunnon (josta 70% omaa) lisäksi perittyä metsää, sekä noin 20k€ säästöjä. Aika paljon pitäisi hassata rahaa, jos toimeentulotukea haluaisi saada.

Kiva että sulla on rahaa paljon hassattavaksi.

Mä oon ollut jonkun vuoden toimintasuunnitella kun en saa apua millä pärjäisin työelämässä (ja ihan oikeasti sitä haluaisin kovasti, ne tarvittavat lääkkeet maksais 5-10e/kk).

Viime kuussa kortin,miten vähällä pärjää. Ruokakauppaan meni 31e ja siitäkin olis voinut pihistää. Saanko mä nyt säästää ne pahaa päivää varten ilman tunnontuskia jos vaikka tarvitsen nopeasti lääkäriä tai kodinkone hajoaa? Vai ostanko vaan kalliimpaa ruokaa? Laitan viinaan?

Vierailija
13/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun aamunavaus että uponnut laiva saatasiin  ylös .   Täällä on koko suvulla sukanvarret täynnä säästössä rahaa. Odotetaan hallituksen vaihtumista  .  🤭😂😂

Vierailija
14/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indeksirahastoihin ne nousee samalla kun sinä nukut.

Vierailija
15/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos sinulla ei ole mitään menetettävää, kuten omistuasuntoa, osakkeita tai kesämökkiä, joiden kulut juoksevat työttömänäkin.

Tai edes auto ylläpitokustannuksineen,  huoltoineen, vakuutuksineen ja veroineen. Et halua menettää omaisuuttasi. Ansiosidonnainen on paremmissa palkoissa pieni suhteessa työtuloon ja on porrastettu nopeasti.

Vierailija
16/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kannattaisi ostaa jotain, kun voi pitää rahat käteisenä? Täytyy käydä tosi hyvä tuuri, että fyysinen sijoituskulta tai vaikkapa mainitsemasi arvosoittimen myyntiarvo nousee. Etenkin kun koskaan ei voi olla varma, mitä niistä myydessä saa. Etenkin fyysisen kullan myyntihinta on vain puolet ostohinnasta alan liikkeissä. Jos et usko, niin käy kysymässä.

Vierailija
17/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pienituloinen, jolla ei säästöön jäisi paljoa, niin tämä on valitettavan totta. Suurituloinen saa "helposti" säästöön niin paljon, että se korvaa toimeentulotuen puutteen. Keskituloiset sitten tuolta väliltä eli mahdollista, mutta ei kovin helppoa, saada riittävästi säästöön.

Surullistahan se on, että kun maksat keskituloisena paljon veroja, niin jos olet säästänyt ja jäät työttömäksi niin olet omillasi.

Vierailija
18/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkä tuhlasin 200 000 jotta saisin tt-tukea?

Ongelmana on sitten vielä kiinteä omaisuus, metsät ja pellot.

Vierailija
19/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että sulla on rahaa paljon hassattavaksi.

Mä oon ollut jonkun vuoden toimintasuunnitella kun en saa apua millä pärjäisin työelämässä (ja ihan oikeasti sitä haluaisin kovasti, ne tarvittavat lääkkeet maksais 5-10e/kk).

Viime kuussa kortin,miten vähällä pärjää.

Köyhälle raha on ongelma oli sitä tai ei.

Vierailija
20/27 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin säästän. Tonni säästöön kuussa on poissa kulutuksesta ja turvassa minun hellässä huomassani. Rahalla on parempi olo minun luonani ja minulla rahan luona. Me pidämme toisistamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi