Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista että gluteenittomat leivät ja leivokset ovat niin pahoja?

Vierailija
28.09.2025 |

Miksei niitä yritetä kehitellä koostumuksen ja maun suhteen sellaisiksi, ettei aina ensimmäisen haukun kohdalla tietäisi että jaahas, tämä on gluteeniton piirakka/pulla/leipä/kakku.

Työkaverini on keliaakikko ja hän leipoo itse leivät ja leivonnaiset ja useampaa hänen tekemää leipää/kakkua syöneenä, tiedän että se on täysin mahdollista.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap syöt gluteenittomia tuotteita, jos kerta ei ole pakko? Jätä huoli mausta ihan keliaakikoille. 

Vierailija
2/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistuvat kyllä karmealle ja maksavat aivan järkyttävän paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla varmaankin turpavärkki mätänee.  Tuskinpa olisi myytävänä jos ne KAIKISTA olisi pahoja.

Vierailija
4/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että Donaldsin ja Hesen annokset on kaikki pahoja, en pysty syömään niistä mitään.  Ehkä pelkät ranskikset voisi mennä jos pari päivää syömättä.

Vierailija
5/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt gluteenittomia tuotteita kun ei ole pakko?

Vierailija
6/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin erästä gluteenitonta työkaveria, kun hänen piti syödä pelkästään leipää ja pullaa. Olisihan sitä gluteenitontakin syötävää esim perunaa, lihaa, kalaa, kanaa ja salaattia, jonka eteen ei tarvitsisi nähdä erikseen vaivaa. Oli myös näreissään, jos leivottiin normaaleja tuotteita. Onhan se ylimääräinen kustannus tehdä yhdelle erilaiset aina.

Vierailija
7/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun tekee ei erota makua tavallisesta leipomuksesta, vain koostumus on erilainen (esim kakku murenee). 

Vierailija
8/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän just on paljon parempia kuin vehnästä valmistetut.

Vierailija
9/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, enpä tiedä mausta kun olen 33v ollut keliaakikkona. Lapsena todettu, muista edes miltä joku tavallinen leipä maistuu. 

Vierailija
10/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta eivät ole lainkaan pahoja. Itselläni on ärtyneen suolen oireyhtymä ja sen takia olen syönyt nyt gluteenittomia ruokia. Karaussahan ei ole gluteenia, joten syön vain kauraleipää. 

Vierailija
11/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin joskus vahingossa alesta gluteenittomia voisilmäpullia, ei niitä pystynyt syömään, ihan kamalia.

Vierailija
12/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin joskus vahingossa alesta gluteenittomia voisilmäpullia, ei niitä pystynyt syömään, ihan kamalia.

Mä menin eilen Linkosuon kahvilassa halpaan, ostin kahvin kanssa kinkkupiirakkapalan ja maistettuani tajusin heti että voi paska, se ei maistu yhtään miltään ja on ihan suolatonta ja kas, sehän olikin gluteeniton leipomus.

Vierailija
13/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä puuttuu sitko joten kuivuvat ja murenevat herkästi. Lisäksi jos on käytetty paljon jotain lisäaineita ja käytetty vilja on suurimmaksi osaksi jotain riisijauhoa niin pahaahan se on.

Vierailija
14/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistuvat kyllä karmealle ja maksavat aivan järkyttävän paljon!

Ja homehtuvat hetkessä.

Vierailija
15/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomissa on sekä keskinkertaisia ja pahoja vaihtoehtoja. Hyviä on aika vähän. Koostumus ei yleensä vastaa sitä mitä vehnällä leivottu.

Yhdessä kahvilassa oli sellainen gluteeniton suklaaleivos, joka oli todella herkullinen. Joskus sai myös sitruunaista bebe-leivosta gluteenittomana, oli hyvä. Gluteenittomana saa joskus kääretorttua, joka on hyvää. Jos haluaa kaupasta ostaa gluteenittomia leivonnaisia, niin parhaat ovat Schärin sitruunaiset minimuffinsit. 

Leivissä ostan aina Schäriä. Eivät ne ole tietenkään vehnäleivän veroisia, mutta siedettäviä paahdettuina. Jotkut tuttuni pitävän Hannun leivän HyväJyvästä, se korvaa ruisleipää.

Isoissa K-kaupoissa on joskus sellaisia kookos-suklaa rullia, ne ovat hyviä. 

Karjalanpiirakoissa en osaa sanoa mikä olisi edes kohtuullisen siedettävä. 

Vierailija
16/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, ettet ole maistanut hyviä gluteenittomia leivonnaisia. Tai sitten sinun asennemaailmasi vaikuttaa makuun. Jos sinulle ei erikseen kerrotaisi, että leivonnainen on gluteeniton, olen 100% varma, että monien tuotteiden kohdalla et sitä huomaisi. 

Vierailija
17/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä menin eilen Linkosuon kahvilassa halpaan, ostin kahvin kanssa kinkkupiirakkapalan ja maistettuani tajusin heti että voi paska, se ei maistu yhtään miltään ja on ihan suolatonta ja kas, sehän olikin gluteeniton leipomus.

Suolattomuudella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko tuote gluteeniton vai ei. Ei se vehnäpullakaan hyvältä maistu, jos siinä ei ole suolaa. 

Vierailija
18/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauraleipä on pahaa? Sehän on luontaisesti gluteenitonta. 

Vierailija
19/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Keliakia ollut 10 vuotta ja alan jo unohtaa, miltä tavallinen pulla maistuu. Mies kerran maistui gluteenitonta pullaa ja oli sitä mieltä, että hyvää oli. Ehkä se vaan kohteliaisuudesta sanoi niin 😁

Vierailija
20/30 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa ihan isältäni. Meuhkaa aina pää märkänä, miten pahoja kaikki erikoisruokavaliotuotteet ovat. Siskonpojan ristiäisissä söi kuitenkin hyvällä halulla gluteenitonta ja maidotonta täytekakkua. Oletti sen olevan tavallista, kun ei tehty numeroa gluteenittomuudesta ja maidottomuudesta. Oli minustakin poikkeuksellisen hyvä gluteeniton kakku. 

t. gluteenittomalla ruokavaliolla 15v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi