Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyys on kyllä todella ankeaa ja rajoittavaa

Vierailija
28.09.2025 |

Esim. Pitää kärsiä jumiutuneista hartioista, kun ei ole rahaa mennä hierojalle. Eikä voi aloittaa edes opintoja, koska ne maksavat 20 euroa per opintopiste.

Ainoa mikä on ilmaista, on pois kuihtuminen. En vttu jaksa tätä enää.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä olkapäiden liikkuvuusharjoituksia. Saattavat ehkäistä näitä jumeja. Pyydä lähete fysioterapiaan, siellä saattavat myös hieroa liikuntaharjoitteiden ohella.

Jumppaan lähes päivittäin eikä harjoitteet ole nyt auttaneet tähän.

Ap

22/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko työttömät että me työssäkäyvät ravaaminen jossain hieronnoissa päivät pitkät? Teen raskasta työtä enkä ikinä käy missään hieronnassa, en laita rahaa sellaiseen. Mistä hartiat edes voi tulla kipeäksi, jos ei tarvitse tehdä mitään? Kotona on työttömällä koko päivä aikaa jumpata.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se, mutta ota vastuu itsestäsi/elämästäsi ja tee muutoksia tilanteeseen. Muuta asioita, tapoja, kulutusta ja tee kaikkesi tienataksesi vähän enemmän. Pikkuhiljaa tilanne muuttuu paremmaksi. Mutta jos vain makaat ja odotat, että joku muu muuttaa elämäsi hyväksi, voit samantien vaikka kuolla pois.

Vierailija
24/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kun ei pääse hierojalle, eikä voi itse esim YouTubelta etsiä venyttely ohjeita kun pitää päästä hierojalle. Minä en ole köyhä mutten käy hierojalla, vaan etsin etsi ohjeita miten venytellään. 

Vierailija
25/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Luuleeko työttömät että me työssäkäyvät ravaaminen jossain hieronnoissa päivät pitkät? Teen raskasta työtä enkä ikinä käy missään hieronnassa, en laita rahaa sellaiseen. Mistä hartiat edes voi tulla kipeäksi, jos ei tarvitse tehdä mitään? Kotona on työttömällä koko päivä aikaa jumpata.

Luuleeko työlliset, että työttömät on olleet aina työttömiä? Kyllä mulla oli ainakin varaa käydä silloin tällöin hieronnassa, kun kävin vielä töissä. Mihin oikein hassaat rahasi?

Ap

Vierailija
26/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voi muuttaa asiaa, muuta omaa suhtautumistasi siihen. 

Vierailija
27/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö ap nyt missään töissä? Ei kai se hieronta niin paljoa maksa, ettei olis siihen ikinä varaa? Voisko jostain säästää, että pääsisi sinne?

Itse olen taloudellisesti hyvässä asemassa, en silti käy hierojalla koskaan, ei ole tarvetta moiseen. Mutta ymmärrän toki, että jos on aivan jumissa, niin hyvää se varmasti tekee. 

Ja ei kai se opiskeleminen mitään maksa? Ainakin oma koulutus oli ihan ilmainen. 

Vierailija
28/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkö ap nyt missään töissä? Ei kai se hieronta niin paljoa maksa, ettei olis siihen ikinä varaa? Voisko jostain säästää, että pääsisi sinne?

Itse olen taloudellisesti hyvässä asemassa, en silti käy hierojalla koskaan, ei ole tarvetta moiseen. Mutta ymmärrän toki, että jos on aivan jumissa, niin hyvää se varmasti tekee. 

Ja ei kai se opiskeleminen mitään maksa? Ainakin oma koulutus oli ihan ilmainen. 

Elän toimeentulotuella ja käteen jää pakollisten kulujen jälkeen 300 euroa. Siitä 60 euroa hierontaan on todella paljon.

Opiskelu maksaa mikäli ei ole päässyt tutkinto-opiskelijaksi.

Ap

Vierailija
29/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se, mutta ota vastuu itsestäsi/elämästäsi ja tee muutoksia tilanteeseen. Muuta asioita, tapoja, kulutusta ja tee kaikkesi tienataksesi vähän enemmän. Pikkuhiljaa tilanne muuttuu paremmaksi. Mutta jos vain makaat ja odotat, että joku muu muuttaa elämäsi hyväksi, voit samantien vaikka kuolla pois.

Juurihan yritän opiskelulla muuttaa tilannetta paremmaksi.

Ap

Vierailija
30/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN IDIOOTTI

Vierailija
31/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen junan alle menemistä jos elämä rasittaa noin paljon. Miksi pitäisi elää jos se on kärsimystä. Kukaan ei jää luusereita kaipaamaan.

Vierailija
32/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on nykyaikaan kun mieli velloo. Olisiko jälkiabortti paikallaan.

Vierailija
33/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä puolisosi/ystäväsi hieromaan ja tee vastapalvelus. Monia opintoja voi tehdä ilmaiseksi.

Ei ole puolisoa eikä sellaista ystävää, jonka haluaisin näkevän mut ilman paitaa tai koskemaan mun paljasta ihoa. Juuri niitä tähän hetkeen tarpeellisia opintoja ei voi tehdä ilmaiseksi.

Ap

Eli ongelmasi ei varsinaisesti ole köyhyys.

Mikä se sitten on? On ihan eri asia käydä ammattihierojalla kuin antaa jonkun kaverinsa puristella hartioitaan epämääräisesti, kunnes 5 minuutin kuluttua onkin jo kädet väsyneet ja pitää lopettaa. Tuollaisesta ei tule kuin vihaiseksi.

Ap

Itse olen työelämässä, mutta en laita rahaa hierojiin. Omia hartioita pystyy itsekin hieromaan jonkin verran. Etsit netistä hartioille tarkoitettuja liikkeitä ja alat jumppaamaan.

Köyhillä työttömillä on ihmeellinen käsitys siitä, että työssäkävijät kuluttavat paljon. Yhtä lailla meistäkin suurin osa laskee euroja ruokakaupassa, jättää tarvittavia tavaroita ostamatta hintojen nousun takia. Ei myöskään rahkeet riitä baarissa istumiseen saati tupakan polttamiseen. 

Vierailija
34/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tutkinto-opiskelijaksi vaaditaan rahaa? Ihan ilmaisia valintakokeet ovat. Puolison/ystävien hankkiminenkin on täysin ilmaista.

Sitten ettei ole päässyt tutkinto-opiskelijaksi.

Ap

En tajua. Aioitko lahjoa pääsykokeen pitäjät?

Vierailija
35/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä teitä luusereita sikiää

Vierailija
36/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahallissa voi hieroa vesihierontasuihkun alla hartiat. Kaikissa uimahalleissa ei kyllä ole noita. Jos on joku sairaus, voi saada erityisuimakortin edullisesti. Myös kunnan kuntosalille voi saada erityisliikuntakortin edullisesti. Työttömille voi olla muutenkin puoleen hintaan kunnan uimahallikäynti ja kuntosali.

Ulkokuntosalia voi vielä käyttää. Yritä saada kunnalliselle fysioterapeutille lähete tk-lääkäriltä tai hoitajalta.

Käytä kirjastoa, lukusalia, konsertteja, avoimia luentoja, kirkon tapahtumia..Paljon on ilmaista koko ajan, jos asuu yhtään isommalla paikkakunnalla. Yliopisto-opintoihin voi yrittää saada stipendin. 

Entö olisiko ammattiopistossa mitään kiinnostavaa? Ilmeisesti toisen asteen opintotukea saa aina opintoihin, eikä ne maksa. Voin olla väärässäkin.

Tsemppiä! 

Vierailija
37/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä puolisosi/ystäväsi hieromaan ja tee vastapalvelus. Monia opintoja voi tehdä ilmaiseksi.

Ei ole puolisoa eikä sellaista ystävää, jonka haluaisin näkevän mut ilman paitaa tai koskemaan mun paljasta ihoa. Juuri niitä tähän hetkeen tarpeellisia opintoja ei voi tehdä ilmaiseksi.

Ap

Eli ongelmasi ei varsinaisesti ole köyhyys.

Mikä se sitten on? On ihan eri asia käydä ammattihierojalla kuin antaa jonkun kaverinsa puristella hartioitaan epämääräisesti, kunnes 5 minuutin kuluttua onkin jo kädet väsyneet ja pitää lopettaa. Tuollaisesta ei tule kuin vihaiseksi.

Ap

Itse olen työelämässä, mutta en laita rahaa hierojiin. Omia hartioita pystyy itsekin hieromaan jonkin verran. Etsit netistä hartioille tarkoitettuja liikkeitä ja alat jumppaamaan.

Köyhillä työttömillä on ihmeellinen käsitys siitä, että työssäkävijät kuluttavat paljon. Yhtä lailla meistäkin suurin osa laskee euroja ruokakaupassa, jättää tarvittavia tavaroita ostamatta hintojen nousun takia. Ei myöskään rahkeet riitä baarissa istumiseen saati tupakan polttamiseen. 

Sulla taas on ihmeellinen käsitys siitä, että työtön ei ole elämässään tehnyt päivääkään töitä. Mistä tuollainen kummallinen ajatus on tullut?

Ap

Vierailija
38/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen köyhyys se vielä pahempaa on. 

Vierailija
39/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen junan alle menemistä jos elämä rasittaa noin paljon. Miksi pitäisi elää jos se on kärsimystä. Kukaan ei jää luusereita kaipaamaan.

Miksi mennä tekemään ja traumatisoimaan toisen työpaikalle?

Ja oikeasti. Aika moni jää kaipaamaan ja suremaan meitä luusereitakin. Ja sitten jälkeenpäin ihmetellään miten se nyt silleen ja koko kansa ihmettelee minä on vialla nykyajassa kun ihminen lopettaa itsensä.

Ollaankohan taas ensi vuonna maailman onnellisin kansa?

Vierailija
40/45 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta käsipainot ja jumppakuminauha. Voit tehdä jotakin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä