Temu roskaa markkinoilla?
Valon kaupunki -tapahtuma Jyväskylässä. Myyntikojuilla myydään lapsille kaikenlaista LED-ilmapalloista (15€) hiusdonitseihin (5€). Ei tarvinnut edes arvara että Temustahan ne on tilattu ja oikea hinta 10-20 kertaa vähemmän.
Miten te kehtaatte!? Jos itse haluatte tilata itsellenne jotain Kiina krääsää välittämättä siitä mitä haitallisia kemikaaleja ja vaarallisia osia ne sisältää niin siitä vaan, mutta älkää myykö sitä eteenpäin edes kirpputorilla. Erityisen moraalitonta on myydä se paska uutena ja vielä niin että pieniä lapsia houkutellaan ostamaan. Ei saa olla noin rahanahne että tietoisesti aiheuttaa muille, varsinkin lapsille, terveysriskejä.
Jospa yleisö- ja mediapaine saisi tapahtuman järjestäjätkin miettimään että minkälaisille tahoille antaa niitä myyntikojupaikkoja? Joku vastuu.
Kommentit (60)
Kiina on hyvä maa. Kunnon ihmisiä ja tekevät edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Onpas nyt katkeraa tekstiä, syljetään happoa temuttajien naamalle ja toivotaan kuolemaa. On myrkyllisempää menoa kuin mitkään temukemikaalit, ei ihme että näin myrkyllisten ihmisten parissa osa sairastuu syöpään.
Kuumottaako vastuuseen joutuminen muiden myrkyttämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun kädessä on? Made in. Kiina puhelin🤣
Ne on käyneet läpi Eurooppalaiset turvatarkastukset, mutta vain sä et tajuu sitä.
Eurooooppa ei taida olla iihan niin turvallinen kuin luulet.
Eurooppalaiset ovat niin tunnollisia turvallisuuden suhteen, ettei ne tyydy unionin asettamaan minimitasoon. Tekevät vielä vähän turvallisempaa. Kiinalaiset taas suostuvat kitkerän katkerasti täyttämään vain minimitason ja senkin nippanappa.
Olisko lähdettä tälle väitteelle?
Petteri Orpo.
Kommunistit ylös! Hah hah hah!! Voittoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas nyt katkeraa tekstiä, syljetään happoa temuttajien naamalle ja toivotaan kuolemaa. On myrkyllisempää menoa kuin mitkään temukemikaalit, ei ihme että näin myrkyllisten ihmisten parissa osa sairastuu syöpään.
En minä myrkytä ketään, henkisesti tai fyysisesti. Toisen ihmisen kuoleman toivominen ja hapon sylkeminen naamalle kertoo kyllä että ihmisellä ei ole henkisesti kaikki ihan kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Eläköön Xi! Eläköön kommunistinen puolue!
Peräpohjolan riistävä kivijalkaliike joutaa jo mennä.
Miksi maksaa samasta paskasta kymmenen kertaa enemmän?
Hullu maksaa jollekin kauppias Virtaselle ylihintaa. Petteri Lerppu saa olla siitä mitä mieltä haluaa.
Temuttajat ovat ilmeisesti aika yksinkertaista väkeä kun eivät ymmärtänyt yksinkertaista pointtia. Eli että itse saavat tilata sitä paskaa. Mutta älkää myykö muille varsinkaan kertomatta että se on Temu paskaa.
Ne jotka ymmärtää tämän ja silti tekee niin, eivät ole tyhmiä vaan yksinkertaisesti pahoja ihmisiä, ja heidän takiaan lakeja tulee kiristää niin kauan kuin perseily loppuu. Linnaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä myrkytä ketään, henkisesti tai fyysisesti. Toisen ihmisen kuoleman toivominen ja hapon sylkeminen naamalle kertoo kyllä että ihmisellä ei ole henkisesti kaikki ihan kunnossa.
Jos näin olisi, et puolustelusi oikeuttasi tappaa muita ihmisiä siihen syöpään mitä itse itsellesi hamuat.
Mutta kuka noilta markkinoilta ikinä ostaa yhtään mitään? En ole koskaan miltään markkinoilta ostanut kuin syötävää. Lakuja, lettuja ja jotain ruokaa. Kerta toisensa jälkeen olen ihmetellyt, että miten niitä krääsäkojuja edes on siellä. Enkä nyt tiedä miten ne houkuttelee lapsia. Omalle ainakin olen opettanut, että ostokset tehdään ihan muualla kuin krääsäkojuissa.
Vierailija kirjoitti:
Temuttajat ovat ilmeisesti aika yksinkertaista väkeä kun eivät ymmärtänyt yksinkertaista pointtia. Eli että itse saavat tilata sitä paskaa. Mutta älkää myykö muille varsinkaan kertomatta että se on Temu paskaa.
Ne jotka ymmärtää tämän ja silti tekee niin, eivät ole tyhmiä vaan yksinkertaisesti pahoja ihmisiä, ja heidän takiaan lakeja tulee kiristää niin kauan kuin perseily loppuu. Linnaan vaan.
Noita tulee nykyisin myös synttärilahjaksi lasten synttäreillä. Jotenkin todella noloa antaa tuollaista paskaa lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan sitten siitä, että ensimmäisenä kriminalisoidaan kaikki Niken ja Adidaksen tuotteet eettisyyden nimissä. Salakuljetuksesta heti kiinteää.
Olisiko temuttajille ok että tapahtumien ruokakojuillakin myytäisiin ruokaa jonka raaka-aineet tilattu Temusta eikä asiasta varoitettaisi missään välissä? Riisiä jossa puolet jyvistä ei ole syötävää lainkaan vaan muovia. Sitä Kiinassa myydään köyhille. Tappavat ruokahuijaukset ovat siellä arkipäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun kädessä on? Made in. Kiina puhelin🤣
Ne on käyneet läpi Eurooppalaiset turvatarkastukset, mutta vain sä et tajuu sitä.
Jokainen sentin hintainen hiuspompula turvatarkastettu, on joo :DDD
Yksityisen henkilön tilaama yksittäinen tuote ei mene tarkastukseen. Oma vastuu, oletus että tuote tulee vain omaan käyttöön.
Yrityksen tilaamasta isosta erästä tehdään pistokoemaisesti tarkastus, koska laki määrää, eikä yritykselle ole mitenkään edullista aiheuttaa asiakkaille haittaa ja jatkuvia takaisinvetoja.
Ei ole vaikea ymmärtää, paitsi Temu kemikaaleja imeville aivokuolleille moraalittomille iilimadoille.<
Pistokoe on tehty yksittäi
Jokaisesta erästä tehdään testi. Erä on valmistettu kerralla joten jokaista tuotetta ei tarvitse testata.
No ei satavarmasti testata. Mistä olet tuollaisia saanut päähäsi? Tukes tekee ainoastaan pistokokeita satunnaisiin eriin ja jos se on saanut vihiä jonkun tuotteen kyseenalaisesta laadusta. Tukesillehan pitäisi palkata valtava määrä lisähenkilökuntaa, jos kaikki Suomeen tulevien tavaroiden erät testattaisiin. Tällä hetkellä tukesissa on henkilökuntaa rapiat parisataa ja jos kaikki erät testattaisiin, ei henkilöstön kymmenkertaistaminenkaan riittäisi. Orpo-Purran hallitus mieluummin karsii, kuin lisää yhtäkään työtekijää yhtään mihinkään virastoon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka noilta markkinoilta ikinä ostaa yhtään mitään? En ole koskaan miltään markkinoilta ostanut kuin syötävää. Lakuja, lettuja ja jotain ruokaa. Kerta toisensa jälkeen olen ihmetellyt, että miten niitä krääsäkojuja edes on siellä. Enkä nyt tiedä miten ne houkuttelee lapsia. Omalle ainakin olen opettanut, että ostokset tehdään ihan muualla kuin krääsäkojuissa.
Hienoa jos sinä pystyt välttämään tämän. Monilla lapsilla on omaa rahaa ja ovat tuolla ilman vanhempia ja ilman tietoa tällaisista asioista.
Kirpputoritkin ovat alkaneet täyttymään siitä roskasta joten täytyy todella tarkka olla. Mihinkään ei voi enää luottaa.
Olenkin aina miettinyt millaiset ihmiset äänestää Kokoomusta, kun Suomessa ei ole niin paljon rikkaita ihmisiä. Temuttajat! Persaukisia ihmisiä vailla moraalia jotka tekee vähän side hustle bisnestä myymällä temu roskaa petollisesti. Kokkareethan ovat aina valmiita laskemaan laatua ja turvallisuus standardeja jos niillä säästyneillä penneillä saa omaan taskuun isomman rahatukun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa jos sinä pystyt välttämään tämän. Monilla lapsilla on omaa rahaa ja ovat tuolla ilman vanhempia ja ilman tietoa tällaisista asioista.
Kirpputoritkin ovat alkaneet täyttymään siitä roskasta joten täytyy todella tarkka olla. Mihinkään ei voi enää luottaa.
Uusien, ja monilla kirppiksillä myös käytettyjen halpa/ pikamuotiketjujen tuotteiden myyminen on kielletty. Ainakin Jyväskylässä.
Menen myymään ruokaa yleisötapahtumaan mutta jätän kertomatta teille että makkara on tehty kiinalaisista katukoirista ja nuggetit suurkaupungin rotista. Mikä ongelma?
Tapahtuma kärsii tuollaisesta myös että joka kojulla sama riistohintainen kiinakrääsä. Tapahtumalta ikäänkuin katoaa sielu. Jyväskylä on käsityökaupunki, eikö tosiaan saatu sinne lokaaleja tekijöitä myymään jotain persoonallista ja hintansa väärtiä?
Kunpa jokin riippumaton taho ottaisi asiakseen tehdä testauksia Suomen kauppojen valikoimasta, onko siellä kivijalkamyymälän hyllyssä oikeasti niin turvallista tavaraa mitä väitetään. Veikkaan ettei totuus vain kestäisi päivänvaloa.