Tunnetteko aikuisia, joilta ei voi vaatia samaa kuin aikuisilta yleensä?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
En tunne, mutta heitä on satoja tuhansia tässä maassa. Tuilla elävät siis.
Tuilla eläviltäkin voi yleensä vaatia ihan normaalia käytöstä, muiden huomioon ottamista, realiteeteissa olemista. Joiltakin ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
kaikki suojatyöviroissa loisivat homonatsit ja natsihuorat
Vaikutat itse juuri AP:n kuvaamalta henkilöltä.
Paljonkin. Nöisdtä on iso osa sellaisia, joilta noin teknisessä mielessä voisi vaatia hyvinkin paljon, mutta käytännössä ovat tilanteessa, jossa ei ole mitään järkeä antaa mitään järkevää. Joten ei kai oikein vaatiakaan.
Vierailija kirjoitti:
kaikki suojatyöviroissa loisivat homonatsit ja natsihuorat
Mistä sä tunnet niitä?
Monissa työpaikoissa on samassa työssä eri ihmisille eri vaatimustasot heidän osaamisensa mukaan,näin se vaan menee.
Kaikissa on jotain "vikaa" jos aletaan nipottamaan. Että eipä kannata. Innokkaimmat muiden hiljentäjät ja yli-empaatikot tahtoo olla niitä joukon yksinkertaisempia ja sopia itse parhaiten kuvauksiinsa. Näihin ei kannata liittyä, eikä näitä pidä kuunnella.
No nää iskän aikuiset pikku prinsessat. Heillä on hovikuskeina oma isä ja mies eli odottavat kun pääsevät töistä ja totta kai myös töihin on kuskattu. Voisi vaikka pyöräillä kuten kuka tahansa muu nainen jos ei ole ajokorttia, mutta ei pikku prinsessa sellaiseen alennu. Sitten kun "sairastuu" kesken työpäivän soitetaan iskä hakemaan. En kai unohtanut että työpaikkakin on saatu suhteilla ja sitä ei arvosteta silloin vaan perseillään sitten töissä
Itseni. Olen kohta neljänkymmenen, ja oletettavasti ikäiseni "normaali" ihminen pystyisi hoitamaan sekä työn että perheen. Itse en pystyisi siihen, enkä olekaan hankkinut perhettä. Työn ja opiskelun hoidan, ja huolehdin muutenkin itsestäni, mutta se on mahdollista vain koska ei tarvitse samalla kasvattaa lapsia.
Paljonkin, tähän ikään mennessä. Jokainen meistä on oma yksilö, omine vahvuuksineen ja heikkouksineen. Ja se on elämän voimavara ja rikkaus.
Esim. Jotkut suoriutuvat tehtävästään nopeasti, mutta laatu ei ole ykkösluokkaan. Ja sitten tarkan työntekijät, saattpivat käyttää tupla-ajan. Ja molempia tarvitaan.
Aikuisia ovat mm.
- aikuiset vammaiset henkilöt
- aikuiset vakavaa mielenterveyden häiriötä sairastavat henkilöt
- aikuiset liikuntakyvyttömät henkilöt
- aikuiset muistisairaat henkilöt
Joo, kyllä tunnen tai olen tuntenut tai olen tavannut. Kyseessä on sellaisia ihmisiä, joilla on valtavat arjen haasteet, yleensä mielenterveysongelmia, tunne-elämän vaikeuksia sekä vaikeutta tarttua konkreettisiin asioihin. Joistakin näen, että he ovat jääneet yhteiskunnan osalta heitteille ja että oikeilla tukitoimilla olisivat päässeet kiinni vähän normaalimpaan elämään. Osasta valitettavasti tuntuu, ettei oikein mikään olisi auttanut, kun ei sellaista omaa vastuunottokykyä ole niiden haasteiden päälle.
Tähän joukkoon kuuluu lievimmillään nuorehkoja ikiopiskelijoita (alle 40-v.), joille työelämään siirtyminen vaikuttaa mahdottomalta ja unirytmi on täysin sekaisin. Itse näen, että ikiopiskelu on yhteiskunnan kannalta ihan ok asia, koska paljon pahempaakin syrjäytymistä on. Itseäni on raastanut sydämestä kaikkein eniten lapsiperheet, joissa arki ei ole lapsen kehitystä tukevaa eli ongelmat uhkaavat siirtyä seuraavaan sukupolveen.
Tähän vastaukseen haluan lisätä, että kyllä kannatan hyvinvointivaltiota.
Mun faija.
Normaalia käytöstä (ei huudeta/räyhätä), luotettavuutta ja lupausten pitoa tai toisen hyvinvoinnin huomiointia on turha odottaa.
Ja joo - en oo enää tekemisissä.
En tunne, mutta heitä on satoja tuhansia tässä maassa. Tuilla elävät siis.